Kezdőlap › Fórumok › VW Depo offline › Kérdezz, felelünk! › Motor
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2008-01-18-21:29 #5376
admin
AdminisztrátorHelló Doki….
A hétvégére kész lesz a gép(ha minden össze jön)….A turbót is felújíttattam…(KOLBENSCHMIDT dugókat kapott)
Nagyon polír lesz kifújtam a motorteret,lezsugorcsövesztem az összes vezetéket + újra saruztam.A mocit is lefújtam (600C festékkel)A szervót is kicseréltemremélem jó lesz az is…(a cikkszám megegyezik ami úgy van beleütve)Hogyan és mennyi ideig járassam a kocsit….
Felraktam egy pár képet ha érdekel valakit a felújítá:
http://kepfeltoltes.hu/080117/IM000502_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080117/IM000505_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080117/IM000497_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080117/IM000499_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080117/IM000493_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080117/IM000458_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080117/IM000460_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080117/IM000466_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080117/IM000430_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080117/IM000476_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080117/IM000478_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080117/IM000479_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080117/IM000482_www.kepfeltoltes.hu_.jpg2008-01-18-22:15 #5378admin
AdminisztrátorÜdVw Isti!
Szép munka!
Egy apró 5let: Ha tudsz, szerezz 1.9D,TD, TDI közbetéttengey kereket(cikkszám:028 115 021B )! Az átmérõje kb 5-8 mm-rel kisebb,így gyorsabban forgatja a tengelyt , relatíve magasabb lesz az olajnyomás…A vezérmûszíjjal ki lehet feszíteni, így nem okoz gondot!
Összerakás után 10(!) órát járasd 900-1000 1/min fordulaton! Hidd el, hogy meg fogja a motor hálálni, csak figyeld a vízhõfokot(fûtés nyitva, fûtõmotor 2. fokozatban járjon) és az olajnyomást(mechanikus órával)!Sok Sikert!B)
Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.01.18 19:16
2008-01-19-00:02 #5385admin
AdminisztrátorÜDVW DOKI…Köszi
Megfogadom a tanácsot a járatással kapcs…De most már nem igazán tudok olyan kereket találni…(meg már annyit költöttem rá mint állat)MA megjött a turbó is nagy király lett?:):):):)
De ezzel a kerékkel is jó lesz nem??
De azzal nem lesz gond,ha én a saját olajkerékkel alapjáraton járatom nem??(megvan az elegendõ oljnyomás alapjáraton, így is nem??)
Módosította: Isti20, Idõpont: 2008.01.18 21:19
Módosította: Isti20, Idõpont: 2008.01.18 21:22
2008-01-19-22:45 #5391admin
AdminisztrátorHelló Doki …
Ma este beihdult a gép….Jó lett a szervó is…Menõ lett a verda!!!
Köszönöm a sok ötletet meg infót amit mondtál
2008-01-20-13:41 #5394admin
AdminisztrátorGratula az autóhoz!
Remélem jó lett.
Esetleg tudsz számokat mondani mi mennyibe került vagy ez titok ?
gondolok itt a turbó felújításra fõképp.
Vizhûtéses a turbója?
Cooler van az autón ?Jó autózást.
2008-01-20-16:23 #5397admin
AdminisztrátorÜdVW Isti!
Nem tudom ,mennyire lesz jó, nem láttam az összeszerelést! Nem akarok kötekedni, de azt sem tudom,hogy a fõtengelyed lett-e köszörülve, a siklócsapágyak ki lettek-e cserélve ,még akkor is, ha nem kopott annyit a fõtengely,hogy köszörülni kelljen…Valamint a közbetéttengely két siklócsapágya milyen állapotban volt? Vagy lett-e cserélve?
Ha a motor üzemmeleg (85 fokos az olaj) és az olajnyomásod több, mint 0,6 bar és lassan, az idõ elteltével kicsit még növekszik, akkor jó munkát végeztél!B)Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.01.20 13:23
2008-01-20-21:10 #5400admin
AdminisztrátorÜdvw doki.
A motor teljesen fel lett újítva.A fõtengely köszörülve nem lett mert jó volt,felpolírozták és kapott új csapágykat mindenhol.
A moci felújítás biztos jó lett mert profi helyen lett csináltatva.
A közbetéttengyely csapágyai szarok voltak azok is ki lettek cserélve.
Az összeszereléskor mindenhova gyári tömítéseket tettem.
Minden szimeringet kicseréltem gyári minõségûre.
A hengerfej is vadi új,új szelepszár szimeringekkel….
Minóségi ásványi olajat vettem bele.Piros fagyállót ami örökös.Szia Balázs.
AH Turbó szervíz hungary KFT. Dunakeszi lajos utca 13 a címük.
Nem cooleres
A turbó nem vízhûtéses! 52.000 Ft-ba került a felújítás adtak hozzá tömítéseket,1 év garanciát.Új perselyeket kapott új szimeringeket.kiegyensújozták.Ha a tengely rossz lett volna akkor több lett volna a felújítás 1-2 nap alatt kész is lett.A moci újítás nekem olcsóbb volt,mert nekem anyagárba megcsinálták(van ismeretségem).Így volt 82.000 FT.Egyépként 125.000 FT lett volna.
Módosította: Isti20, Idõpont: 2008.01.20 18:13
2008-01-22-22:48 #5405admin
AdminisztrátorÜdVW Isti!
Ha a motorod hidrotõkés akkor 10W-40-es olaj való bele (’85/08.hótól)!
2008-01-23-22:18 #5417admin
AdminisztrátorSZIA DOKI….
Castrol GTX3 15w-40-es olaj van benne.Ásványi olaj.Nekem ezt ajánlották.Ez jó nem??
A moci hidrótõkés.
Módosította: Isti20, Idõpont: 2008.01.23 20:14
2008-01-25-22:52 #5433admin
AdminisztrátorÜdVW Isti!
Szerintem nem jó! Lásd az elõbbi hozzászólásomat!
🙁2008-01-26-21:32 #5443admin
AdminisztrátorÜDVW Doki..
Mi a különbség a 15W-40 ,és a 10W-40 es olaj közt…Lehet valami gond abból hogy a felújított mocival 15W-40-es olajjal járatom.
Hány km-er után cseréljem le az elsõ olajat…Én 2000-re gondoltam.
elõre is köszi
2008-01-26-22:45 #5445admin
AdminisztrátorÜdVW Isti!
A két motorolaj között jelentõs a különbség! A 15W-40-es olaj csak ásványi cuccot tarrtalmaz és a viszkozitása(hígfolyóssága) jelentõsen változik a hõmérséklet függvényében. Tehát mínusz 10 fokban a mézzel vetekedik és nehezen forgatja a motort miatta az önindító, míg 80 fokon már a pisivel vetekszik….Például emiatt is
‘esik’ melegen az olajnyomás….:(
A 10W-40-es olajból kétféle van, a félszintetikus, amikor a szintetikus alapolajhoz ásványi adalékokat adnak és a részszintetikus amikor az elõbbi fordítottja áll fenn.
A félszintetikus(Semi-Syntethic) olajak hõstabilitása kevezõbb. Tehát télen hígfolyósabb a 15W-40-esnél, viszont melegen sem hígul annyira fel…
Remélem a Fully Syntethic (teljesen szintetikus) olajakat nem kell magyarázni…B) Azok viszont CSAK a ’97 után gyártott motorokban alkalmazhatók!Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.01.26 19:46
2008-01-27-00:02 #5446admin
AdminisztrátorKöszi!!
Hány km után cseréljem le az elsõ olajat,azt hallodtam hogy az új autóknál 2000 km után cserélik.Bejáratás után meg már 10.000-enként(azt tudom).
2000 Km utám lecseréljem??
És hány km-ert mennyek vele (finoman) poilíran???
Elõre is koszi!!!
2008-01-27-18:38 #5454admin
AdminisztrátorÜdVW Isti!
A nálunk nagyjavított motorok elõször 10(!) órát járnak kb. 1000-1200-as fordulaton. Utána kapja vissza a tulaj és 60km/ó-nál gyorsabban nem mehet vele, 1 személlyel és nem forgathatja 2500 1/min fölé. Ez 500km-ig tart. Akkor olajcsere+szûrõ és átvizsgálás. Utána már 70- 80km/ó lehet a tempó és 3000 a fordulat. Minden megtett 500km után a sebesség megy fel 10-zel. 2000 megtett km után újabb olajcsere, átvizsgálás, diagnosztika. Ezután úgy tapossa ,ahogy akarja…A bejáratás alatt minden elinduláskor olajat, vizet ellenõrzi a tulajdonos!
Ezek a motorok az 1600-3500 fordulat között ‘élnek’! E határ alatt , vagy felett gyengék és akár károsodhatnak is..
A VW dieselmotorjainak olajcsere idõköze 7500km vagy 1 év, amelyik hamarabb teljesül! ’94-es évjárattól emelte a gyár 15000km-re!
2008-01-27-21:07 #5456admin
AdminisztrátorKöszi az infókat DOKI..(Mi lenne velem a depó nélkül B) ????) akkor lassan lecserélem az olajat.
Eddig így járattam én is vele,az átlak fordulat ahogy használtam az 1600-1800.KB 10 órát én is járattam 1000-1100 fordulaton.
Kb 400 km-t mentem vele.Most már 10W-40-es olajat rakok bele..Milyen márkájú olajat ajánlasz bele.
Castrol Magnatec GTD 10W40 VW 505 00( CASTROL MAGNATEC DIESEL 10W-40)ez jó lesz bele???
Légyszíves nevezz meg egy márkát amit te is szoktál tenni a a generálozott gépekbe(meg a sima kocsikba)…
Módosította: Isti20, Idõpont: 2008.01.27 20:17
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.