motorcsere

  • This topic is empty.
12 bejegyzés megtekintése - 1-12 / 12
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #8378
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!

    Motorcserén gondolkozom. Egy 1.8 as Rp motorszámú IIes golfom van. Eddig vr6osra szerettem volna átalakítani, de csak azt hallom, hogy nagy munka, nem éri meg, meg ha haladok vele akkor 15-20 között eszik.
    Nem tudom van esetleg valami jó 5letetek, milyen motort kellene, építenem az autómba, ami könnyen megvalósítható, és halad is? Mi a véleményetek a 2.0 16v rõl vagy az 1.8 16v rõl, mert Én azt hallottam, könnyen tönkremennek, ellentétben a 8v ekkel. Egyéb alternatíva?

    #8392
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW F Z!

    Való igaz,hogy a többszelepes motorokban a több alkatrész a több hibalehetõséget hozza magával! De rendszeres karbantartással, odafigyeléssel ez a hibajelenség jelentõsen csökkenthetõ…

    #8399
    admin
    Adminisztrátor

    Ez azt jelenti, hogy nyugodtan válthatok 16 szelepre, nem lesz a következménye, az, hogy többet szerelem az autót, mint használom? Mivel nekem fontos az, hogy ha reggel beülök, eljussak vele addig ameddig a megkívánja az élet… Amúgy szívem lelkem az autóé, ha valami hibát veszek észre rögtön javítom, vagy felkeresek olyat aki meg tudja javítani nekem, ha az én tudásom már kevés lenne…
    Azért gondoltam a 16v re mert egy 2.0 8v motor nem biztos, hogy észre vehetõ változást hozna, és a másik, hogy fogyasztás teljesítmény alapján ( eddigi tudomásom szerint) a 16v jobb. Tényleg érdekelne a véleményed konkrét motortípusra, akár motorszámmal megadva, hogy Te mit tennél a helyembe a motorháztetõ alá.

    #8407
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW F Z !

    Ha kiismered a motood ‘gyengeségeit’, akkor már egy apró jelbõl is dönteni tudsz! Továbbmegy a vas, vagy javít…Sajnos a mai világban az autóipart is elérte a tömegdömping. A hamisított alkatrészektõl kezdve a silányon, a gyengén át a jóig(ami nem feltétlenül jelent gyári minõséget!) minden megtalálható a széles árskálán…
    A többszelepes motorok sajátos tulajdonsága az, hogy jóval magasabb fordulaton ‘tudnak’ dolgozni. Ezek jelentõs része 3000-res fordulat alatt (nyomatéki határ) erõtlen, a teljesítményét(VW motorokról van szó) 4500-6000 fordulat között adja le.
    A nyolcszelepes mocik azért már 1800-2500-as fordulaton jelentõs nyomatékot 4000-res fordulaton már meggyõzõ teljesítményt adnak le. Nem szükséges olyan magas fordulaton használni ezeket a motorokat, ha ‘haladni’ akarunk…
    Én, személy szerint jobban szeretem az egyszerûbb technikákat. Amit nagyon tisztelek, az a 2 literes nyolcszelepes Digifant injektoros 2E kódú motor. Egyik barátom a második B4-es Passatját vette ilyen motorral, az elõzõbe ‘belecsavart’ vagy 350 ezer km-t és nem újan vette. A maga 115 pacijával elég meggyõzõen mozgatja a közel másfél tonnás autót és a fogyasztásra sincs panasza. Azért párszor szét kellett szedni (hengerfej,szimeringek) de egyszer ‘állt meg’ (gyújtásvezérlõ modul miatt).

    #8414
    admin
    Adminisztrátor

    Ez egy mindent kimerítõ válasz volt. Nagyon köszönöm… Már csak egyetlen kérésem lenne, hogy egy ilyen ha jól értem 2.0 gti 8v a IIIasok szériájából motort ha be szeretnék építeni, ahhoz kell valamit módosítanom az ajtómon, pl a váltóba és motortba az én féltengelyeim passzolnak-e, motortartó bakok, ilyesmik…

    #8415
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW F Z!

    Nem tudom, hogy milyen típusú és kódú váltó van az autódban. Mivel évjáratot sem írtál,így még következtetni sem lehet…
    Semmiképpen nem szeretnélek erre a motorra rábeszélni!
    Ha mégis a ‘beszerelés’ mellett döntesz, a motort lehetõleg az összes cuccával együtt vedd meg(váltó, kábelköteg, ECU, esetleg futómû…)! Így kisebb az esélye a ‘valami még hiányzik’-nak…

    #8426
    admin
    Adminisztrátor

    91. 10 hó. Nem szeretnél rábeszélni? Ezt azért írtad, hogy ne az legyen, hogy Te mondtad, és nem lennék megelégedve, akkor téged hibáztassalak? Nem vagyok ilyen, ha ezért lett volna, örülök inkább minden tanácsnak…
    Gondolom sokkal többet tudsz akár ezekrõl az autókról, akár bármelyikrõl, mint Én. Vagy van ,más ötleted is, ami esetleg könnyen kivitelezhetõ, és erõsebb? a Váltó számát sajnos nem tudom, de alánézek és megkeresem, ha megtalálom, és továbbra is számíthatok a segítségedre.

    #8430
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW F Z!

    Pontosan azért ítam, amit leírtam, mert nem szeretnék ‘bûnbak’ lenni.
    Mivel a véleményemet kérted, azt is leírtam. Azért érdekelt az évjárat, mert ’89-tõl Golf III/ Passat B3-assal megegyezik a biztosíték tábla. Ez azt jelenti, hogy ha Golf III-ból vagy Passat B3-B4-bõl szerzel be motort, legalább a villannyal nem kell szenvedned…
    Ha további kérdésed van, arra is fogok válaszolni, ha tudok.B)

    #8447
    admin
    Adminisztrátor

    Semmi villany? Ez azt jelenti, hogy csak a motortérben kell ügyködnöm és az utastérbe, meg mûszelfal alá, meg biztosítéktáblához, kapcsolókhoz nem is kell nyúlnom? A számítógép az cserés ettõl függetlenül, gondolom, de azt is csak lehúzom és fel a helyére a másik? vagy ez azért bonyolultabb?

    #8453
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Lesz ott villamossági meló, ami a biztosíték tábláról lecseréled a motor kábelkötegét…:) A számítógép korbácsa is beletartozik…
    A haverom áruba bocsájtja a 2E kódú mociját igény szerint akár váltóstól is…

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.09.04 20:39

    #8475
    admin
    Adminisztrátor

    ejha:D és ez egy jó állapotú motor? Milyen árba lenne ez? A beszereléshez kéne segítséget kérnem? Még soha nem csináltam ilyet, bár egy feladatot sem hagytam még megoldatlanul, amibe belekezdtem.

    #8481
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW F Z !

    Nem rossz a motor, csak sok km van benne. De szinte minden cucca megvan(az alapjárati CO potmétere hiányzik). Megérdeklõdõm az árát…
    Segítségre biztosan szükséged lesz! Úgy a mechanikai melóval, mint a villannyal…

12 bejegyzés megtekintése - 1-12 / 12
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.