Kezdőlap › Fórumok › Golfosok törzsasztala › motortömb
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2007-10-27-22:17 #4685
Lajos
AdminisztrátorSziasztok!
Azt szeretném megtudni, hogy a dieselmotorok(80as évek) hüvelyesek, vagy a henger a tömbbõl van kiképezve? Motorkód pl.:CY
2007-10-28-13:15 #4688Lajos
AdminisztrátorÜdVW Zoltán!
A motortömb egy anyagból van, esetleg javító szárazhüvely lehet benne.
Alapméret:76,5 mm. Javító méretek:77,0mm és 77,5mm.2007-10-28-21:13 #4690Lajos
AdminisztrátorElõszöris köszönöm a segítséget.
Tehát akkor nem tudom átrakni az eggyikbõl a másikba.:angry: (azt szerettem volna) Marad a hónólás?:unsure:
Módosította: Zolly82, Idõpont: 2007.10.28 20:32
2007-10-29-21:17 #4695Lajos
AdminisztrátorÜdVW Zoltán!
Nem ajánlott ilyen módon ‘átrakni’ a motorok belsejét. Lehet, hogy az ‘eredeti’ blokkban hibátlanul, pontosan fut a dugattyú, a másik blokkban pedig meg fog szorulni, mivel minden henger-dugattyú egység máshogy kopik össze. Esetleg még az olajat is fogyasztja, stb.
Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.11.01 09:29
2007-10-30-22:44 #4698Lajos
AdminisztrátorAz lenne a következõ kérdésem, hogy dieseleknél befolyásolja e motor hangját "hidrotõkés" vagy "lapkás" a hengerfej? Nekem még nem volt hidrotõkés motorom, de azt tudom, hogy sehogy nem tudtam úgy állítani hogy
olyan halkan járjon mint azok. Lehet szakszerûtlenül lettek összerakva? Nem megfelelõ hengerfejtömítést raktak alá?2007-10-30-23:03 #4700Lajos
AdminisztrátorÜdVW Zoltán!
A hidrotõkés motorok halkabban járnak. Itt nincs fém a fémen közvetlen kapcsolat a vezérmûtengelytõl a szelepig. Az a kis olajcella is sokat segít a dolgon, de az egész hengerfej szerkezete más…
A két motor blokkjai és hengerfejei nem cserélhetõk fel, mivel a hidrotõkés motoron elöl eggyel több olajvisszavezetõ csatorna van. Bátor emberek próbálkoztak a cserével, de jelentõs tömítetlenségi hiba lépett fel és folyt az olaj a csatornából.Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.10.30 20:04
2007-11-05-23:20 #4721Lajos
AdminisztrátorÜdVW Doki 69!
Egy bontós ismerõsömtõl hallottam, hogy õ már látott olyan hidrotõkés hengerfejet, amin gyárilag nem volt kifúrva a kicsi visszafolyó csatorna. Ha levakolnám a 2. visszafolyót úgy össze tudnám rakni?
2007-11-06-12:05 #4723Lajos
AdminisztrátorÜdVW Zoltán!
Elképzelhetõ, hogy azon a hengerfejen behegeszthették a csatornát. Többféle módszert hallottam már erre a témára a behegesztéstõl,a dugón át a belehajtott csavarig sokfélét… Sajnos sok mód nem sült és elfolyt a motorolaj…
A második olajcsatornát eltömítve tudod használni a hidrotõkés hengerfejet, de szigorúan saját felelõsségre! A lapkás és a hidrotõkés hengefejben csak a vezémûtengely egyforma, a többi cucc nem!Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.11.06 09:05
2007-11-12-22:27 #4752Lajos
AdminisztrátorÜdVW Doki69!
Úgy tudom, hogy az 1.6 td-nek nagyobb teljesítményû olajszivattyúja van, mint a szívódieselnek. Az lenne a kérdésem, hogy méretben is változik? Leolvasható a szivattyúról milyen? Hogy tudom megállapítani melyikbe való?
Módosította: Zolly82, Idõpont: 2007.11.29 19:52
2007-11-12-22:37 #4754Lajos
AdminisztrátorÜdVW Zoltán!
Tudomásom szerint a dízel és a turbódízel 1.6-os motorok olajszivattyúja egyforma.Cikkszámuk 068 115 105 AN.
A benzines modellek olajszivattyúja más (azok többet tudnak szerintem). Cikkszáma 027 115 105 EMódosította: Doki69, Idõpont: 2007.11.12 19:38
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.