Kezdőlap › Fórumok › VW Depo offline › Kérdezz, felelünk! › olajnyomás
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2008-05-08-00:11 #6660
admin
AdminisztrátorSziasztok !
A 16. éves III. Gol’funk’ Olajnyomás ellenõrzõ rendszere idõnként hangos vijjogó hang kíséretében megbolondul és le kell állítani a motort, hogy abbahagyja.
Ami biztos : 1. olajnyomás van !
2. Mindkét olajnyomásérzékelõ ki lett cserélve 2007. õszén. Azóta nem volt ilyen gondunk de most újra megõrjít a helyzet.Mit tehetnék még ? Mûszerfalcsere ? Azt is mondták, hogy törõdjek bele ez széria hiba !
Köszi, ha foglalkoztok a problémámmal !
2008-05-08-10:53 #6661admin
AdminisztrátorÜdVW!
Én úgy jártom egyszer,h reggel inditok és vilégít meg sípol a kocsi,h nincs olajnyomás.Hirelen pánik(Ngyabból,h Mi k*rva anyád van?Miért nincs olajnyomás?),majd gondoljuk végig.Alánézek,nincs alatta olaj;öntök bele olajat,majd indítok,és ismét jelez.Hát tényleg nem tudtam,h mi lehet,és vhogy észrevettem,h az egyis gombáról leesett a sarú.De hogy este még rajta volt?????
Úgyhogy sztem elsõként nézd meg nem lehet-e kontakhiba.Véletlen nem oxidálodott-e el a saruk egyike,és lehet h az elektonika szórakozik.De ez csak egy tipp,majd jön Doki aki azért majd vmi okosat is.:P
2008-05-08-23:06 #6666admin
AdminisztrátorÜdVW Csaba!
Elõször azért ellenõrizni kellene az olajnyomást mechanikus mûszerrel!
Sajnos nem írtad le, hogy milyen motorról van szó(pontos köbcenti, motorkód).:angry: Addig csak találgatni lehet…2008-05-09-11:33 #6670admin
AdminisztrátorÜdvW Doki 69 !
Pótolom a hiányzó adatokat !
1,4 cl Motorkódja ABD169527
1992-es évjárat !Erõs igénybevételkor hegymenetben vagy autópályán adja ezt a vijjogó hangot és a korábbi években többször is kimérettem a nyomást nem volt vele gond. Azt javasolták cseréltessem kia mûszerfalat ! Tavaly õsszel kapott két új olajnyomásérzékelõt. Mostanáig nem produkált ilyet egészen a minapig amikor megintcsak hegymenetben bemondta az unalmas Õrület !
Szia Kössz !
2008-05-09-11:41 #6671admin
AdminisztrátorÜdvw !
Nálam jellemzõen hegymenetben vagy autópályán produkál ilyen jelenséget amikor erõs az igénybevétel !
Megõrjít a dolog mert már többször voltam állítólagos autószervizekben ezzel a gonddal de úgy néztek mintha a Marsról jöttem volna : Vegyek új mûszerfalat 60 ezerért mert olajnyomás van, kimérték .
Unom nagyon a dolgot az én szakmámban is vannak rendkívüli esetek amiken többet kell rágódni mint a napi rutinban de meg szoktuk oldani !Szia és Köszi !
2008-05-09-14:30 #6674admin
AdminisztrátorÜdVW Csaba!
A motoron egy kék színû (0,25 bar-on kikapcsoló) és egy fekete színû (1,4bar-on bekapcsoló) olajgombának kell lennie. Ha motor fordulata eléri a 2000-ret,akkor kellene a fekete gombának bekapcsolnia. Ezért írtam ,hogy mechanikusan kellene az olajnyomást lemérni jól ‘meghajszolt’ motornál.. Ha nem éri el az értékeket,akkor az olaj felhígul(elõírás 10W-40-es motorolaj, amit a VW konszern is jóváhagyott 500.00 jel alatt), vagy a motor kopott!
2008-05-10-21:15 #6687admin
AdminisztrátorÜdvW !
Köszi a tanácsot !
Úgy nagyjából értem amit írsz – a gyakorlati kivitelezésben lehet gondja egy átlagos autószerelõnek ? Vagy specialistához kell vinnem ? Az autómat még nem szereltem ezért tudok ilyeneket kérdezni !
Egyébként mostanában volt olajcsere 10W-40 es-el megy , a motorban pedig 114000 km -van !Csaba
2008-05-11-20:31 #6696admin
AdminisztrátorÜdVW Csaba!
Némi típusismeret nem ártana a szerelõ kollégának… Nem nagyképûség, de ha nem ismeri a rendszert ,akkor csak nagyot fog nézni…B)
Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.05.11 18:31
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.