olajnyomás

  • This topic is empty.
8 bejegyzés megtekintése - 1-8 / 8
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #6660
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok !

    A 16. éves III. Gol’funk’ Olajnyomás ellenõrzõ rendszere idõnként hangos vijjogó hang kíséretében megbolondul és le kell állítani a motort, hogy abbahagyja.
    Ami biztos : 1. olajnyomás van !
    2. Mindkét olajnyomásérzékelõ ki lett cserélve 2007. õszén. Azóta nem volt ilyen gondunk de most újra megõrjít a helyzet.

    Mit tehetnék még ? Mûszerfalcsere ? Azt is mondták, hogy törõdjek bele ez széria hiba !

    Köszi, ha foglalkoztok a problémámmal !

    #6661
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Én úgy jártom egyszer,h reggel inditok és vilégít meg sípol a kocsi,h nincs olajnyomás.Hirelen pánik(Ngyabból,h Mi k*rva anyád van?Miért nincs olajnyomás?),majd gondoljuk végig.Alánézek,nincs alatta olaj;öntök bele olajat,majd indítok,és ismét jelez.Hát tényleg nem tudtam,h mi lehet,és vhogy észrevettem,h az egyis gombáról leesett a sarú.De hogy este még rajta volt?????

    Úgyhogy sztem elsõként nézd meg nem lehet-e kontakhiba.Véletlen nem oxidálodott-e el a saruk egyike,és lehet h az elektonika szórakozik.De ez csak egy tipp,majd jön Doki aki azért majd vmi okosat is.:P

    #6666
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Csaba!

    Elõször azért ellenõrizni kellene az olajnyomást mechanikus mûszerrel!
    Sajnos nem írtad le, hogy milyen motorról van szó(pontos köbcenti, motorkód).:angry: Addig csak találgatni lehet…

    #6670
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdvW Doki 69 !

    Pótolom a hiányzó adatokat !
    1,4 cl Motorkódja ABD169527
    1992-es évjárat !

    Erõs igénybevételkor hegymenetben vagy autópályán adja ezt a vijjogó hangot és a korábbi években többször is kimérettem a nyomást nem volt vele gond. Azt javasolták cseréltessem kia mûszerfalat ! Tavaly õsszel kapott két új olajnyomásérzékelõt. Mostanáig nem produkált ilyet egészen a minapig amikor megintcsak hegymenetben bemondta az unalmas Õrület !

    Szia Kössz !

    #6671
    admin
    Adminisztrátor

    Üdvw !

    Nálam jellemzõen hegymenetben vagy autópályán produkál ilyen jelenséget amikor erõs az igénybevétel !
    Megõrjít a dolog mert már többször voltam állítólagos autószervizekben ezzel a gonddal de úgy néztek mintha a Marsról jöttem volna : Vegyek új mûszerfalat 60 ezerért mert olajnyomás van, kimérték .
    Unom nagyon a dolgot az én szakmámban is vannak rendkívüli esetek amiken többet kell rágódni mint a napi rutinban de meg szoktuk oldani !

    Szia és Köszi !

    #6674
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Csaba!

    A motoron egy kék színû (0,25 bar-on kikapcsoló) és egy fekete színû (1,4bar-on bekapcsoló) olajgombának kell lennie. Ha motor fordulata eléri a 2000-ret,akkor kellene a fekete gombának bekapcsolnia. Ezért írtam ,hogy mechanikusan kellene az olajnyomást lemérni jól ‘meghajszolt’ motornál.. Ha nem éri el az értékeket,akkor az olaj felhígul(elõírás 10W-40-es motorolaj, amit a VW konszern is jóváhagyott 500.00 jel alatt), vagy a motor kopott!

    #6687
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdvW !

    Köszi a tanácsot !
    Úgy nagyjából értem amit írsz – a gyakorlati kivitelezésben lehet gondja egy átlagos autószerelõnek ? Vagy specialistához kell vinnem ? Az autómat még nem szereltem ezért tudok ilyeneket kérdezni !
    Egyébként mostanában volt olajcsere 10W-40 es-el megy , a motorban pedig 114000 km -van !

    Csaba

    #6696
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Csaba!

    Némi típusismeret nem ártana a szerelõ kollégának… Nem nagyképûség, de ha nem ismeri a rendszert ,akkor csak nagyot fog nézni…B)

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.05.11 18:31

8 bejegyzés megtekintése - 1-8 / 8
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close