Pár kérdés egy öreg golfról…

Kezdőlap Fórumok VW Depo offline Kérdezz, felelünk! Pár kérdés egy öreg golfról…

  • This topic is empty.
3 bejegyzés megtekintése - 1-3 / 3
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #4626
    Lajos
    Adminisztrátor

    Üdvözlet!

    Szeretnék feltenni pár kérdést egy 1982-es évjáratú 1.5-ös Diesel golffal kapcsolatban.
    Az elsõ kérdésem a fordulatszámmérõvel kapcsolatos. Az autóm középkonzola tatalmaz egy VDO fordulatszámmérõt, ami jelenleg nincs bekötve,de szeretném, ha mûködne. Viszont nem tudom, hogy hová kell kötni. A mûszer hátulján a következõ feliratok állnak: 230/105/3 12V 933-1660Hz massefrei 3.80 . Illetve van 3 érintkezõ : – + G.
    A következõ kérdésem: ha lefékezek tolatás közben, a fenéklemeznek ütõdik valami. Az zaj az autó elej felõl érkezik. De csak tolatásnál.
    És végül: Lehet, butaság, de mintha a motor nem mindig ugyanolyan hangos lenne. Az autó csak 4 sebességes (GC kódjelû váltó), és 90-nél már elég hangos, de a múltkor feltûnõen "halk" volt. Ez lehetséges, vagy képzelõdõm 🙂 ? Már több véleményt is olvastam ezekrõl az autókról, és mindenki 100-110-es utazósebességet írt. Hát nem tudom…Ott már nagy a hangzavar. Általában mindig ugyanolyan üzemanyagot töltök bele. Viszont az adagoló nem tökéletes, pl. ha hirtelen leveszem a lábam a gázról, a motor kicsit rángatni kezd. De ha fokozatosan,akkor rántgatás nélkül kezd lassítani. Lehet, hogy bekéne állítani? Egyébként nem kormol, meg nem füstöl.
    Válaszát elõre is köszönöm.

    #4630
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Péter!

    Pár válasz:

    A fordulatszámmérõ eredetileg is ebben az autóban volt? Mert ha benzinesbõl való,akkor nem lehet hasznosítani. A Diesel VW fordulatszámmérõk (kivéve TDI,PD TDI) a generátor fázis frekvenciáját használják fordulatszám jelként, míg a benzines modellek a gyújtás vezérelt negatív négyszögjelét…

    A tolatási zaj forrása vagy a gyenge hátsó tartóbak,vagy a kiufogó lehet. Állj be egy aknára és ott alulról nézze meg vki, mikor moccansz az autóval…

    A haladási zaj forrása sok Golf I-esnél a tönkrement jobb oldali motortartó bak szokott lenni, fõleg ha még egy kis olaj, netalán gázolaj is ‘jutott rá’. Az ajánlott haladási sebesség megfelelõ… Általában a 3000 fordulat felett nem jó hajszolni ezeket a motorokat…

    A rakoncátlan adagolódat egy szakemberrel nézesd meg! Kicsi az esélye ,hogy beállítási gondja lenne…

    #4633
    Lajos
    Adminisztrátor

    Köszönöm a gyors válaszokat. A szerkezeti problémákat majd szerelõ megoldja, a fordulatszámmérõt viszont otthon szeretném bekötni. A mûszer nem eredeti tartozék szerintem. De valószínûsítem, hogy diesel autóba való, mivel 6000 a max. fordulatszám. A generátort már tanulmányoztam, két piros, és egy kék kábel jön ki belõle. A pirosak vastagabbak, és az akksira vannak kötve. A kék vékonyabb, és nem tudom hová vezet 🙂 . Ezek közül melyik a fázis vezeték?

3 bejegyzés megtekintése - 1-3 / 3
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.