Kezdőlap › Fórumok › VW Depo offline › Kérdezz, felelünk! › passat AHH 1,9 tdi 90LE
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2008-12-16-23:41 #10244
admin
AdminisztrátorEgy másik témába már ezt beírtam, ha esetleg valakit zavar akkor elnézést kérek.
Üdv Doki!
Lenne egy problémám és nem találok megoldást. Kb1 hónapja vettem egy 2000-es passat (b5) combit 1,9tdi /90LE/ (AHH) autót, az a gond ha alapjáraton ketyeg akkor nagyon kis gázadásra a motor megtorpan olyan mintha megállna egy pillanatra majd visszaesik, és néha megáll alacsony sebességnél fõleg akkor amikor a kuplungot kinyomom. Voltam több szerelõnél porlasztótól kezdve már minden hibát találtak, de a kocsi nem füstöl nagyon szépen jár. A legutólsó szerelõ kitakarította az Egr szelepet és még több dolgott, majd azt mondta ezek csak akkor mûködnek ha a levegõ szürõházra csatlakozó csövet ledugaszolja, utánna légtömeg mérõ hibát állapított meg /a benne lévõ gyári légtömegmérõt kitisztitatta velem szerintem ez tette tönkre de így utólag mindegy mostmár semmilyen értéket nem ad/, azt mondta nem hozza a kellõ értéket. majd vettem légtömegmérõ egy után gyártottat, de szerinte ez se jó bekötötte és csak nagy füst és torpan az autó, majd én kipróbáltam a bontóból kb. 5 darabot azoknmál is ez a hiba volt. majd végül az utángyártott marad de én visszadugtam a vékony csövet a légszûrõre azóta szépen megy de még mindig torpan kis gáznál és néha megáll, esetleg lenne valamilyen tipp vagy megoldás erre a problémára?
A válaszokat elõre is köszönöm!
Tisztelettel Laci2008-12-17-11:47 #10254admin
AdminisztrátorÜdVW László!
Ha az EGR rendszert levakolod (érdemes!), megváltozik a beszívott légtömeg értéke! De ezt még nem szokta a vezérlõegység hibaként eltárolni!
Ilyen hibát szokott még az adagoló elektromechanikus állítóegységének meghibásodása okozni! A hivatalos mûhelyek a HDK fej, vagy komplett adagoló cserével oldják meg!2008-12-18-03:38 #10270admin
AdminisztrátorKöszönöm a segítséget!
2008-12-19-19:59 #10318admin
AdminisztrátorÜdv Doki!
Az egr szelepet, hogy lehet kiiktatni, hogy ne okozzon gondot a vezérlésbe.
Nekem az az elképzelésem, hogy leszedem a két csavart és simán rakok oda valamilyen anyagott és ennyi majd vissza a szelep és a csavarok. Milyen legyen ez az anyag?2008-12-19-20:43 #10319admin
AdminisztrátorÜdVW László!
Alulemezt szoktam, de a csõ mindkét végére…Lezárom és kész! A vezérlõ membránról lehúzom a vákuumcsövet és beledugok egy M6-os csavart. Kissé sufni ,de célravezetõ…
2009-03-07-10:32 #13405admin
AdminisztrátorSziasztok!
Ismételten a fórumozók segítségét kérném. Gondok merültek a fel a passattal 2000 évj. kapcsolatban. Akkor kezdeném:
– Most fogok vízpumpát cserélni mert csepeg, érdemes ilyenkor a pumpán kívül más alkatrészt is cserélni?
– A porlasztók körül olajos a blokk nem tudom honnan kerül oda vagy nincs ott megfelelõen tömítve? Folyt a gázolaj is a résolajcsöveket kicseréltem de még mindig folyhat.
– A fogyasztásmérõ télen a hidegbe 3,9litert irt valóságban kb. 6-7liter volt a fogyasztás de még most is ilyen alacsony értéket ir. Ezek a fogyasztás mérõk pontosak v agy csalnak de mondjuk ennyit nem hinném.
Volt olyan 4. be húzattam kb 2800 fordulatig ment utána meg megtorpant de majd 5.be se ment 120-nál többet.
Már nagyon gondolkozok érdemes lenne venni egy usb-s kábelt hozzá és ki lehetne olvasni a hibatárolót. Láttam olcsón 4-10e-ig ilyeneket ezek használhatóak? vagy nem igazán?
Segítségeteket elõre is köszönöm.
Laci
2009-03-08-03:02 #13424admin
AdminisztrátorSziasztok!
Valaki tudna adni ehez a típushoz egy kis instrukciót, hogy cserélhetem ki a vízpumpát könnyen bosszúság nélkül?
2009-03-08-03:04 #13425admin
Adminisztrátormég annyit akna nélkül nehéz lenne?
2009-03-08-16:34 #13443admin
AdminisztrátorÜdVW László!
A vízpumpacsere ,akna nélkül nehezen kivitelezhetõ, hacsak nincs csápos emelõd…Nagyon nehéz enélkül az alsó motorburkolatot leszerelni.
A vízpumpacseréhez is érdemes lebontani az autó elejét mert nem lehet máshogyan hozzáférni a ventillátorhoz…
A pontatlan fogyasztási érték elõidézõje lehet a hibás légtömegmérõ.
Ha adatkábelt keresel hozzá, csak megbízható forrásból szerezd be, ugyanúgy mint a programot. Többet árthatsz vele az autónak, mint használsz!2009-11-13-14:32 #19794admin
AdminisztrátorSOS!!
A témában említett típusról lenne szó.
Világítani kezdett a fékbetét kopás jel és jött a felirat is, kicseréltem a betéteket és továbbra is írja a hibát nem tûnik el. A minap pedig az olajszint jelzõ kanna világit sárgán, kicsit tényleg kevés volt benne az olaj majd felöntöttem de az is világit továbbra is. Minden ilyen probléma után szükség lenne egy kábelre és ki kellene törölni a hibatárolót vagy ez valami más lenne?
Szerelõ ismerõsöm telefonon csak annyit mondot ha fel van töltve akkor meg kellene szûnnie a hibajelzésnek
tudna valaki tanácsot adni?2010-10-09-11:14 #29764admin
AdminisztrátorÜDVW!
Engem érdekelne egy ilyen adagoló eladó!ÜDVW
2010-10-09-22:29 #29777admin
AdminisztrátorÜdVW!
Lehetéges,hogy az olajteknő alján megsérült a szintellenőrő vezetékezése…
Ugyanez lehetséges a fékbetéteknél is,vagy éppen a hátsó betétek is kopottak. -
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.