Passat tdi!

  • This topic is empty.
8 bejegyzés megtekintése - 1-8 / 8
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #5588
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!
    Szerintetek mi lehet a baja a motornak (1.9tdi) ha nyomom neki a turbónyomás felmegy1.2 bar-ra és ott elengedi a nyomást! és új nyomásszabájzó szelep van benne! várom a tippeket!

    #5589
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Dániel!

    Pontos adatok kellenének! Évjárat, motorszám,! Bár tudtommal az 1.9 TDI motorokban nincs turbónyomás szabályozó szelep! Ezeknél a motoroknál az ECU MAP szenzora ‘fogadja’ a nyomásadatokat és az alapján dolgozik…
    Az izzítás ellenõrzõ lámpája nem világít?

    #5593
    admin
    Adminisztrátor

    Szia doki!
    az autóról csak annyit tok hogy 2000-évjárat AHH a motorkód és ezt csak a tulaj monta hogy v.mi nyomásszabájzó szelepet cseréltek benne! az izzitás nem világit!

    #5603
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki!

    Köszönöm a múltkori segítséget, azóta pikk-pakk lett az autó 🙂
    Viszont lenne egy másik kérdésem is, mivel te igen jártas vagy a témában, így szeretném a segítségedet kérni.
    A testvérem régóta szemezik már VW Passat-tal 98-as évjárattól felfele(diesellel). A kérdés csak az, hogy milyen motorral érdemes venni, mert a vélemények megoszlanak ezzel kapcsolatban. A 2.0-s pdtdi-t nem nagyon preferálták a szerelõ ismerõsök, a sima 1.9 tdi-t, és az 1.9 pdtdi-t ajánlották, abból is inkább az elõbbit. A te meglátásod szerint melyiket érdemes venni, melyik az amelyiket úgy mond hosszú utakra, úgyszólva ütni-vágni lehet(persze rendszeres karbantartás mellett)? Mert az a hír járja, hogy gond nélkül 4-500 ezer kilométert bele lehet tolni az autóba, csak nem mindegy hogy esetleg van már benne annyi, de 200-ra vissza tekerték.
    Ezt valamibõl vissza lehet keresni, vagy megtudni, hogy nem-e tekergették az órát vissza? Mert elõszeretettel megteszik a nepperek.
    A kivetelben pedig a kombi és a sedan változat között a külsõ jegyek mellett van még valami ami miatt inkább az egyik mellett szólna a választás?
    Vagy ezek közül melyik érdemes a vásárlásra? 🙂
    Köszi szépen a válaszod elõre is!
    ÜDv.
    Csaba

    VW forever 🙂

    #5605
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Csaba!

    Nos az 1,9 PDTDI motornak van egy súlyos szériahibája! Nevezetesen az,hogy a nagynyomású befecskendezõ szelep a hengerfejben nem központosan van rögzítve. Emiatt, ahogy ‘dolgozik’, a rögzítõ csapja körül el szeretne fordulni és ezáltal ‘kiveri’ a furatot. Ez abban nyilvánul meg, hogy a résolaj kezd beszivárogni a motorolajba… Ez úgy 200-300 ezer km futásteljesítmény körül jelentkezik. Javítani csak a hengerfej cseréjével lehet, ami kb negyed millió forint + a munkaköltség…Ügyes gépmûhelyesek már próbálkoztak perselyezéssel, több-kevesebb sikerrel…
    A másik dolog, hogy a dízel autót azért vásárolják, mert ‘használni’ szeretnék. A gázolajos autók üzemeltetési költségei alacsonyabbak, ha nem áll meg:S .
    A régi TDI motorok strapabíróbbak, bár kissé gyengébbek (110LE max. de szerintem az bõven elég)..
    A B5-B6-os Passatok futómûve nagyon jó, stabil, pontos, DE nem a magyar utakra való…
    Az ‘óratekergetésért’, ha bizonyítani tudják, 2-6 évet lehet kapni közokirathamisítás és számítógépes csalás címén!:angry:
    Amirõl tudok, hogy a Sharan PDTDI- ben ‘el van dugva’ a motorkirányító ECU-ban is a pontos futott km…Lehet,hogy azóta az újabb VW-k ECU-jaiban is eldugják,bár erre még nincs pontos infóm…
    Sajnos én nem tudhatom, hogy a testvérednek milyen igényei vannak, így nem sok tanácsot tudok adni…

    #5615
    admin
    Adminisztrátor

    Üdv Doki!

    Köszönöm szépen a választ, testvérem nevében is. Így azthiszem a pdtdi akkor kilõve a listából.
    A másik kérdése az lenne, hogy a 99′- utáni passat, sharan típusokban is van-e sima tdi moci, vagy már csak pdtdi-vel szerelték?
    Igazából az elképzelése úgy nézne ki, hogy 98-as évjárattól felfele, kombi passat, 1.9 tdi mocival. Vagy Sharanban ugyanez. A lényeg az lenne számára, hogy hosszabb utakat is megtehessen biztonságosan, anélkül mint egy-két francia autónál, hogy megálljon menetközben, meg hát ismerõsöknek is használta már az autóját(sharan, passat), és igencsak tetszett neki az átlagfogyasztás is. (nagy talppal, és sok gázzal is max 6l/100!)
    Szóval hogyha bármilyen gyári hibákról, vagy infókról tudsz még esetleg ezekrõl az autókról, szívesen vennénk, ha kicsit felokosítanád laikus fejünket 😀 🙂
    Köszi mégegyszer Doki!!!!!!

    Ui: Örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra, fantasztikus, hogy itthon is mûködik, nem csak külföldön, és vannak ilyen segítõkész emberek! Csak így tovább! 🙂

    #5616
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDv Doki!

    A másik kérdésem jól kiment a fejembõl. Az 1.0-es Lupomba milyen fajta seb.váltó-olajat érdemes tenni? Illetve azt milyen idõközönként érdemes cserélni? Szervóolajnak mit javasolnál? A kormány eltekerésnél állóhelyzetben, vagy lassan gurulva gáz, ha az alapjárat hirtelen a kormánytekerésre visszaesik egy pillanatra?
    Bocs a hülye kérdésekért, csak próbálom kiismerni az autóm, mert az nem egy rossz dolog. Meg rendbetenni, amit esetleg elhanyagoltak rajta 🙂
    Régebben Mini Morrisom volt, az egy kicsit másabb(egyszerûbb) technika… 😀 🙂
    Köszi a segítséget!
    Csaba

    #5621
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Csaba!

    Köszönjük a bizalmat!:blush:

    A Sharan-ok motorválasztékáról most pontos tájékoztatást adni nem tudok, mert még nem érkezett meg a megfelelõ program, ami bõvebb infóval ‘ellát’… Ha létezik is TDI blokk, az már csak az újabb, alu szelepdeklis (mint a IV-es Golf-é).
    Az autó állapotáért a tulajdonos a felelõs! Ha ‘odafigyel’, akkor sok bosszúságtól kímélheti meg magát és a pénztárcáját! Nem tart sokból az olajakat-vizeket megnézni, meg rápillantani még pár dologra. Megéri néha üvöltõ rádió nélkül is közlekedni, mert ‘érdekes dolgokat’ lehet hallani…
    Remélem, megérted, hogy itt nem tudom ,mennyi hely kellene ahhoz, hogy taglaljuk, hogy melyik modellnek mik a szériahibái…Egy fél évig ‘oda kellene’ írni….:( Semmi sem tökéletes…:blink: Újabban viszont már az autógyártók is arra mennek, hogy 5-6 év után kidobd az autódat és újat vegyél…:S Nekik nem biznisz, ha 15 évig problémamentesen fut egy autó…:angry:
    A Lupod váltójába (mint minden kézi váltós VW-be) szintetikus, 75W-90-es API GL-5-ös jelzésû váltóolaj kell! A csereintervallumról még nincs infóm.
    A kormányszervóba változó az olajigény, mert van olyan, amelyikbe automata váltó olaj (ATF) kell, viszont van, amelyikbe speciális kormányhiraulika olaj szükségeltetik. Ezt a szervótartály fedelén néha fel is tüntetik…:unsure:

8 bejegyzés megtekintése - 1-8 / 8
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close