Kezdőlap › Fórumok › Golfosok törzsasztala › Polo 1.4 16V
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2007-10-18-20:36 #4642
Lajos
AdminisztrátorSziasztok!
Doki,föleg hozzád szol a kérdés…Van egy 2000′-es évjáratu,1.4 16V VW Polom.
Motorkod:AHW. Esedékes lenne a fojtoszelep takaritása,mert elég ingatag az alapjárat…
Kérdésemre már több választ kaptam,meg tudom én azt magamnak takaritani,vagy mindenképp
minimum egy Vag-com kell hozzá? Azt is mondták már,hogy takaritsam meg nyugodtan,utánna a
fojtoszelep betanul.Merthogy öntanulo… Mit jelent ez???????????2007-10-18-21:31 #4645Lajos
AdminisztrátorÜdVW István!
Mindenkinek igaza van!
Nem biztos hogy a fojtószelep szennyezõdése miatt instabil az alapjárat! Lehet az még tengernyi dologtól is(gyertya,lambdaszonda,benzin minõség)!
Ha a fojtószeleppel lenne baj,akkor kezd ‘meghalni’ az alapjárat…
De végül is elõ a hígítós rongyot, gyújtás rá, elfordítod a fojtószelepet és mind2 oldalát és a csatornát is kitakarítod..
Utána gyújtás le majd rá és indít. Elsõre nem biztos,hogy pöccre indul(sok neki a hígító gõzeivel együtt az anyag).
Azután vagy beállítja az alapjáratot, vagy nem. Nem biztos, hogy a VAG-COM-mal sikerülni fog…Max. 800km után állítja be(volt rá példa, szidtak is mint a bokrot, 1800-as alapjáratért:sick: ) . Ez van,ezt kell szeretni. Az állítómûbe meg nem szabad beavatkozni, mert ha sikerül elszúrni, akkor annak szoftvercsere a ‘jutalma’…2007-10-19-08:17 #4646Lajos
AdminisztrátorSzia!
Köszi a gyors választ.Az alapjáratom az néha jo,néha leesik alacsonyra,ugy hogy majd leáll…
Bár lehet más hiba is,mert elég darabos az alapjárat…Remeg az egész motor.Gyertyák,kábelek cserélve,ekkor gondoltam a fojtoszelepre…Plussz még egy bonyolito tényezö,hogy a kocsi gázos is…Azzal is sok gond volt,már
cseréltek benne mennyiségszabályzot is,azota jo…Bár gázzal meg néha egyáltalán nincs alapjárat… Amugy jo a gép,simán átment zöldkártyán,nem fogyaszt sokat,olajat,vizet nem eszi,kartergáz semmi. Lehet még hogy a gyertya nem jo a gázhoz?Más höérték,vagy ilyesmi?2007-10-19-19:37 #4647Lajos
AdminisztrátorÜdVW István!
Azt az elõbb nem közölted,hogy gázos is a verda…Ebben az esetben biztos,hogy a fojtószelepet takarítani kell, ha a gázinjektor pont a szelep elé van gyártva! Mivel ez is magyar anyag, tehát mocskos, kátrányos, szemetes, stb., igy az a szelep környékére ül ki…
A gyertából is létezik úgynevezett gázos üzemhez való. De simán elég minél több elektródásat használni (csak elektronikus gyújtáshoz szabad, a régi megszakítós nem bírja!), az is sokat jelent a dolgon. Gázos üzemben a kalkulált magasabb oktánszám miatt(állítólag a magyar LPG kalkulált oktánszáma 106), magasabb az égési hõmérséklet, valamint a gáz ‘szárazabb’.
Gázos üzemhez inkább a motorolajra kell odafigyelni! Csak olyan olajat használj, amelyen rajta van, hogy LPG üzemhez is használható! Ellenkezõ esetben a gázos üzemben keletkezõ kartergáz szétroncsolja a ‘sima’ motorolajat, az elveszíti a kenõképességét és vége a motornak….Az alu blokkos VW motorokat pedig nem szabad megfúrni, hanem kuka…2007-10-19-21:17 #4649Lajos
AdminisztrátorOké,megprobálok takaritani.A gáz állitolag valami csucs szuper hengerenkénti befecskendezésü… Vagy valami ilyesmi… Gondoltam már a gyujtásra is,mertolyan a hangja néha,mintha 3 hengeres lenne… Viszont olyankor is ugy huz,mint egy 4 hengeres… Mit jelent hogy nem lehet furni????Miért??
2007-10-22-21:02 #4656Lajos
AdminisztrátorÜdVW István!
Ettõl a hírtõl én is lehasaltam! Tényleg így van,hogy az alu blokkos motorokat gyári elõírás szerint nem szabad megfúratni,mivel vékony az acél hengerpersely és kimunkálnák belõle a hõkezelt,kopásállóbb réteget. Pont van nálam is egy ilyen motoros Polo (1.4, 60 LE, kód:AUD). Ezt bátran meg is fúrták, de eltörött egy dugattyúgyûrû és a 16-os kompresszió ellenére is ‘beköpte’ a 3. henger gyertyáját…Most megy a találgatás,mert az szalonban túlméretes cuccot nem is ismernek hozzá…Ki kell dobni a motort (gondolják õk)! Költséghatékony dolog ez gyári részrõl, mert nem kell gyárta(t)ni hozzá egy másik halom túlméretes cuccot, hanem motor ki, gyári csere fûzött blokk be! Így az összes pénz a gyár zsebében marad, az aftermarketnek meg fityisz! :angry:
2007-10-22-21:32 #4657Lajos
Adminisztrátorhááát érdekes megoldás….
2007-10-25-21:36 #4682Lajos
AdminisztrátorÜdVW István!
Hazánkon kívül nem az új autó eledás a nagy biznisz, hanem az,hogy az új autójával a tulaj több évig visszajár szervizeltetni! Kis hazánkban menekülnek az emberek a szalon szervízekbõl, a magas költségek és a hanyag munka (létminimummal foglalkoztatott emberektõl ne is várjanak minõségi, lelkiismeretes munkát) miatt!
Nagy probléma még az hogy itthon az autószereléshez,a gyerekneveléshez és a magyar focihoz a szájával mindenki (tisztelet a kivételnek!) ért! Azután a bajnak nincs gazdája, hanem azonnal a szerelõkre kenik a tisztelt tulajok!
:unsure:Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.10.25 19:36
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.