www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Polo 1.4 16V

Kezdőlap Fórumok Golfosok törzsasztala Polo 1.4 16V

8 bejegyzés megtekintése - 1-8 / 8
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #4642
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!

    Doki,föleg hozzád szol a kérdés…Van egy 2000′-es évjáratu,1.4 16V VW Polom.
    Motorkod:AHW. Esedékes lenne a fojtoszelep takaritása,mert elég ingatag az alapjárat…
    Kérdésemre már több választ kaptam,meg tudom én azt magamnak takaritani,vagy mindenképp
    minimum egy Vag-com kell hozzá? Azt is mondták már,hogy takaritsam meg nyugodtan,utánna a
    fojtoszelep betanul.Merthogy öntanulo… Mit jelent ez???????????

    #4645
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW István!

    Mindenkinek igaza van!

    Nem biztos hogy a fojtószelep szennyezõdése miatt instabil az alapjárat! Lehet az még tengernyi dologtól is(gyertya,lambdaszonda,benzin minõség)!
    Ha a fojtószeleppel lenne baj,akkor kezd ‘meghalni’ az alapjárat…
    De végül is elõ a hígítós rongyot, gyújtás rá, elfordítod a fojtószelepet és mind2 oldalát és a csatornát is kitakarítod..
    Utána gyújtás le majd rá és indít. Elsõre nem biztos,hogy pöccre indul(sok neki a hígító gõzeivel együtt az anyag).
    Azután vagy beállítja az alapjáratot, vagy nem. Nem biztos, hogy a VAG-COM-mal sikerülni fog…Max. 800km után állítja be(volt rá példa, szidtak is mint a bokrot, 1800-as alapjáratért:sick: ) . Ez van,ezt kell szeretni. Az állítómûbe meg nem szabad beavatkozni, mert ha sikerül elszúrni, akkor annak szoftvercsere a ‘jutalma’…

    #4646
    admin
    Adminisztrátor

    Szia!
    Köszi a gyors választ.Az alapjáratom az néha jo,néha leesik alacsonyra,ugy hogy majd leáll…
    Bár lehet más hiba is,mert elég darabos az alapjárat…Remeg az egész motor.Gyertyák,kábelek cserélve,ekkor gondoltam a fojtoszelepre…Plussz még egy bonyolito tényezö,hogy a kocsi gázos is…Azzal is sok gond volt,már
    cseréltek benne mennyiségszabályzot is,azota jo…Bár gázzal meg néha egyáltalán nincs alapjárat… Amugy jo a gép,simán átment zöldkártyán,nem fogyaszt sokat,olajat,vizet nem eszi,kartergáz semmi. Lehet még hogy a gyertya nem jo a gázhoz?Más höérték,vagy ilyesmi?

    #4647
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW István!

    Azt az elõbb nem közölted,hogy gázos is a verda…Ebben az esetben biztos,hogy a fojtószelepet takarítani kell, ha a gázinjektor pont a szelep elé van gyártva! Mivel ez is magyar anyag, tehát mocskos, kátrányos, szemetes, stb., igy az a szelep környékére ül ki…
    A gyertából is létezik úgynevezett gázos üzemhez való. De simán elég minél több elektródásat használni (csak elektronikus gyújtáshoz szabad, a régi megszakítós nem bírja!), az is sokat jelent a dolgon. Gázos üzemben a kalkulált magasabb oktánszám miatt(állítólag a magyar LPG kalkulált oktánszáma 106), magasabb az égési hõmérséklet, valamint a gáz ‘szárazabb’.
    Gázos üzemhez inkább a motorolajra kell odafigyelni! Csak olyan olajat használj, amelyen rajta van, hogy LPG üzemhez is használható! Ellenkezõ esetben a gázos üzemben keletkezõ kartergáz szétroncsolja a ‘sima’ motorolajat, az elveszíti a kenõképességét és vége a motornak….Az alu blokkos VW motorokat pedig nem szabad megfúrni, hanem kuka…

    #4649
    admin
    Adminisztrátor

    Oké,megprobálok takaritani.A gáz állitolag valami csucs szuper hengerenkénti befecskendezésü… Vagy valami ilyesmi… Gondoltam már a gyujtásra is,mertolyan a hangja néha,mintha 3 hengeres lenne… Viszont olyankor is ugy huz,mint egy 4 hengeres… Mit jelent hogy nem lehet furni????Miért??

    #4656
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW István!

    Ettõl a hírtõl én is lehasaltam! Tényleg így van,hogy az alu blokkos motorokat gyári elõírás szerint nem szabad megfúratni,mivel vékony az acél hengerpersely és kimunkálnák belõle a hõkezelt,kopásállóbb réteget. Pont van nálam is egy ilyen motoros Polo (1.4, 60 LE, kód:AUD). Ezt bátran meg is fúrták, de eltörött egy dugattyúgyûrû és a 16-os kompresszió ellenére is ‘beköpte’ a 3. henger gyertyáját…Most megy a találgatás,mert az szalonban túlméretes cuccot nem is ismernek hozzá…Ki kell dobni a motort (gondolják õk)! Költséghatékony dolog ez gyári részrõl, mert nem kell gyárta(t)ni hozzá egy másik halom túlméretes cuccot, hanem motor ki, gyári csere fûzött blokk be! Így az összes pénz a gyár zsebében marad, az aftermarketnek meg fityisz! :angry:

    #4657
    admin
    Adminisztrátor

    hááát érdekes megoldás….

    #4682
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW István!

    Hazánkon kívül nem az új autó eledás a nagy biznisz, hanem az,hogy az új autójával a tulaj több évig visszajár szervizeltetni! Kis hazánkban menekülnek az emberek a szalon szervízekbõl, a magas költségek és a hanyag munka (létminimummal foglalkoztatott emberektõl ne is várjanak minõségi, lelkiismeretes munkát) miatt!
    Nagy probléma még az hogy itthon az autószereléshez,a gyerekneveléshez és a magyar focihoz a szájával mindenki (tisztelet a kivételnek!) ért! Azután a bajnak nincs gazdája, hanem azonnal a szerelõkre kenik a tisztelt tulajok!
    :unsure:

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.10.25 19:36

8 bejegyzés megtekintése - 1-8 / 8
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close