www.kedvezmenyesbiztositas.hu

R32 kontra GTI

Ennek a témakörnek tartalma 14 hozzászólás, 1 résztvevő. Utolsó frissítés:  admin 8 éve, 7 hónapja telt el.

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 15
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #17875

    admin
    Adminisztrátor

    Ez a szál tartozik a cikk tartalmához: [url=https://www.vwdepo.hu/index.php?option=com_content&task=view&Itemid=89&id=174]R32 kontra GTI[/url]

    Nekem megadatott az a szerencse, hogy 5-ös GTI-t vezethetek mindennap. Elgondolkoztam én is az R32-ön, de a nagy fogyasztás és a sok adó meg illeték, biztosítás, amit utána kéne fizetni, egyszerûen nem éri meg. A GTI-m viszonylag kiszámítható és elviselhetõ költségekkel jár. Meg amúgy is, egy kis tuning, és máris jobban megy, mint az R32. Szerintem.

    #17900

    admin
    Adminisztrátor

    Üdvw!
    Savanyú a szõlõ?

    #18412

    admin
    Adminisztrátor

    ÜDV… szerintem nem hasonlítható össze.

    #18413

    admin
    Adminisztrátor

    Nekem egy 4-es R32-öm van. Fogy. vá. 10.5-16 liter orsz. 150-es tempo 9.5 90-es 7.8 liter. Én szeretem a nyomatékot, 1800 ford. húzz 6500-ig egyenletesen! Városba 5.-be 6.-ba nyugottan kocsikázol, 11 literes fogyasztással. A tuningról meg annyit, hogy az R szívó még!!!!!!!!!!!!! ÜDV

    #18473

    admin
    Adminisztrátor

    😉 üdv nekem is r32 van csak mondjuk 80%ban mert ilyet nem gyártottak csak én magamnak tdi r32 helyett a neve RDI vagy lehetne r19 . Nincs összkerék és nem benzin a hajtóanyag hanem olaj és el kell keserittenem a jobban megy mint egy 32es .A fogyasztás 7.5 töl 15ig

    #18498

    admin
    Adminisztrátor

    ÜDV Tamás! Azért elkeseredve nem vagyok. Tudom vannak nagyon jó dieselek, diesel tuningok pláne a mai világba. De azért ne mondd, hogy a tied gyári motor. Az enyém igen! Nekem a gyári R jelleg tetszik a 4-esbe.

    #18517

    admin
    Adminisztrátor

    Hali
    Hát nem gyári a motor spékelt én gyártottam volt is gondom a hajtással letekert egy pár váltot.
    De csak összeált végre 50000mentem gond nélkül volt olyan is hogy drezda =tatabánya 4óra 670 km 200 és 230 között végig hazáig egy tankot evett meg 3000 fordulat 3300 közt végig és bírta.
    Én megmondom a frankót sosem kéne benzines autó csak D :cheer:

    #25186

    admin
    Adminisztrátor

    Üdvw!Nehezen hiszem el hogy jobban megy az RDI mint az R32.
    Láttam a géped a depo talin tisztelet meg minden nagy király gép,de azt meg kellett építeni és gondolom azért voltak dolgok mire ide eljutottál vele.Egy vr6-ot meg megvesz az ember és az már egybõl odabasz gyári mivoltában is.Nem beszélve arról hogy olyan tdi-ket látok itt pesten hogy balesetveszélyes szinten kormolnak.Megyek mögötte és nem látok semmit.Ha nem nekem kellene megépíteni akkor elfogadnám egyébként nem kellene tdi.Ja és tavaly volt szerencsém menni egy 170 lovas 5-ös golf tdi-vel hát nem voltam elájulva tõle.Szintén tavaly vittek egy kört a pólusnál a vw koczkás g3 sdi turbójával az frankón ment de egy vr6-ot nem hagyott volna ott.

    #28341

    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok !!! Következő a véleményem olvastam hogy van akinek diesel-je van meg ilyenek. De kérem egy R32-őt soha nem lehet össze hasonlítani egy diesel-el és meg mondom ,miért azért mert a diesel sose fog a benzines motor pörgésével felérni. Ha meg valaki azt mondja igen….vegyük ki a turbót a diesel-ből és nézzük az nélkül mit tud…. Az egy traktorba meg kombájn-ba való motor… benzinest meg az vegyen aki tudja mennyibe kerül fent tartani ,de amíg a diesel-hez 240ezer a hengerfej és 500ezer egy turbó addig az ember inkább vegyen egy benzinest. És 1000-szer vennék egy vennék R32-t ha megadatna rá mert annyiba kerülne mint egy normál diesel…. lehet hogy olcsóbb tankolni meg kevesebb a biztosítás de nem éri meg a javítási költséget . És ezt több embertől hallom….

    #28358

    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Először induljunk már el a kályhától!
    A benzines motorok magasabb fordulaton dolgoznak,magasabb fordulaton andak nyomatékot, teljesítményt! Főleg a többszelepes motorok(16V), amelyek 3000-res fordulatig erőtlenek…
    A dízelek viszont 1600-as fordulattól meggyőző nyomatékkal, 3500-4000-res fordulaton pedig már teljesítménycsúcsal rendelkeznek!
    Hogy mi lenne ha levennénk a turbódízelről a csigát? Hagyjuk már ezt a játékot! A benzinmotorok lassan elérik a fejlődésük csúcsát,a dízelek viszont még csak a lehetőségek 3/4-énél tartanak…Tehát még van bennük bőven.
    Először is a fajlagos fogyasztásuk jelentősen alacsonybb a benzineseknél,kevésbé érzékenyek az üzemanyag minőségére mint a benzinesek…

    Tehát túl sok a ‘ha’! Ha lenne pénzem, ha megadatna, stb… Ez van ezt kell szeretni. Az R32-es motor sokkal szervízigényesebb, mint egy TDI..Meg átlagban a benzinmotorok…Persze erre még ráfejel a magyar üzemanyag kritikán aluli minősége! Hazánkat kivéve 50-100 ezres futásteljesítményig nem ismerik az EGR rendszer takarításának szükségességét! Az itthon futó autóknál ezt meg már 25-30 ezer km-enként el kell végezni!

    #28490

    admin
    Adminisztrátor

    Üdvw!
    ” Az R32-es motor sokkal szervízigényesebb, mint egy TDI..Meg átlagban a benzinmotorok…”
    Részleteznéd egy kicsit, komolyan érdekelne.

    #28509

    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Nem a gyárilag előírt szervízintervallumokra gondoltam!
    Alapjában véve a rövidebb szervízintervallumokat ténylegesen a dízel motoros autókhoz ‘állítja be’ a gyár, viszont a ’98-tól gyártott ‘műanyag’ autóknál rendkívül sok probléma jelentkezik ami miatt idő előtt szervízbe kényszerülnek a tulajok.
    Ennek egyik alapvető oka a kritikán aluli magyar üzemanyagra vezethető vissza.
    Továbbá a motorok bonyolultságáből eredő, megnövekdett kiszolgáló rendszerek hibái is a motor működését befolyásolják…Ezek az elektronikus berendezések nem estek át gyátilag olyan ‘kimerítő’ teszten, mint a korábbi modelleknél. A folyamatosan meghibásodó elektronikus gázpedálrendszerek, lambdaszondák, légömegmérők, különböző szenzorok miatt idő előtt kényszerülnek szervízbe a tulajdonosok. A szegénykeverékes üzemeltetés miatt jóval magasabb az égéstér hőmérséklete(ehhez még tegyük hozzá a benzin kritikán aluli minőségét, gyenge fajlagos égéshőjét,gyengébb oktánszámát,stb), ami a gyújtógyertyákat is komolyan igénybe veszi. Kevés gyertya tud hiba nélkül elfutni az előírt 60000km-es csereintervallumig hiba nélkül…
    A dízelmotoroknál(kivéve PD), jóval kevesebb a kiszolgáló elem! Ebben az ős TDI(lemez szelepfedeles, 028-as gyártási kódú, vagy 1Z, AHU ,AFN motorkódú) motorok ‘igénytelensége’ volt az ami sikeressé tette ezt a szériát. Alapból fél milliós futásteljesítmény, meggyőző menettulajdonságok, valamint az igen takarékos üzemelés szólt mellettük.
    Az alu szelepfedeles motorok, a PD elődei már üzemeltetési szempontból nem voltak ilyen sikeresek. Több kiszolgáló elemet alkalmaztak bennük, ami mind-mind 1-1 hibalehetőség.
    A PD motorok hazánkban nagy lutrik! Ezeket a motorokat analitikai(laboratóriumi) tisztaságú gázolajhoz tervezték!
    Természetesen itt is inkább az elektronikus alaktrészek hibái miatt kellett a szervízt látogatni. A másik komoly probléma szintén az üzemanyag minőségéből adódott. Hazánkban olyan problémák jelentkeztek(EGR idő előtti elkoszolódása, besülő porlasztócsúcsok,adagolóelemek), amiről a németországban nem is hallottak…
    A másik nagy probléma lett az anyagtakarékosság! Például a műanyag vízpumpakerék leszabadul a tengelyről, romlik a hűtési hatásfok, megfő, a motor! Elöregedenek, megrepedeznek a műanyag motoralkatrészek(lásd láncfeszítők), amik további komoly hibák forrásai.

    #28525

    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!
    Köszi a tájékoztatást.

    #28532

    admin
    Adminisztrátor

    Dokival egyet értek.

    #28998

    admin
    Adminisztrátor

    Hé de itt nem a GTI kontra R32-megvitatása a cél.Az igaz hogy a dieselnél még megy a több a fejlesztési lehetöség,de azért ha sport feeling akkor benzin,a F1 verdakban sem turbodiesel van!Igaz lehet lassan az lesz!és ha a tuningról beszélunk akkor ott a R32 es a HGP cégtöl biturbo.530 ló körül van 640 NM.3.8s allat van 0-100km/h, 13.1s allat van 200 km/h. és 300 km/h föllöti a végsebbesége.

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 15

Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close