RP motorkódú hiba jelzések a mûszerfalon

Kezdőlap Fórumok Elektronikai tippek, trükkök RP motorkódú hiba jelzések a mûszerfalon

  • This topic is empty.
2 bejegyzés megtekintése - 1-2 / 2
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #8046
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!

    PR motoros SEAT Toledo ’92 (ugyanaz mint a Golf II-ben). Kipróbáltam az egyszerû motorkód olvasós cikk alapján meghatározni a hibát, de mivel valamelyik elõzõ tulaj a lógó diagnosztikai kábelt a gyújtó trafóra dugta annak valószínûleg annyi.

    Szóval a gondom az, hogy a mûszerfalon indítás után és ritkán (nagyon ritkán) meneközben is kigyullad az olajnyomás és hûtõvíz hibajelzés (folyamatos világítással), majd egy idõ után elalszik.
    Az olajgomba motor indítás után azonnal jelzi az olajnyomás, így az szerintem kizárható.
    Nem régen cseréltem motorvezérlés szabályozó hõgombát (kék színû), illetve a fekete színû csatlakozóját kellett megtakarítani, mert el volt oxidálódva. E két probléma megszüntetésével megszûntek az alapjárati gondok. (a végén már volt közel 3000-es alapjárat is! 🙁 )
    Azonban ez a probléma nem akar megszûnni. Nem tudom nagy gond-e mert megy az autó, nem csörög, jól húz, jó a fogyasztás, szóval ettõl eltekintve minden rendben lévõnek tekinthetõ.

    Ha valaki tud segítsen.

    #8047
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Imre!

    A motorkódod inkább RP, mert PR-esrõl még nem hallottam.;)

    ’85-tõl két olajgombával van az olajnyomás ellenõrizve. A barna vagy kék színû gomba a hengerfej végén található(bár némelyik Seatnál sajnos az olajszûrõ csonkjára tették), ez 0,15-0,45 bar nyomáson kapcsol ki. A másik olajgomba van a szûrõcsonkon, színe fehér (benzinesnél) és 1,6-2,0 bar nyomáson kapcsol be. A dízelmotoroknál a gomba színe szürke és a nyomásérték is más (0,8-1,2bar). Ezeknek a gombáknak a jelét ‘párosítja’ a mûszertábla a 2000-res fordulattal. Tehát azon a fordulaton meg kell lenni az elõbb említett olajnyomásnak, különben villogni kezd a nyomásellenõzõ LED és a zümmer is hangot hallat.
    Célszerû lenne az olajnyomást mechanikus órával ellenõrizni. Utána sok minden kiderül.B)

2 bejegyzés megtekintése - 1-2 / 2
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.