www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Sok pici probléma

Kezdőlap Fórumok Golfosok törzsasztala Sok pici probléma

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 27
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #26875
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!

    A Renault fórumról pártoltam át ide (Clio PH1, 1,2), nem mintha bajom lett volna a kocsival, azon kívül, hogy lebontották a bal oldalát. Az anyagiak rendezése után belefutottam wfy nagyon jó vételbe, ami nem volt más, mint egy 1985-ös GTD Golf II.

    Az autó motorikusan igazi kuriózum, nagyon keveset futott (a Golfokhoz képest), kb 150-180E km lehet benne a szerelő szerint, a turbó állapotából következtetve. A kipufogórendszere 1986-is gyártmány, ahogy az első motortartó bak is az volt!:D A kasztnira állítólag 1 egész palack gázt elhasználtak, nagyon igényesen helyretették. A moci 3000-től fölfelé kezd el füstölni.

    Az előző tulaj saját bevallása szeirint csak használta, ez meg is látszott rajta, pl a gumiharang tartott 4 féltengelycsavart, félig volt olajjal, a motortartó bakok töröttek voltak… A következő dolgokban kérnék segítséget.

    -Az olajvisszajelző lámpa alapjáraton hígabb olajnál (hosszú utak, pálya, stb) parázslik: ennek mi lehet az oka? Olajgomba/olajpumpa, valami csapágy, esetleg szelepek? Ha parázslás van, a motor felől zakatolás hallatszik, tipikus szelephang.
    -A nyelestengely szerintem lóg, kiengedett kuplungnál elég zajos a váltó, valamint a rükit emelkedőn hajtva hajlamos kidobálni. Mennyi ideje lehet hátra? Érdemes csapágyaztatnom, vagy bontsak új váltót (4S kódú)
    -Az, hogy a motor hidrotőkés, vagy lapkás, senki nem tudta eddig rendesen megmondani. A kézikönyv szerint csak ’86-ttól szerelték a turbóst hidrotőkével, a szerelő szerint ez tőkés, bár 85-ös. Motorkód JR. Ezek után, milyen olajat javasoltok bele? Most Liqui Molly 15W40el közlekedek, eleddig megfelelőnek találtam.

    Köszönöm a segítséget!

    Keresek még: hátsó ablaktörlőmocit, jó állapotú ajtó- és tetőkárpitokat, de ami a legfontosabb, a tetőablak tekerőjét!:D

    #26877
    admin
    Adminisztrátor

    Szia!
    Szerintem,Elöször próbalj ki egy vastagabb olajat(50-est),sokszor bevált már olajnyomásos,csattogos motoroknál.
    De ez csak az Én vélemenyem,tapasztalatom…

    #26891
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Vamp!

    A motorolajnyomás pontos értékéről egy mechanikus órás mérés fog pontos eredményt adni! Ami a lényeg : alapjáraton 0,3 bar felett kellene lennie melegen és 2000-res fordulaton el kell érnie az 1 bar értéket!
    Ezeknél a váltóknál általában inkább a kuplungtárcsa rezgéscsillapító rugói zörögnek. Ha a hátrameneti fokozatot kidobálja terhelésre, akkor a hátrameneti fogaskerék és a vele kapcsolatban álló fogaskerékpár lesz cserés…Ha már váltót keresel, (mert az talán olcsóbb) ajánlanám a 4T és a Golf III-asok ATH vagy CHD kódú váltóit,de azokon 100 mm-res a féltengely-menesztőtárcsa…A váltóáttételek megegyeznek a Tiéddel,de a főáttétel hosszabb(3,66667:1).
    1985.08-hótól szerelték a hidrotőkés motorokat JR kóddal. Az ’86-os gyártási évet jelent!
    Megállapítani úgy tudod, hogy az olajbeöntőn benézve meglátod, hogy a vezérműtengely alatt lévő tőkének van alacsonyabb pereme,vagy teljesen sík. A perem a lapka kiesését gátolja ,a teljesen sík felület hidrotőkét jelent. A hidrotőkés motoroknál az első és a második henger befecskendező porlasztója között van egy olajvisszavezető csatorna…

    #26909
    admin
    Adminisztrátor

    Hm, a vastagabb olajat kihagynám, inkább megnézzük a többi dolgot. Az úgyis csak elodázná a nagyobb bajt. Amiket leírtál még, ezek szerint a moci hidrotőkés. Szerelőnél úgyis leszedjük a fedelét, láthatja majd ő is. Furcsa volt nekem a ’85-ös gyártmány, gyári kipufogó van a kocsin (!), és abba ’86 van sütve.

    Még egy dolog a váltóhoz. Cseréltünk rajta kapcsolórudazatot (két oldalán műanyag pattintós gömbfej), mert a régi ki volt csúnyán kopva. A motortartó bakok cseréje után a váltó nehezen vette a rükit (de ha vette, nem dobálta). A rúdcsere után lent a rúdnál lazítottunk a csavaron és kitekertük koppra az egész gyűrűt, majd meghúztuk. Ezek után minden sebességet sokkal könnyebb kapcsolni, viszont ettől kezdve dobálja a rükvercet. Hozzáteszem, nem volt hozzá beállítósémánk, amit elvileg a sebváltórúdra kellett volna húzni. Még ennek fejében, a váltóban a műanyag golyó, ami segíti a pontos kapcsolást, telibe ki van kopva, de cserélni még nem volt időm. Ezek okozhatják a bajt a rükivel?

    Bónusz kérdés, fejet építenék a kocsiba, honnan vegyem le neki a feszt? A panelben csak a 4 hangszóró kivezetéséhez látok drótot, milyen kábelről vehető feszültség?

    #26942
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    A váltórudazatba a nagy golyót csak a vezetőtengellyel együtt tudod beszerezni! cikkszám 191 711 173B

    #26958
    admin
    Adminisztrátor

    óóó, melyik cégnél keressem, sehol nem dobja ki a keresőjük… Lehet, nem egyre gondolunk. Én ezt a cumót vettem meg:

    http://webshop.langauto.hu/frmItemPic.aspx?&176887&1659

    Remélem látszik.

    Más: milyen kuplungot ajánlotok a gépbe? 4S váltóról van szó. Melyikkel nem dobál a gép? Sok városi használatot is bírnia kellene, lehetőleg finoman lehessen csúsztatni. Komplett szerkezettel cserélném, csapággyal, mert nagyon csúnyán zörög még az Atyaúristen is odalent. Az új kuplungot – váltócsere esetén – át tudom majd menteni egy Doki által javasolt 4T váltóba?

    Kuplungcserénél egyúttal lesz egy szelepállítás, és karterleszedés is. Majd tolok fotókat, lehet véleményezni. Igaz ez még minimum 2 hét.

    #27084
    admin
    Adminisztrátor

    Valaki ránézne ezekre a képekre? Tegnap leoperáltam a szelepfedelet. A műanyag borítás még rajta volt, ez alapján a motor ugye tőkés? Megcsináltam fával a benyomós tesztet, jobbról (előlről nézve) a 4. tőkének nagy játéka van. Milyen meló cserélni ezeket? [img]https://vwdepo.hu/media/kunena/attachments/legacy/images/37886_466631221200_744556200_6553152_7390028_n.jpg[/img]

    #27086
    admin
    Adminisztrátor

    Valaki ránézne ezekre a képekre? Tegnap leoperáltam a szelepfedelet. A műanyag borítás még rajta volt, ez alapján a motor ugye tőkés? Megcsináltam fával a benyomós tesztet, jobbról (előlről nézve) a 4. tőkének nagy játéka van. Milyen meló cserélni ezeket? (Több kép rarban). [img]https://vwdepo.hu/media/kunena/attachments/legacy/images/37886_466631221200_744556200_6553152_7390028_n-20100725.jpg[/img]

    #27087
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Ez még úgynevezett lapkás hengerfej!
    A lapkák cseréjével állítod be a szelephézagot melegen,szívószelepnél 0,2 +/-0,05 mm-re, a kipufogószelepeknél
    0,45 +/-0,05mm-re.

    #27107
    admin
    Adminisztrátor

    Ummm… Na nem baj, majd a szerelők megoldják, én nem merem szelepezni a kocsit:D.

    Ma furcsa dolgot észleltem, a megszokottnál hidegebb (15 fok) volt kinn, mikor reggel izzítottam, és indítottam. Az egyik henger indítás után mintha kihagyott volna, és a normálisnál több szürke füst jött a kipuffból indításkor (és csak akkor, a motor leheletnyit sem füstöl, még hidegen sem, ha jár). Lehet ez izzítógyertya probléma? Az izzításkor a visszajelző lámpa néha elalszik, majd újra kigyullad, és megint elalszik (ezt ritkán csinálja). Parázok, mi lesz télen, -20ban. Milyen gyertyát javasoltok bele?

    #27125
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Az izzításellenőrző lámpa villogását a höfokjeladó, a gyújtási, vagy a testszál érintkezési hibáját jelentheti, esetleg az izzítórelé hibás…

    #27146
    admin
    Adminisztrátor

    Megnézzük, köszi. Furcsán, erőteljesen zümmög valamelyik relé indítás után, mintha villámok cikáznának. Valszeg az általad említett lesz:D

    #27373
    admin
    Adminisztrátor

    Váá, mennénk Törökországba az autóval. Előtte, amiket cserélek: 4 teló, 4 rugó, kuplung, axiális csukló, gömbfejek, vezérlés. Mit javasoltok még hosszú útra, olajpumpát, vízpumpát vigyek magammal? Mi szükséges nagyon, ami fenn a hegyekben odafele megdögölhet?

    Mostanában a vízhőfok-mutató nem középen áll meg, hanem attól picit balrább, ez mitől lehet?

    Mégegy kérdés, szétszedtem a kárpitokat, és hungarocellt, meg valamiféle vékony szigetelőanyagot találtam alattuk, sok-sok lyukkal a padlólemezben (nem rohadás, gyári lyuk, viszont gumi nem volt bennük!). Mit tegyek a kárpit alá, gyárilag mi volt?

    #27392
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Ha már vezérlést cserélsz, nincs messze a vízipumpa sem…Olajszivattyút le tudod ellenőrizni egy mechanikus olajnyomás mérő órával…inkább szerezz be egy alacsonyabb kapcsolási hőfokú ventillátorgombát,vagy köss mellé egy kapcsolót…
    A gyári szigetelést helyettesítheted polifoam szivaccsal. Egyetlen előnye van a gyárival szemben, mégpedig nem szívja a vizet magába…

    #27442
    admin
    Adminisztrátor

    Gyerekek, nagyon nagy segítségre lenne szükségem. Úgy néz ki, mint majdnem minden magyar Golfot, az enyémet is telibe gányolták. Szeretném a segítségeteket kérni bontott alkatrész ellátásban. Nem tudok nagyon vidékre menni érte (pl Nagykónyiba), max Budapest környékén keresek cuccokat.

    Amire hirtelen hatalmas szükségem lenne, bontva (turné előtt állunk a kocsival, 25 állomás, heti 1200 km minimum):

    -ablaktörlőmotor
    -4 felni, jó gumikkal (13as, valamelyik gyári méret)–> GOLF Ies felni van elől fenn, a paraszt a furatot is beköszörülte flexxel, kell az a tárcsa is, ami kívül van, amibe a 4 csavar megy
    -4 darab kilincs, hogy ne lopják el egy mozdulattal a verdát
    -bal2 oldali első ablak (későbbi golfból, mert nem a 85-ös osztott tükrös ajtó van bal elől)
    -2 darab első ülés, az enyimek telibe hegesztettek, mozognak
    -jobb hátsó ablakemelő szerkezet bowdennel
    -opcionálisan 4 lengéscsillapító
    -opcionálisan kormánymű (még nem biztos, lehet csak a nyomtávrudak lógnak)

    1 hetem van ezeket beszerezni. Sajnos a jobb első torony eléggé rozsdál, jó kasztnist tud valaki, aki kijavítaná, megfelelően?

    Kérlek, segítsetek, minden megoldás érdekel.

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 27
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close