Kezdőlap › Fórumok › VW Depo offline › Kérdezz, felelünk! › szerviv esedékesség jelzõ
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2008-01-10-00:39 #5256
Lajos
Adminisztrátorsegitséget kérnék azon olyan jó lelkü embertõl akinek 2004 10 körüli polo1.4 pdtdi je van
a szitu röviden: bekapcsolva hagytam a rádiot az autóban (én marha) mire az le meritette az akksit (ezt persze csak az elsõ inditás után vettem észre) nem indult minden lámpa ki aludt kiakadt a fordszám mérõ az után ugrálva alaphelyzetbe ment az óra is le nullázódott és ami alegnagyobb bajom elfelejtette a szerviz esedékesség idelyét és minden egyes inditásnál sipol és villog a villáskulcs szimbólum a napi számláló helyén.
1. Lehet e ennek valamit csinálni ?????
Légyszives segitsetek tanácstalan vagyok nem akarok szervizhez fordulni mert nagyon nem jó véleményem van róluk. Csak akkor fordulok hozzályuk ha minden kötél szakad.2008-01-10-20:31 #5273Lajos
AdminisztrátorÜdVW Attila!
A mûszerfalak ‘eltárolják’ a szervíz intervallum esedékességét. Még sokáig lemerült akksi utáni indításnál is tudni fogják!
Szerintem éppen itt az ideje a szervíznek.
Két eset lehetséges. Vagy kinullázod a napi km számláló gombjával(benyom, gyújtás bekapcs, addig nyom,míg a kijelzõn —- jelenik meg, egy pillanatr felengedve és újra benyomva az olajcserébe lehet átlépni), de ez nem mindegyik modellnél mûködik. Ilyenkor sajna számítógéppel,vagy csak célmûszerrel lehet nullázni…2008-01-10-20:53 #5277Lajos
Adminisztrátorsajnos nem sikerült kiütnöm a szerviz kulcs villogást még mindig sipol egyet és nem történik semmi változás . azért köszi Doki 69!
ha valami más tipped lenne még szivesen fogadnám.2008-01-11-18:58 #5291Lajos
AdminisztrátorA szerviz könyvben benne van hogy hogyan lehet kiütni a kodot házilag és nem szakszervizben.
2008-01-11-20:18 #5292Lajos
Adminisztrátormár mindenhogy próbáltam higgyétek el!!!!! Talán mégis csak irány a szervíz õk biztos megcsinálják (multkor az olajcsere+zöldkari+fékfolyadék csere=69000ft vollt mikor meghallottam majd nem lefordultam a székrõl.
Ja és ugye nem voltam biztos abban sem hogy õk ezt megcsinálták mikor kihuztam a nívó pálcát hát eléggé sötét volt bár azt mondják sokan a diesel motor nál az olajcsere után sem igazán szép tiszta akkor a szûrõröl már nem is beszélve azt meg sem lehet szabadszemmel nézni. Azért óckodom én a szerviztõl mert nem lehetek jelen mikor az olajat leengedik kicserélik a szûrõt és feltöltik a motort olajjal!!!! Nem értem miért nem nézhetem?!!!!! Könyörgöm ez az én autóm nem az övéké ki fizetem amit ráirnak a munka lapomra (direkt nem ugy irtam amit megcsinálnak mert hát?) mi tiltja ezt? mindenhol igy van azt hallottam a fiat nál meg lehet nézni!!!!!
Irjatok légyszives nektek mi a véleményetek errõl Köszönöm2008-01-12-19:02 #5304Lajos
AdminisztrátorHello.
Nekem is van a Poloval gondom.Világit a légzsák visszajelzöm.Ez mitöl lehet.Müszakin volt,büvölték benne a gázt is,le volt véve az akksi saru is,gondolom,mert az ora nem volt pontos… A légzsák visszajelzö világithat attol ,hogyl az akksisaru le volt véve?2008-01-12-22:27 #5307Lajos
AdminisztrátorÜdVW Attila!
Mint írtam is, nem mindegyik szervízintervallum nullázható a km-óra gombjaival! Ebben az esetben számítógépes nullázásra van szükség!
A másik: a szervizekben munkavédelmi okokból nem lehet ügyfél! Valamit fellök, elcsúszik, belelép, elesik stb. ez a fõ ok. A másik az, hogy a nem megfelelõ szervízmunkák elvégzéséért a cég a felelõs. A létminimummal droidmunkán foglalkoztatott, erkölcsileg és anyagilag el nem ismert emberektõl nem lehet minõségi munkát várni! Valamibõl nekik is élni kell ezért ‘csak papíron’ vannak kicserélve az alkatrészek…Mivel a márkaszervízekbe kötelezõ vinni kötelezõ szervízre a vasat, így õk nyerõ helyzetben vannak. A garanciális panasz esetén a csillagokat is ‘lehazudják’ (tisztelet a kivételnek!) az égrõl! Sokan ezek miatt ‘menekülnek’ a márkaszervízekbõl, sokan viszont el sem viszik az autójukat…Ha egyszer eljutunk oda, hogy tényleg az autószerelõket megbecsülik és a sok szájhõs nem csinál több galibát, akkor a szakmának is lesz becsülete! :sick:
Mert a gyerekneveléshez, a magyar focihoz és az autószereléshez mindenki ért a szájával!(Tisztelet a kivételnek!):SMódosította: Doki69, Idõpont: 2008.01.12 19:39
Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.01.14 20:59
2008-01-12-22:47 #5308Lajos
AdminisztrátorÜdVW István!
A légzsák, mint az ABS is, biztonsági felszerelés! Hiba esetén sem lehet Windows-os (áramtalanítás) módon a hibakódokat törölni! Ehhez célszámítógéppel (VAG 1551,1552), vagy számítógéppel és célprogramokkal (VAG-COM,VW TOOL) kell a hibákat feltárni ,javítani és törölni.A VAG-COM program több légzsák vezérõt tönkre tehet, errõl tájékozódni kell!
Légy szíves egy hozzáértõ szakembert, mûhelyt megkeresni!2008-01-14-01:05 #5326Lajos
AdminisztrátorSzervusz doki69. Gyerekem nincs igy nem értek a neveléshez,a focit pedig utálom ,viszont van három db Volkswagenem!!!Egy BORA,egy PASSAT és egy GOLF!És mindegyiket én szervizelem szóval ehez értek!!Nekem 1551-es hibakódolvasóm van.Csak egy tanácsot adtam nem pedig a levegõbe beszéltem.De ha ennyire vágod az autószerelést és az elektromosságot és mindent egybevetve akkor miért nem üzemeltetsz egy jólmenõ szervízt,minthogy a gép elõtt ülsz és ingyen osztogatod a tanácsokat!!??Ha a szerkeztõség tagja vagy akkor nagyot csalódtam bennetek!!Szerintem nem azért vagytok,hogy oltogassátok az olvasókat akik esetleg egymásnak próbálnak segíteni!!:angry:
2008-01-14-22:06 #5339Lajos
AdminisztrátorÜdVW Imre!
Nem egészen értelek!:blush: Igyekszek segíteni a fórumozóknak, a saját ismereteim alapján…A ‘gyereknevelés, foci, autószerelés’ rovathoz annyit fûznék hozzá, hogy akinek nem inge, az ne vegye magára! :angry: Akinek viszont inge, az öltözködjön fel mert uncsi (Hofi Géza után szabadon)! A km óra nullázással kapcsolatosan az infót pontosan a márkaszervízben dolgozó barátom ‘súgta’…Miért is tenne velem rosszat?:(
Szó nincs arról, hogy bárkit is oltanék! Ez Rajtad kívül senkinek sem tûnt fel, hanem megköszönte a segítséget….
Az én családomban 3db Golf, 1 Audi és egy LT "üzemel". Soha nem mondtam, hogy értek hozzá, legfeljebb láttam pár dolgot (és olyan embert is aki autót szerelt :laugh: ).Még valami: a biztonsági felszerelésekbe(légzsák, ABS) történõ beavatkozás minden következményét egy esetleges balesetnél viselni kell valakinek! Ezért intek óva mindekit, hogy ez felelõsségteljes munka, ezért lenne illõ szakemberekre és szakszervízre bízni! Nincs kedvem egy baleset miatt járni a rendõrségre,bíróságra stb.,mert valakinek itt felelõtlen tanácsot adtam! A leírt szöveget bármikor megtalálhatják és nem szeretném, ha ez akár a Szerkesztõségre, vagy rám nézve erkölcsi és anyagi hátrányt jelentene!
Az, hogy a saját autóidat hogyan szervízeled, az a Te dolgod! De egy mûszaki szakértõi vizsgálat sok mindent ki tud deríteni!:S2008-01-14-23:23 #5348Lajos
AdminisztrátorSzervusz Doki69.
Én csak a szerviz esedékeség jelzöre válaszoltam és utánna irtál ojat ami rosszul esett mekem.
A légzsákos dologgal viszont egyet értek veled.CSAK SZERVIZ.
Ezer bocs a duhkitörésemért. Szégyellem magam.:blush:2008-01-14-23:56 #5350Lajos
AdminisztrátorÜdVW Imre!
Semmi baj! Senkit sem akarok megbántani, viszont dolgoztam már annyit, a ‘hozzáértõ’ és ‘bátor’ emberek után, hogy az sok és dühítõ, nem csak nekem, de a tulajnak még jobban…
Emiatt volt a kijelentés, de már bejavítottam és sajnálom, hogy Magadra vetted …
Tehát ezért kell a legóvatosabban fogalmaznom, félreérthetõség nélkül, mert a következményeit Nekem kell viselni…Remélem megértesz! B)Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.01.14 20:59
2008-01-15-13:45 #5355Lajos
AdminisztrátorSzervusz Doki69.
Sajnos énis szivtam egy jo párszor a fogam a taknyolások után.
Amárkaszervizröl csak anyit mondanék hogy én egy üveg fal mögül néztem végig ahogy javitják az automat. Elötte ladám volt féltem belenyulni. És ez megnyugtatott hogy látom hogyanjavitják az elsö vw-met(golf3).2008-04-19-21:18 #6428Lajos
AdminisztrátorHello Doki!
Nos voltam szakembernél.Kiutötte a hibakodot a légzsákbol.Most az ABS visszajelzö világit.A szaki szerint azért,mert az akksi a végét járja.Ezért világitanak a viszajelzök.Lehetséges ez????2008-04-20-15:14 #6438Lajos
AdminisztrátorÜdVW István!
Inkább a légzsák szokott ‘panaszkodni’ a gyenge akkumulátorért.. De volt már rá példa, hogy az ABS annyira ‘megbolondult’, hogy teljesen leblokkolta a kommunikációt az autóban. Újra ki kellen olvasni ,hogy az ABS-ben milyen hiba van…
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.