Tárcsás futómû

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Futómű Tárcsás futómû

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 76
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #7189
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!
    Igaz e,hogy a 3-as Golf tárcsás hátsóhídja passzol a Golf 2-esbe,átalakítás nélkül?

    #7194
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Zoltán!

    Tudomásom szerint a két hátsó futómû nem egyezik. A felfogatási pontok távolsága és a gumicsapágyak mérete is eltérõ…

    #7202
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Zoli! Nekem is G2 van és én meghagytam a lengökart és egy G60 Corrado hátsó tárcsafék rendszer raktam fel. Egy nagyon kicsit kell módositani a felfogatási konzulon "nagyon picit köszörülni kell".De ha tudsz szerezd de az egész Corrádo fékrendszert mert van ABS meg külön kompreszoros. Komolyabban fog mint a gyári!
    Üdv:Szilárd

    #7205
    admin
    Adminisztrátor

    Üdv Szilárd!
    Köszi az infót.Utánanéztem a corri fékeket elég húzósan árulják,az ABShez pedig még agyakat is cserélni kell,így ez elég sokban lenne nekem!

    #7207
    admin
    Adminisztrátor

    Helló Doki!
    Van fotóm a 3-as és a 2-es futómûrõl,és a képen teljesen egyformának tünnek.Ez a 2-esé! [img size=400]https://www.vwdepo.hu/media/kunena/attachments/legacy/images/golf_2h.jpg[/img]

    Módosította: karibihangulat, Idõpont: 2008.06.06 19:31

    Attachments:
    #7209
    admin
    Adminisztrátor

    Ez a 3-asé! [img size=400]https://www.vwdepo.hu/media/kunena/attachments/legacy/images/golf_3.jpg[/img]

    Attachments:
    #7210
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Zoltán!

    Miért akarod komplettan cserélni? Elgörbült a régi?
    Ha mindenképp cserélni akarod, akkor a felfogatási pontok távolságát mérd meg! Ha stimmel,akkor hajrá!
    A következõ harc a fékkel lesz!

    #7211
    admin
    Adminisztrátor

    Helló Doki!
    Nekem dob van hátul!Azt mondták kompletten a legegyszerübb tárcsásra cserélni!
    Mi baj lehet a fékekkel?

    #7214
    admin
    Adminisztrátor

    Szia!
    A nyomtávod meg fog változni, hiszen a kettesnek és a hármasnak nem egyezik a nyomtávja.
    Nem igazán macerásabb csak a fékeket cserélni, mint az egész hidat.
    Egyébként pl. a gólyaláb ua. mind a kettõnél.
    B)

    #7215
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!
    Köszönöm az útbaigazítást mindenkinek!;)

    #7233
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Zoltán!

    Annyit azért hozzátennék még, hogy ha a vasad már 2007 májusa után már volt mûszaki vizsgán, át se szereld a féket! Azóta ugyanis azt is adatfelvételezik és ha átszereled, a következõ vizsgát meg fogják emiatt(típustól eltérõ fékszerekezet) tagadni!:S
    Többször is tárgyaltuk a fórumban, nézz utána!

    #8305
    admin
    Adminisztrátor

    Nekem 2009 januárig van müszakim,ezek szerint én még belesnék!

    Amugy muszály tárcsa hátra is ha jobb féket akarok?
    Passaté meg 3 asé(dob) ránézésre is jóval nagyobb,valszeg jobban megfogja a gépet,elsö tárcsáik is nagyobban?Szerelö szerint csereszabatosak(Egy 1 est full felújított és a teljes futómüvet egy 3 asére cserélte elmondása szerint)
    Komoly alakitgatásokat nem akarok,15" ös felnivel szemezgetek mostanság.Elsö tárcsákat sajnos cserélni kell mindenképp(egyik megégett:angry: és ciripel)Hátsó fék is kopott!

    Módosította: balazsgtd, Idõpont: 2008.08.26 00:05

    #8356
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Balázs!

    Ha hátra a Passat dobfékben gondolkodsz, akkor a 13 collos felniket el kell felejtened. Ugyanígy jársz, ha az elsõ tárcsaféket is a Passat-éra módosítod. Ezekhez viszont ajánlatos lesz egy nagyobb átmérõjû fõfékhengert is alkalmaznod!
    Nem tudom,hogy hogyan sikerült a szerelõ kollégának az átalakítás a Golf I-esen, mert olyat még nem láttam. Az viszont nem jelenti azt ,hogy nem kivitelezhetõ.

    #10241
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVw Doki.

    Nekem a következõ a problémám: G3, 4×100-as kerékosztókörrel

    A tárcsás hátsó fékemet felújítottam. Új tárcsa, új betétek, új kézifék bowdenek.
    A kézifék hatásfoka nem lett az igazi. Azóta mentem már 1500km-t. Most sem jó. Csak a vízszintes talajon nem gurul el a kézifékkel rögzített vas.:laugh: :laugh: :laugh:
    Az automata utánállítóm nem mûködne? A kézifékkar felõl a bowdeneken már nem lehet többet állítani, csontig ráállítva. A kézifék karját plafonig be lehet húzni, akkor sincs sok fékhatás. A hátsó nyereg felépítését csak látásból ismerem, nem szedtem még szét. Teljesen behúzott kézifék esetén a féknyergen található kar( amibe a bowden van beakasztva) a kart visszahúzó rugót tartó M6-os csavaron ütközik fel. Ez a kar maximális kitérése. Azonban a fékhatás minimális, nem nevezném rögzítõféknek.
    A hátsó féknyergeim kézifék része döglõdik? Fékfolyadék szivárgást nem tapasztaltam.
    Mi lehet a probléma?

    #10245
    admin
    Adminisztrátor

    Lehet hogy nagyon hülye a kérdés, de a hátsó tárcsaféknek van automata után állítója:P ?
    Én eddig 2 db Golf II GTi-n bütyköltem a hátsó tárcsaféket és mind a kettõnél nekem kellett beállítani azt hogy mennyire legyen kitekerve a dugattyú ( a betétek vastagsága adja meg). A 87.08. elõttinél 8-as imbusz kulccsal a 87.08. utáninál gondolom célszerszámmal( nálam ez zégerfogót jelent :laugh: ) lehetett állítani.

    A III Golfét nem ismerem, de szerintem nem lehet nagy a különbség.
    Nálam azért nem fogott eléggé a kézifék mert, behúzott állapotban nem szorította teljesen rá a betéteket a tárcsára, magyarul nem volt eléggé kitekerve a dugattyú.

    Most 3 lehetõség van ami miatt nem az igazi a kéziféked:
    1. Nem megfelelõ a kézifék hossza és nem tudsz annyit húzni rajta hogy elégé feszes legyen a bowden.
    2. Amikor kicserélted a régi fékbetétet az új fékbetétekre akkor túl sokat tekertél vissza a dugattyún. A dugattyú a kézifék behúzásakor csak pár mm-ert mozdul szóval elég pontosan kell belõni ha igazán penge kéziféket akarsz. Ha pontosan belövöd lehet hogy utána már magától utánállítódik, ezt nem tudom.
    Nekem azóta hogy megcsináltam a magamét nincs baja, fog mint állat.
    3. Megadta magát a fékmunkahenger.

    Ha leveszed a féknyerget és kézzel húzogatod azt a kis kart akkor elvileg látnod kell hogy mozog a dugattyú kifelé, ha mozog akkor tuti nincs baja.
    Amúgy sem nagyon szoktak fékmunkahengerek tönkre menni, ha csak nem jut víz a fékfolyadék helyére vagy nem cserélik ki a fékfolyadékot amikor kell (max 1 év, de használattól függ) esetleg szennyezõdés jut a fékfolyadékba (sár, homok stb.) és csúnya dolgokat mûvel odabent vagy tönkremennek valami miatt a gumitömítések.

    Bocs hogy ilyen hosszú szájtépõsre sikeredett a hozzászólás.

    Szerintem ez lehet a gond, szerintem!:laugh: Megnéztem az ETOS-ban és teljesen egyforma a II-es és a III-as hátsótárcsás fékrendszere, szóval hajrá) 😉

    Módosította: VWfan, Idõpont: 2008.12.16 22:47

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 76
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close