Kezdőlap › Fórumok › Technikai segítség › Futómű › Tárcsás futómû
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2008-06-05-20:55 #7189
admin
AdminisztrátorSziasztok!
Igaz e,hogy a 3-as Golf tárcsás hátsóhídja passzol a Golf 2-esbe,átalakítás nélkül?2008-06-05-22:13 #7194admin
AdminisztrátorÜdVW Zoltán!
Tudomásom szerint a két hátsó futómû nem egyezik. A felfogatási pontok távolsága és a gumicsapágyak mérete is eltérõ…
2008-06-06-14:40 #7202admin
AdminisztrátorSzia Zoli! Nekem is G2 van és én meghagytam a lengökart és egy G60 Corrado hátsó tárcsafék rendszer raktam fel. Egy nagyon kicsit kell módositani a felfogatási konzulon "nagyon picit köszörülni kell".De ha tudsz szerezd de az egész Corrádo fékrendszert mert van ABS meg külön kompreszoros. Komolyabban fog mint a gyári!
Üdv:Szilárd2008-06-06-21:23 #7205admin
AdminisztrátorÜdv Szilárd!
Köszi az infót.Utánanéztem a corri fékeket elég húzósan árulják,az ABShez pedig még agyakat is cserélni kell,így ez elég sokban lenne nekem!2008-06-06-21:29 #7207admin
AdminisztrátorHelló Doki!
Van fotóm a 3-as és a 2-es futómûrõl,és a képen teljesen egyformának tünnek.Ez a 2-esé! [img size=400]https://www.vwdepo.hu/media/kunena/attachments/legacy/images/golf_2h.jpg[/img]Módosította: karibihangulat, Idõpont: 2008.06.06 19:31
Attachments:2008-06-06-21:33 #7209admin
AdminisztrátorEz a 3-asé! [img size=400]https://www.vwdepo.hu/media/kunena/attachments/legacy/images/golf_3.jpg[/img]
Attachments:2008-06-06-21:37 #7210admin
AdminisztrátorÜdVW Zoltán!
Miért akarod komplettan cserélni? Elgörbült a régi?
Ha mindenképp cserélni akarod, akkor a felfogatási pontok távolságát mérd meg! Ha stimmel,akkor hajrá!
A következõ harc a fékkel lesz!2008-06-06-21:44 #7211admin
AdminisztrátorHelló Doki!
Nekem dob van hátul!Azt mondták kompletten a legegyszerübb tárcsásra cserélni!
Mi baj lehet a fékekkel?2008-06-06-22:43 #7214admin
AdminisztrátorSzia!
A nyomtávod meg fog változni, hiszen a kettesnek és a hármasnak nem egyezik a nyomtávja.
Nem igazán macerásabb csak a fékeket cserélni, mint az egész hidat.
Egyébként pl. a gólyaláb ua. mind a kettõnél.
B)2008-06-06-23:35 #7215admin
AdminisztrátorSziasztok!
Köszönöm az útbaigazítást mindenkinek!;)2008-06-08-13:30 #7233admin
AdminisztrátorÜdVW Zoltán!
Annyit azért hozzátennék még, hogy ha a vasad már 2007 májusa után már volt mûszaki vizsgán, át se szereld a féket! Azóta ugyanis azt is adatfelvételezik és ha átszereled, a következõ vizsgát meg fogják emiatt(típustól eltérõ fékszerekezet) tagadni!:S
Többször is tárgyaltuk a fórumban, nézz utána!2008-08-26-02:04 #8305admin
AdminisztrátorNekem 2009 januárig van müszakim,ezek szerint én még belesnék!
Amugy muszály tárcsa hátra is ha jobb féket akarok?
Passaté meg 3 asé(dob) ránézésre is jóval nagyobb,valszeg jobban megfogja a gépet,elsö tárcsáik is nagyobban?Szerelö szerint csereszabatosak(Egy 1 est full felújított és a teljes futómüvet egy 3 asére cserélte elmondása szerint)
Komoly alakitgatásokat nem akarok,15" ös felnivel szemezgetek mostanság.Elsö tárcsákat sajnos cserélni kell mindenképp(egyik megégett:angry: és ciripel)Hátsó fék is kopott!Módosította: balazsgtd, Idõpont: 2008.08.26 00:05
2008-08-29-21:00 #8356admin
AdminisztrátorÜdVW Balázs!
Ha hátra a Passat dobfékben gondolkodsz, akkor a 13 collos felniket el kell felejtened. Ugyanígy jársz, ha az elsõ tárcsaféket is a Passat-éra módosítod. Ezekhez viszont ajánlatos lesz egy nagyobb átmérõjû fõfékhengert is alkalmaznod!
Nem tudom,hogy hogyan sikerült a szerelõ kollégának az átalakítás a Golf I-esen, mert olyat még nem láttam. Az viszont nem jelenti azt ,hogy nem kivitelezhetõ.2008-12-16-17:40 #10241admin
AdminisztrátorÜdVw Doki.
Nekem a következõ a problémám: G3, 4×100-as kerékosztókörrel
A tárcsás hátsó fékemet felújítottam. Új tárcsa, új betétek, új kézifék bowdenek.
A kézifék hatásfoka nem lett az igazi. Azóta mentem már 1500km-t. Most sem jó. Csak a vízszintes talajon nem gurul el a kézifékkel rögzített vas.:laugh: :laugh: :laugh:
Az automata utánállítóm nem mûködne? A kézifékkar felõl a bowdeneken már nem lehet többet állítani, csontig ráállítva. A kézifék karját plafonig be lehet húzni, akkor sincs sok fékhatás. A hátsó nyereg felépítését csak látásból ismerem, nem szedtem még szét. Teljesen behúzott kézifék esetén a féknyergen található kar( amibe a bowden van beakasztva) a kart visszahúzó rugót tartó M6-os csavaron ütközik fel. Ez a kar maximális kitérése. Azonban a fékhatás minimális, nem nevezném rögzítõféknek.
A hátsó féknyergeim kézifék része döglõdik? Fékfolyadék szivárgást nem tapasztaltam.
Mi lehet a probléma?2008-12-17-01:39 #10245admin
AdminisztrátorLehet hogy nagyon hülye a kérdés, de a hátsó tárcsaféknek van automata után állítója:P ?
Én eddig 2 db Golf II GTi-n bütyköltem a hátsó tárcsaféket és mind a kettõnél nekem kellett beállítani azt hogy mennyire legyen kitekerve a dugattyú ( a betétek vastagsága adja meg). A 87.08. elõttinél 8-as imbusz kulccsal a 87.08. utáninál gondolom célszerszámmal( nálam ez zégerfogót jelent :laugh: ) lehetett állítani.A III Golfét nem ismerem, de szerintem nem lehet nagy a különbség.
Nálam azért nem fogott eléggé a kézifék mert, behúzott állapotban nem szorította teljesen rá a betéteket a tárcsára, magyarul nem volt eléggé kitekerve a dugattyú.Most 3 lehetõség van ami miatt nem az igazi a kéziféked:
1. Nem megfelelõ a kézifék hossza és nem tudsz annyit húzni rajta hogy elégé feszes legyen a bowden.
2. Amikor kicserélted a régi fékbetétet az új fékbetétekre akkor túl sokat tekertél vissza a dugattyún. A dugattyú a kézifék behúzásakor csak pár mm-ert mozdul szóval elég pontosan kell belõni ha igazán penge kéziféket akarsz. Ha pontosan belövöd lehet hogy utána már magától utánállítódik, ezt nem tudom.
Nekem azóta hogy megcsináltam a magamét nincs baja, fog mint állat.
3. Megadta magát a fékmunkahenger.Ha leveszed a féknyerget és kézzel húzogatod azt a kis kart akkor elvileg látnod kell hogy mozog a dugattyú kifelé, ha mozog akkor tuti nincs baja.
Amúgy sem nagyon szoktak fékmunkahengerek tönkre menni, ha csak nem jut víz a fékfolyadék helyére vagy nem cserélik ki a fékfolyadékot amikor kell (max 1 év, de használattól függ) esetleg szennyezõdés jut a fékfolyadékba (sár, homok stb.) és csúnya dolgokat mûvel odabent vagy tönkremennek valami miatt a gumitömítések.Bocs hogy ilyen hosszú szájtépõsre sikeredett a hozzászólás.
Szerintem ez lehet a gond, szerintem!:laugh: Megnéztem az ETOS-ban és teljesen egyforma a II-es és a III-as hátsótárcsás fékrendszere, szóval hajrá) 😉
Módosította: VWfan, Idõpont: 2008.12.16 22:47
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.