Td kérdés!

Kezdőlap Fórumok Golfosok törzsasztala Td kérdés!

  • This topic is empty.
7 bejegyzés megtekintése - 1-7 / 7
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #4491
    admin
    Adminisztrátor

    Sziiasztok!

    Jövõre szertnék venni az 1es golfom helyett(mellé)egy malac passatot(1988-1994) csak és kizárólag kombit de valamit nem értek!
    Miért gyengébb a malac passat 1.9td(75LE) mint a 1.6td(80LE)?
    Más a turbó?
    Ha kicserélem a turbót az 1.6-ról 1.9-re akkor jobban menne vagy csak összekuszálnék mindent??(igy olyan mintha az 1.6-os teljeitménye kilenne hegyezve a végletekig)
    Melyik a megbizhatóbb és jobb a menetteljesitménye az 1.9td vagy 1.6 td?
    A malac passat futómüve ugyan az mint az utánna gyártott passaté?
    Mi a helyes tipusa: 35i vagy 3b???

    Módosította: xatis, Idõpont: 2007.09.13 20:12

    Módosította: xatis, Idõpont: 2007.09.13 20:29

    #4492
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Xatis!

    A B3 (malac) Passatokban levõ 1.9 TD motor (Motorkód:AAZ) teljesítménye 55 KW (75LE).
    A Golf II 1.6TD motorok alapbõl csak (motorkód CY, JR) 51KW (69LE) teljesítményt tudtak.
    A 80 lovas motor tényleg 1.6-os TD(Motorkód:RA,SB ) viszont egy komoly intercooler is van rajta bár a Golf II-esen elég hülyén elhelyezve(a váltó felett ferdén)…A Passat-nál pedig a bal elsõ kerék elõtt,az akksi alatt…
    Az 1.6 -os 69 lovas TD motorokon még a nagy GarrettT3, vagy KKK turbó van.
    Az Intercooler-es 80 lovas 1.6TD motorokon már a kisebb és vízhûtéses turbó dolgozik(Garrett).
    Az 1.9-es TD motorokra nem vízhûtéses, de kis Garrett T4 több típusát, valamint a kis KKK (04?) turbót tettek fel.
    Az 1.9-es TD motorokon nincs intercooler ,de azok már Euro-I es motorok, katalizátorral…
    A B3-as passatokba szerelt 1.9 TD motorok adagolójából kihagyták a nyomáskorrekciót. Ez azt jelenti hogy nincs meg a turbónyomás függvényében a többlet üzemanyag szállítása (max 8 köbcenti). A Golf III-asokban ’92-ig benne van és állítható is, az utána következõ szériákon már fix értékû…

    A turbócserével csk annyit érsz el,hogy a kisebb turbók hamarabb felpörögnek és szállítják a levegõt… Mivel a nyomáshoz nem nyúlsz, ergo az ugyanannyi lesz (tudomásom szerint 0,65 bar harmadik sebességben padlógázon megfékezve).
    Ahány ember,annyi féleképpen nevezi a Passat szériákat. A ’88-tól ’94-es szériát(malac) hívják sokan B3-nak, az utána következõt(mosolygós,vagy rácsos) ’94-tõl ’98-ig gyártottat B4-nek. Ezek futómûve, fékrendszere, kormánymûve és üres karosszériája megegyezik, de függ a motortól is!.

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.09.14 18:58

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.09.14 19:03

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.09.14 19:04

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.09.14 19:05

    #4493
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki!

    Nagyon szépen köszönöm a válaszod,ugy látom nagyon benne vagy az eddig kérdezettek alapján a német gyögy tipusainak technikai dolgaiban és történelmében!
    Mihez kezdenénk nélküled és a hozzád hasonló emberek nélkül!

    De azért még egy kérdés a passat-tal kapcsolatban!
    Tehát akkor melyik a megbizhatóbb és malyik a jobb menet teljesitménye???
    ja! És honnan lehet más fajta elsõ fényszórót beszerezni és persze amerikai vgay usa lököst rá beszerezni???

    Módosította: xatis, Idõpont: 2007.09.14 21:15

    Attachments:
    #4494
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki!

    Nagyon szépen köszönöm a válaszod,ugy látom nagyon benne vagy az eddig kérdezettek alapján a német gyögy tipusainak technikai dolgaiban és történelmében!
    Mihez kezdenénk nélküled és a hozzád hasonló emberek nélkül!

    De azért még egy kérdés a passat-tal kapcsolatban!
    Tehát akkor melyik a megbizhatóbb és malyik a jobb menet teljesitménye???
    ja! És honnan lehet más fajta elsõ fényszórót beszerezni és persze amerikai vgay usa lököst rá beszerezni??? [img size=428]https://www.vwdepo.hu/media/kunena/attachments/legacy/images/xx3.JPG[/img]

    Módosította: xatis, Idõpont: 2007.09.14 21:23

    Attachments:
    #4498
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Xatis!

    Köszönöm a bizalmat,igyexem! B)

    A malac Passathoz, a gyárin kívül másfajta fényszóról nem tudok. Nézz szét a VW Depo belsõ oldalain levõ tuningcégek reklámjain és ott érdeklõdj. Amerikai változathoz való lököst némelyik svájci Passaton találhatsz, a katalógus (ETOS) szerint még a japán export különbözik az európaitól…

    Jó keresgélést!

    Mororteljesítményt (ezért lehet,hogy a tunerek nem értenek 1et) csak lökettérfogatból lehet elérni!
    Az igaz,hogy az1,6-os motor pörgõsebb, viszont az 1,9-esnek nagyobb a nyomatéka,a hosszabb löket miatt.Ezért nem is kell annyira ‘ordíttatni’, hogy tudjon valamit…

    #53153
    janos
    Felhasználó

    udv, mindenkinek
    lenne egy kerdesemm tahat egy 1.6 TD intercooler R.A MOTORKOD..tehat,, a szivotororol levettem a tomlot..es ugy tunik.hogy keves,,levegoo jon vissza a coolerbol..
    lehet benne dugulas?/ ami nem engedi a levegot kozlekedni??ugy tunik a turbo,, lassu?/
    rakothetem direkt a turbot a szivonyilasra?? ( ideglenesen) ..mert ugy tunik tu lusta,,( amugy a cooler csovek enyhen olajosak) koszonom..

    #53485
    Barta Ricsi
    Felhasználó

    Sziasztok!
    Van egy 90-es B3-as passatom 1.6TD.Szeretném a teljesitményét növelni.Mennyi turbonyomast lehet max?mekkora csucsokat lehet max belerakni?és az adagolot kell e a turbohoz hangolni?

7 bejegyzés megtekintése - 1-7 / 7
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.