Tdi tuning, mi kell még? :-)

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Egyéb Tdi tuning, mi kell még? :-)

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 246
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #4718
    Lajos
    Adminisztrátor

    Sziasztok. Van 1 Golf III 1.9 Tdi autóm. Felraktam rá egy Gt20 as Turbót és tettem bele 502 es csucsokat van benne egy nagyon komoly chip is közel 2bar a turbónyomás B) . Mit lehetne vele még csinálni ami eredményezne valami nagyobb teljesítménynövelést, persze elérhetõ áron, így hány lovas lehet a kocsim? Köszi a segítséget

    #4719
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Zoltán!

    Teljesítményt pesten a BME Gépjármûvek tanszékén tudnak mérni, valamint Kecelen, a Bosch szervízben! Ott pontos válszt kapsz a teljesítménnyel kapcsolatosan…
    Hogy mi következik? Talán az,hogy vagy szétrepül, vagy valami eltörik benne…A 2 Bar-os turbónyomás(ha tényleg annyi), igencsak sok, azt a motor nem fogja sokáig bírni…Ekkora nyomáshoz már PDTDI hajtókar és dugó kell…
    A sok beszerelt tuningcucc után újra be lett minden(alapelõtöltés,befecskendezési nyomás stb) állítva? Az nem tuning, ha lapáttal ‘bedobáljuk’ a cuccot és várunk…
    :S
    Az 502-es csúcsokhoz már valami nagy elemes-tárcsás adagoló illene,de az meg meghülyíti az ECU-t. Érdemes lenne egy adagoló gurut is felkeresned, ha már a motor ‘alja’ is fel lesz készítve…

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.11.05 17:54

    #4724
    Lajos
    Adminisztrátor

    Természetesen be lett állítva, a porlasztókat 220 Bar-on hagytuk, mindegyik egyszerre nyit. Hirtelen gázadásra lesz a töltõnyomás 2 Bar majd visszaesik 1,5-re és lassan felmegy 1,7-ig. Nem kell a teljasítményre pontos adat csak véleményed szerint ezekkel az alkatrészekkel megközelítõleg mekkora a növekedés. köszi

    #4727
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Zoltán!

    Természetesen ÍGY nem lehet még meg sem becsülni az autód teljesítményét!

    Kíváncsi lennék hogy a hibatároló mit tartalmaz! Mivel az ECU vákuumot nem mér, a turbónyomás 1,0 bar-ról indul. Ilyenkor az 1.5 bar-os turbónyomást már 2,5 bar-nak látja és durván lekorlátoz, 1,7 bar(ECU szerint 2,7 bar) értéknél le is tilt…
    Egy 5letem van: számítógéppel, vagy Dyno teszterrel megméritek a gyorsulását(0-100ig vagy akár tovább is), valamint a rugalmasságát és megpróbáljátok más modellekkel összehasonlítani…

    #4741
    Lajos
    Adminisztrátor

    HA sokáig akarod használni álisd vissza a nyonást MAX:1.7bár-ra!!

    #4971
    Lajos
    Adminisztrátor

    mechanikus tuning adagoló kb90-100ezer de 200 le-thozhat ki a motorból!!

    #4978
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Biztos jó dolog, de én csak annyit kérdeznék, hogy mennyi ideig fogja tudni az a motor a 200 lovat? 1 hétig-hónapig évig? Ha félévente szétrepíti a motort, akkor 1 kalap bódi szilvát sem ér, szerintem…:S

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.12.20 18:44

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.12.20 18:45

    #4987
    Lajos
    Adminisztrátor

    :laugh: Hát igen!!! nem olyan tartós! de el kell dönteni a gazdinak hgy kemény autót akar vagy gyengébbet!!! lehet 150lovasat is az már a gyári motor elég jól birja!!!200le feletti tejesitményhez már jó ha ott vannak a pdtdi alkatrészek is(hajtókar,dugó.stb)de ezek már elég zsebenyúlós dolgok! a kuplungról és a féltengelyekrõl nem is beszélve!!!:(

    #4994
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Pontosan ez a probléma,hogy ha már autót csináltam ,akkor az menjen és nem trélerrel vigyem haza.Valamint ne alatta vagy benne bújkáljak állandóan…
    200 ló feletti TDImotort ,keveset láttam amit nem dõlt össze 20 ezer km alatt! Szóval valamit valamiért!B)
    Csak ne jussunk oda vissza, mint a régi Zsigulis idõkben, hogy mindenki csak számokról beszél, azután ha beállítanánk a fékpadra,talán a felét sem mérnénk…:S

    #10708
    Lajos
    Adminisztrátor

    Sziasztok hát nem tudom itt olvasom a dolgokat,nekem golf 3 tdi-m van 1z motor átfûzve 110 es hajtókar 130 as dugókkal,Krézi mechanikus adagoló (12 es elem 2.9 hullámos tárcsa) 520 as Race csúcsok,GT-20 turbó,1.8 töltönyomás,nagy cooler,60 as kipuff rendszer kat nélkül már 210Le padon mérve 3 éve ezzel a konfiggal járok vele, de még nem volt semmi gondja. 10-60 as Castrol Sport OLAJ VAN BENNE Tisztelettel Joci B.U.É.K mindenkinek B)

    #11021
    Lajos
    Adminisztrátor

    Sziasztok! Olvasgatom itten a hozzászólásaitokat és azt kell mondjam,hogy Dokira kéne hallgatnod… A dieselmotor akkor jó ha nem Bill Gates nyomja a gázt hanem,Te. Tehát mechanikus adagoló. Mesélek egy kicsit és okulj a hibáimból. Évekkel ezelõtt,konkrétan 2002-ben csináltam egy PDTdi Corradót,amirõl azt hittem,hogy ez lesz a világ eleje…Egy pár fokkal jobb légellenállású bódé mint akérmelyik Golf, ASZ-s 130-lovas motor,GT20,durva elektronika,Rallyegolf cooler,6-os váltó,312-es RS Octavia hátul is belsõ hûtésû fékek,jelzem nálam a Turbonyomás sosem volt több 1.7 bárnál,stb. Beleraktam minden cumót,beszarás jó lett. Úgy ment a cucc,hogy elkeseredtem amikor egy 124-500 E Merci elvert. Jelzem,hogy a Merci 326 lóerõ. Úgy ment a kocsi az eszeveszett nyomaték miatt,hogy 2-ben indulva 80-ig tekerte egyfolytában a kereket. 26000 km-t mentem összesen a kocsival abból 20000 elmeroggyant módon. Itt kezdõdtek a problémák… Mármint nem a használat miatt,mert ugye az elmerogyyant használatból adódóan mechanikus problémáknak kellett volna keletkezniük,de ilyesmivel sosem volt gond. Bár én biztos voltam benne attól a pillanattól kezdve,hogy megéreztem az ízét a kocsinak,hogy ez így nagyon hamar szét fog dõlni,de nem így lett. Ellenben minden hiba ami a 20000-dik km után keletkezett elektromos és computer hibák sorozata. Nincs itt elég hely ahhoz hogy elsoroljam mindet,de hidd el nem volt hosszú az út odáig,hogy úgy üljek be minden nap a kocsiba,hogy attól fostam,hogy ha egyáltalán beindul akkor hol fog otthagyni… Ezt 3-szor megtette másfél hónap alatt. Itt lett elegem rohadtul minden ’91 utáni kocsiból. Azóta nem volt diesel autóm,mégpedig azért,mert bárhonnan nézzük a diesel motor teherautóba,targoncába,mezõgazdasági jármûvekbe és hajóba való. Olyan formán pedig amit Te szeretnél és elvárnál ettõl a gyári állapotában takarékos és megbízható szerkezettõl,az kicsit olyan mint egy etióp súlyemelõ… Abból a pénzbõl amibe egy ilyen cseppet sem megbízható és takarékos szerkezet kerül pont kijönne egy G60-as motor G töltõ helyett egy K04-es turbóval,ami jobban is megy egy szétreszelt dieselnél még ha nem is érzõdik úgy belûlrõl,és semmivel sem eszik többet normális használat esetén persze kihasználva a motor adottságait a mostmár jóval olcsóbb benzinbõl,mint egy ilyen koromgyár. A két motor egymáshoz viszonyított bonyolultságáról,ezáltal a meghibásodási lehetõségek széles skáláiról nem is beszélve. Ha végiggondoljuk talán a végén Te is úgy döntesz majd,hogy a gázolaj az alkatrészek elmosására a növényi olajszármazékok pedig sütésre valók. További jó elmélkedést! B)

    #11024
    Lajos
    Adminisztrátor

    Talán a krezy-diesel tud segíteni neked.Gondolom én.

    #11051
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Zoltán!

    Nagyon tetszett a kommented!;)

    Egy dolgot még azért bele kellene kalkulálni: a silány üzemanyagnak nevezett szeméttõl nem lehet teljesítményt elvárni!
    De attól függetlenül nincs okunk panaszkodni a TDI technikára! Semelyik autóban nincs ennyi tartalékkal rendelkezõ, megbízható közvetlen befecskendezéses dízelmotor!;)
    Hol is tartunk? Kis mûhelyekben ‘összetákolt’ olajkályhák hülyére verik a hasonló kategóriás benzineseket…:P 👿
    Duplázott teljesítmény és nyomaték, ehhez a benzines mocinál már csak a blokk marad…:dry: :whistle:

    Sajnos az autógyárak csak a gyagyára leszabályozott motorkkal tudnak megfelelni a környezetvédelmi elõírásoknak! Kapkodnak, nincs idõ fejleszteni, tesztelni, a vásárló meg ezt kapja készen! Eltitkolt dolgok, visszahívási akciók, típushibák sorozata, a pór nép eszi-nem eszi, nem kap mást!:S
    Aki meg ‘ezer éves vassal’ jár, annak biztos nem megy a sora, meg biztos csóró…:(
    Az új autó a frankó, akár 120 hónap hitelre is…:sick:

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2009.01.06 09:35

    #11053
    Lajos
    Adminisztrátor

    [bDOKI 69!!!
    EBBEN TÖKÉLETESEN EGGYET ÉRTEK VELED.HA TUDSZ 96-97-ES JÓ VW GOLF 3 KOMBIT, KLÍMÁSAT ELADÓT AKKOR SZÓLJÁL MÁR LÉGYSZVES.Vevõ lennék egyre!!!TDI 90 le is meg felel ne!!

    Módosította: kapuvarizsolt, Idõpont: 2009.01.05 20:25

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2009.01.05 20:28

    #11056
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Zsolt!

    Lehetõleg ne idézd már az elõzõ hozzászólást, mert felesleges és sok helyet foglal a társzerveren!
    Köszönettel vennénk a kisebb méretû msn címet is!;)

    Apróhirdetésekben nézelõdj, akinek van(ismerõsök), az nem akar megválni tõle!
    Akár külföldön is : auto.de,
    mobile.de,
    autoscout24.de,
    ebay.de
    ebay.co.uk, stb.

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2009.01.05 20:34

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 246
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.