www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Tdi tuning, mi kell még? :-)

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Egyéb Tdi tuning, mi kell még? :-)

15 bejegyzés megtekintése - 166-180 / 246
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #26983
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW!

    SDI motornak egy értékes alkatrésze van sz pedig a vezérműtengely.
    Lehetni lehet csinálni belőle TDI motort,de ahhoz sokat kell faragni,hogy sikerüljön.Nem akarlak megbántani,de olcsóbb , ha egyből veszel egy TDI motort.

    ÜDVW

    #26989
    admin
    Adminisztrátor

    Üdvw!

    Köszönöm a segitségeket.

    A következő kérdésem pedig az lenne hogy érdemes-e 1.9TD-t (AAZ-t) tuningolni?
    Leirnám hogy én mire gondoltam:
    -új dugattyúkat
    -új szelepeket és a tartozékai…
    -sdi vezérműtengelyt
    -új kuplungot
    -egy gt 20 turbót
    -adagolót hagynám a gyárit egyelőre amig nincs pénzem másikra.utánna állitatnék hozzá értővel.
    -60as nyitott rendszert
    -nagy intercoolert
    -porlasztó is maradna a gyári egy kis ideig
    -lefujószelepet
    -és valamilyen váltót
    és nagyjából ennyi lenne amit kicserélnék.
    segitséget kérnék hogy ez igy müködő képes lenne?
    meddig müködne? tartós lenne szerintetek ha oda figyelek rá (olajcsere stb..)
    várom a válaszokat és a segitségeket üdv.

    #26990
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW.
    Sajnos az örvénykamrás motorok mint pl.:1,9TD nem nagyon bírák a tuningot.
    Fölösleges arra a motorra a GT20 pláne ha gyári adagoló marad.
    Egy GT17 vagy egy VNT 15 bőven elég, de még meg is kell oldanod a geometria vezérlését de he teszel nagyob turbót a coolert javasolt.
    Az SDI vezérműtengely nem jó bele az 1,9D-é pedig ugyan az mint a TD
    A lefúvószelep dieselbe tök felesleges csak elfújatod a nehezen felállított nyomást csak sziszeg mintha muszáj volna.

    #26991
    admin
    Adminisztrátor

    Nekem is AAZ motorom van!

    Lehet belőle TDI-t csinálni. kb. 3éve van így.

    Viszont a lefújót én sem erőltetném. A gyári adagoló nem lesz jó rá. (csak átalakítva)

    Kell hozzá: hengerfej mindennel együtt, szelepdekni, nyomócsövek, dugatyú hajtókarral együtt, és egy TDI épített adagoló rá.

    Nekem olyan 125Le. Úgy hogy közben maradt a motorkód. Hozzáteszem 4napos műszaki van rajta.

    #26992
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW!

    Az adagoló építésbe majd beállításban tudok segíteni, majd ha akarod…

    Teljesen mindegy szerintem,hogy az övénykamra hol van kialakítva a hengefejbe vagy a dugóba.

    Arról sem kell megfeledkezni,hogy a TDI blokknak vannak a + furatok is víznek illetve a hengerfejnek.

    Ez egy belső égésű dízel motor….

    1.9 TD is bírja a mókát a lényeg az,hogy a hengerfejben lévő örvénykamrák jó állapotúak legyenek pl.ne legyenek megrepedve stb..Igaz a gátakra is.Porlasztócsúcsokra elég kényes mind két motor kivétel nélkül!!!Akár TDI a motor akár TD vagy D…

    Ha pedig biztosra akarsz menni kell ,ha jól tudom Szolnokon van egy hengerfejes cég aki örvénykamrát tud cserélni é,ha jól tudom valami Renaultét teszi bele aminek vastagabb a fala és már is jobb a helyzet a gyárihoz képest…Érdemes bele kezdeni akkor már a maximális dugó méretre fúratni a blokkot.Hajtókarcsapágyakból csak a legjobb minőségűt venni illetve ez vonatkozik a főtengelycsapágyakra is.
    Ha ez mind meg van akkor már csak a legfontosabb dolog van hátra azzal a motorolajjal elmosni a blokkot illetve minden kikenni amivel fogod használni.
    Személy szerint én csak a kasztrol magnatec dízelt használnám 10w-40 be semmimás szart…

    Tartósságra is van olyan jó a TD motor,mint a TDI motor!!!AKÁR VERSENYRE IS!!!!

    1.9 TD tuning motorhoz már csak kell szerezni egy váltót pl. DSG vagy CTN..

    Nagy vonalakban ennyi a többi mind kitartás és olyan emberek munkája akik tudják a század és a milliméter közötti különbségeket!!!
    Legjobban a gépműhely tudja elrontani az egészet sajnos ez tapasztalat …

    Ha jobban érdekel a dolog msnen megtalálsz..
    ÜDVW

    #26995
    admin
    Adminisztrátor

    kell szerezni egy bejáratós pd motort: 🙂
    abból lehetne kiindulni. aztán azt építgetni fel.
    tdi hengerfejjel, és faja adagolóval.

    amúgy meg ha nem akarsz brutálisat építeni, inkább állítasd be fokapapával a mostani adagolód.
    aztán majd lesni fogsz. egyből akad ott még jópár lóerő kihasználatlanul
    ócsón megúszod, ha nem büntetőautót akarsz építeni milliókért
    van már rá működő példa !!!
    kérdezd meg azt a “felhasználót”.

    #26997
    admin
    Adminisztrátor

    Ha szereznék egy pd blokkot és tennék rá egy tdi hengerfejet akkor nagyon durvát menne?

    És pl rátennék egy gt 20 vagy gt 22 öt és egy jó adagolót coolert kipufogót és csúcsokat?

    várom a válaszokat.

    #27001
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW!

    Szerintem elég oda a sima 1Z blokk is pd dugókkal vagy a sima TD blokk PD dugókkal.

    Ha már turbó akkor GTB családot válaszd.

    Azt,hogy hogyan fog menni nehéz esz megmondani így előre!!Senki sem parafenomén!!!

    Attól függ milyen adagoló illetve milyen porlasztócsúcsok milyen váltó milyen kipufogó rendszer milyen szívócsonk és a legfontosabb dolog,hogy MILYEN A BEÁLLÍTÁSA A RENDSZERNEK,MERT HA CSAK BELE LAPÁTOLOD A DOLGOKAT KÖNNYEN ESHETSZ ABBA A CSAPDÁBA,HOGY “LEÉGSZ” A TÖBBIEK ELŐTT!!!

    üdvw

    #27011
    admin
    Adminisztrátor

    minek akkora turbó???
    fel is akarsz szálni vele?
    2 bár nem elég?? nehogymár ne legyen elég annyi.
    a pd blokkba az ajó, hogy már kész van :-)) nem kell belenyúlni.
    tdi hengerfej. épített adagoló, nagy csúcsok.
    ha ez kevés, akkor már a pd bele sem elég.
    akkor kell egyedi hajtókar, csapágy, dugó, vezértengely, valami létezhetetlen nagy porlasztó.
    kis porlasztóval kár nekimenni. csak adagolótönkremenetel lenne belőle.
    és aztán jönnek a finomságok. egyedi leömlő, felömlő. létezhetetlen erősségű kuplungtárcsa. a tuningmotor már 200 lóerőnél is elforgatja a gyári kuplungot.
    efölött kb esélyed nincs a gyári kuplunggal. de még a tuningtárcsa is kispálya lesz hozzá. ugye amely váltót kb 200-250 Nm nyomatékra találták ki….
    és majd jön a féltengelyed..

    biztos kell annyi erő? egy jól behagolt adagolós, sima gyári pd blokkból építgetett motor is nagyon jól tud lépni.
    150 lóerő pikk-pakk összejön.
    de sokkal fontosabb, hogy minden passzoljon mindenhez. precízen összehangolt szerkezet sokkal jobb, és élvezhetőbb.
    ez nem V8, hogy veszel bele egy nagy karburátort, meg ráállítod a gyujtást, oszt kész a plusz 100 lóerő.
    itt agyalni kell a megoldáson.

    #27072
    admin
    Adminisztrátor

    Hi!
    1Z GIII-am van. GT2052V, Krezi druck, SDI, 60-as kipu, Sprinter cooler, Saybor Race, 12-es ua.rendsz., 12×3.1 villany. 115Le-s ecu van benne, de valszeg tobbet tud, de nem eleget, ill. allando kis gazon remeg, sot berangat. Alul terhelve es elforgatva van fustje, emap:imap fogalmam sincs, uzemi nyomas 1.6bar, elforgatva 1.8.
    A cooler 50-es csovezessel van benne, ez nemsokara 60-as lesz, a turbotol szinten 50-es jon ki kb. 15cm-en, majd bovul 60mm-re. Ez jo igy?
    Tovabba egy komoly chippes pali kellene, aki ir ra egy erosebb, ugyanakkor rangatas nelkuli progit, minimalis fusttel, jah, es nem 100.000-ert. Ezek tulzott igenyek?
    Valaki tud ilyen forrast?
    A masik: egy ideje egy gyari 150 Le-s pd-ben is gondolkodom. Tehat 1Z kompletten ki, pd 6-ossal, koteggel, compival be. Esetleg vki tapasztalat ez ugyben? Feltengelyek sem stimmelnek, hm?
    Vagy varjak egy gyari 150-es Toledora, kb. 1 ev mulva hozza is jutnek..talan.
    Elore is koszi a hsz.eket!

    #27073
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW!

    Kollarchip segít neked…Akinek ilyen motorja van ne csodálkozzon azon,ha 100.000Ft írnak neki “csak” programot.

    Turbó dolog: nézd meg,hogy melyik autó van ilyen turbóval szerelve “gyárilag” és azt is nézd meg,hogy ott mekkora az intercooler csövezése.

    A PD motor sem egyszerűbb,mint a mostani helyzeted.
    Eladod az adagolót és teszel/veszel helyette bovdenest.

    Ahogy olvasgattam más fórumokon 12 elemhez még nem gyártottak olyan porlasztócsúcsot ami azt az anyag mennyiséget biztossággal be tudná engedni !
    Amit láttam adagolót személy szerint 12 elemmel az olyan forró volt,hogy kenyeret/tojást lehetett volna sütni rajta miután pörgették a motort.
    Nekem mindegy félre ne érts,hogy mire adod ki a pénzed.

    Mások tapasztalata alapján elég . a 11 nyomóelem…

    Ekkora mennyiségű üzemanyagot bejuttatni egy1.9 TDI motorba!! “12 elem” azt 2800 cm3 találták ki vagy 3200 cm3 és nem 1900 cm3 ….egy biztos mindegyik okádja a kormot/füstöt kivétel nélkül….Ennyi anyag inkább fojtja a motort..atya úr isten….

    ÜDVW

    #27089
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Inkább a HDK fej hibájára gondolnék….
    Szállításkezdet (Vag-Com-mal) mérve milyen érték üzemmelegen? Alapjárati mennyiség? Előbefecskendezési szög fordulaton van-e 16 fok?

    #27100
    admin
    Adminisztrátor

    Masik HDK-val ugyanez a helyzet, sot, volt rajta egy nagy excenteres fedel is, amivel bitang jol ment, de barmilyen allando gazpedal-allasnal lerazta a muszerfalat. Tesztet futtattak, ertekekre mar nem emlekszem (3-9 kozotti az alapjatai, nem?).
    Volt mechanikus is, de nem valt be. Van itt egy villanyos, ami nagyon jo, hasonlot szeretnek en is. Az enyem is ok, de meg finomitasra szorul..

    #27102
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW
    Számítógép nem ír ki semmi hibát sem?!

    üdvw

    #27109
    admin
    Adminisztrátor

    Persze, tobb hibakod van benne, mint karakter a Haboru es Beke-ben, de mostanaban nem lett hozzanyulva, tekintettel, h kulfoldon tartozkodom egy ideje.
    Nemsokara hazamegyek es ezert tajekozodom a dolgokrol.
    Atcsoveztetem a coolert (jah, van rajta kis lyuk is), kipu-sortomites csere, aztan keresek egy ugyes chippest, hadd jojjon az ero.

15 bejegyzés megtekintése - 166-180 / 246
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close