TDI

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 24
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #4553
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki. Úgy néz ki rájöttem a hibára!!!Mert beindítottam hidegen is a gépet nem ment minden henger,és a kartergáz nyomás nagyon nagy->ez annak az oka lehet gondolom h az egyik dugó szar,a hüvely mellett lefújja a levegõt a karterhoz->ennek következménye a magas kartergáz.A füstölés meg azért lehet mert az a henger eldolgozza az olajat.
    JÓL GONDOLOM A HELYZETET???
    És ha tudnál pár dolgot mondani a TDI moci cserérõl megköszönném.
    Ha veszek mocit akkor veszek hozzá váltót is ezt már tudom.És a váltón lévõ felfogatások meg a motor felfogatás megegyeznek a kettes golf felfogatásaival?Szóval egy az egybe bele tudom tenni, minden felfogatás átalakítása nélkül?És a féltengelyek is maradhatnak a 2 golfé,az is passzol???
    A papírokról meg annyi, hogy más is megtudja csinálni, remélem én is megtudom majd oldani!

    És a motor vételnél miket nézzek a tdi motoron,h ne legyek átbaszva?

    Most lehet hogy egy kicsit sokat kérdeztem, de ez nagyon fontos nekem,mert vettem a golfra alufelniket,nagylököst G60 íveket és nem akarom a motorhiba miatt eldobni a gépet.Most vittem volna fényezõhöz…. 🙁

    Köszi elõre is az infókat!!!!(-:

    #4563
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Isti!

    A motorhibáról:
    Fórumban így nem tudok egy hibáról ítélkezni! Ne haragudj,de azt látni,hallani és mérni kell!!!
    Nem írtad ,hogy a füst milyen színû, volt-e elég fagyálló a gépedben és azt nem fújta-e ki. Így még elképzelhetõ,hogy "csak" hegerfejproblémád van,de az is lehet,hogy az esetlegesen hengerbe jutott víz miatt "összetolta" a hajtókart a motor és nincs megfelelõ sûrítés stb. Lehetséges,hogy átégett a dugattyú, esetlegesen a nagy meleg miatt beszorultak a dugattyúgyûrûk,durvább esetben esetleg "felkente" a hengerfalra…
    Van lehetõség bõven!

    A TDI motor(és váltó) cserérõl:
    Szükség lesz a TDI cucc:
    -indítómotorjára;
    -komplett váltókulisszájára;
    -kábelkötegére (ha az EDC-s adagolóval építed meg);
    -ECU-jára;
    -indításgátló rendszerére (induktív hurok,kulcs, immo egység, mind ugyanabból az autóból,ahonnan a motorod "jön");
    -kuplung hidraulikára,a pedál állvánnyal együtt, vagy a huzalos átalakítóra(a világon nincs);
    -két db huzalos váltós (Kód:02A) Golf II-es komplett féltengelyre;
    -két db elsõ rugóra is, mivel ez az egység legalább 20 kilóval nehezebb…

    Lehet,hogy a felsorolás nem teljes…Én is felejtek…

    A papírmunkát a múltkor taglaltam…

    Ha a motor a szemed elõtt nem jár(mûködik) akkor felejtõs…Mivel nem látsz bele…

    Lehet,hogy olcsóbban kijössz, ha a régi motorodat megcsinál(tat)od…

    Sok sikert!

    #4565
    admin
    Adminisztrátor

    Köszi doki.

    Átgondoltam és arra jöttem rá,hogy olcsóbb még akkor is ha fullra felújítom a motort, és akkor legalább tudom hogy van egy tökéletes motor a kocsiba aminek mostanába nem lehet baja.:D:D:D.

    150e bõl talán kijön a felújítása sztem…De jövõ héten viszem egy szerelõhöz.Utánna többet tudok majd.

    mégegyszer köszi, sokat segítettél.

    #4568
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Isti!

    Elõször csak simán szedd szét a motort és ne kapkodj! Nézzétek át egy szakemberrel,mert nem érdemes feleslegesen kidobálni a pénzt!
    Ha tényleg fúrni kell a motort, akkor a fõtengely is új,illesztett csapágyakat kíván,akár köszörülés nélkül is,ha értéken belüli a kopás…
    Külön kérdés még az,hogy a hengerfejed "mit szólt" ehhez a vízhiányos mûködéshez?

    Sok sikert!

    #4569
    admin
    Adminisztrátor

    Köszi.Ha majd megakadunk vhol akkor majd még kérdezek ha nem gond.

    #4570
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Rendben, itt megtaláltok!

    #4579
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW Doki!!

    Szétszettük a motort!

    Az olaj vizes volt.A hengerfej tömítés jó volt!De a bal oldali 2 dugó retkes vizes olajos.
    A hengerek megrepedve nincsenek.Az igaz hogy válla az van a hengereknek….

    MI LEHET A BAJ??
    Lehet hogy a hengerfej vízjáratai belekeröltek az olajjáratokba,vagyis a víz beledolgozik az olajba?

    elõre is köszi!!!

    #4580
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Isti!

    Olajba víz több okból kerülhet:
    -elvetemedett a hegerfej (sík ellenõrzése),
    -elrepedt a hengerfej (nyomáspróba),
    -elrepedt a motorblokk (hajintani),
    -átszakadt a motorolaj hõcserélõje (hajintani)…

    A bal oldali második dugó Nálad nem tudom mit jelent, általában az autóról menetirány szerinti oldalakról beszélünk…
    A motoroknál általában a hengerek számozása az ékszíjtárcsa felõl kezdõdik(kivéve a francia modelleket)…

    Ha a 2. dugónál víz került a hengerbe, az bejutott az eldeformálódott hengerfej alatt, a hibás tömítésen keresztül, vagy az örvénykamra víz irányba repedt el…Így amikor megszûnt a túlnyomás, szépen beszivárgott a víz. Ilyenkor nem szabad erõltetni a motort ,ha nem bírja az indítómotor megforgatni, mert a hengerbe került vizet nem tudja összenyomni és valaminek "engedni" kell! Ez általában a hajtókar szokott lenni…
    Tehát ellenõrizd,hogy a dugattyúk megfelelõen "feljönnek" felsõ holtpontra….

    Sok sikert!

    #4582
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW Doki.

    Elvittem ma a hengerfejet meg az olajhûtõt nyomáspróbára.

    És lenne egy kérdésem: elég nagy válla van a hendereknek + a dugók se vmi passzintosak,
    megfurassam gépet szted?

    És a retkes dugók, a vezérmûszíjtól számított elsó 2 dugó volt!!

    A hengereken nem látszik repedés.

    elõre is köszi…

    #4584
    admin
    Adminisztrátor

    Helo! Énis pont most építem a golfII-be a 110lovas golf III-as motort nem minden tuti. Pl. az elsö motortartó bakot hosszába megkell vágni a 10-es furatnál akkor minden csavar stimmel. A szíjtárcsa csak akkor fér el ha a vázat egy 2kilós kalapácsal megigazítod mert különben még a bakok sem ülnek be a helyükre. Ha bovdenos rudazatot teszel az sem fog egy az egyben passzolni. Ha van kérdésed írj még nekem a beépítés eléggé friss és amibe tudok segítek.

    #4585
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Isti!

    A hengerek kopását furatindikátorral ellenõrizd!
    Nemcsak az alsó és felsõ holtponti helyzetõl beljebb 10 mm-rel, hanem a heger közepén is! Valamint legalább egy magasságban,de legalább 2 síkban, 90 fokonként.
    Az alapméretes dugattyú átmérõje76,48 mm, a hengerfuraté76,51 mm.A túlméretek 0,25 mm-ként emelkednek..

    #4587
    admin
    Adminisztrátor

    Köszi Zsolt.

    De úgy döntöttem inkább felújítom a GTD motort,mert elég sokan eddig csak lebeszéltek a TDI berakásról.
    Meg én legálisan akartam megcsinálni,és az rengeteg pénz lett volna!

    #4590
    admin
    Adminisztrátor

    Megvan a moci hiba!! Nem ment át a nyomáspróbán a henerfej….

    Most kereshetek hengerfejet….

    #4591
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Isti!

    A nyomáspróba nem hotza ki,hogy hol van a repedés és javítható-e?
    Több helyen adanak úgy felujított hengerfejet, ahol leadod a régit és ráfizetsz egy összeget, mayd hozod a hibátlant….

    Még valami: egyáltalán nem beszéltelek le a TDI motorcserérõl!
    Csak taglaltam Számodra (és a többi fórumozó számára is),hogy ez nem egyszerû dolog, valamint a legalizálás irgalmatlan sok pénzbe és idegeskedésbe fog kerülni….

    #4597
    admin
    Adminisztrátor

    ÜDVW doki!

    Kihozta hogy hol van megrepedve,és azt mondták, hogy nem javítható.

    De tegnap vettem egy hengerfejet! Remélem jó lesz…

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 24
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close