Technikai kérdés Golf II GTI 16V-rõl

Kezdőlap Fórumok Golfosok törzsasztala Technikai kérdés Golf II GTI 16V-rõl

  • This topic is empty.
11 bejegyzés megtekintése - 1-11 / 11
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #4760
    Lajos
    Adminisztrátor

    Sziasztok!!!

    Örülnék, ha valaki tudna segíteni abban, hogy a VW golf II GTI 16V katalizátoros és a katalizátor nélkül gyártott autók közt mi a különbség.
    Nem arra, gondolok, hogy az egyikben van, a másikban meg nincs katalizátor, hanem, ha mondjuk kiiktatom az autóból a katalizátort, akkor máris 139 LE-höz jutok a korábbi 129-cel szemben.
    Vagy esetleg a computerben, vagy valamiben kárt okozok ezzel és nem érdemes ezzel kisérletezni.

    Várom válaszotokat.
    Kössz.:)

    Kovi

    #4766
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gábor!

    A változtatás nem ilyen egyszerû!

    A 139 lovas motor (Kód: KR) K-Jetronic befecskendezõvel és VEZ gyújtásvezérléssel mûködik, katalizátor és lambdaszonda nélkül.

    A 129 lovas motornak(Kód: PL) még a vezérlése is más(eltérõek a fokértékek).Ezen KE-Jetronic injektor és VEZ gyújtásrendszer van katalizátorral és lambdaszondával.A katalizátor kiiktatása esetén a megváltozott fojtás miatt olyan gázlengések keletkezhetnek motorfék üzemben, ami miatt a lambdaszonda ‘elszabályozhatja’ a rendszert…Ez megnyilvánulhat látványos durrogásban(amit a torlótárcsa azonnal meg is köszön és károsíthatja az osztófejet is), rángatásban,valamint jelentõs túlfogyasztásban….

    Biztasson az a tudat, hogy a 129 pacis motornak alacsonyabb fordulaton (42501/min) magasabb a nyomatéka(168Nm)…

    A kísérletezés fakultatív, viszont a következmények Téged terhelnek mayd…:S

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2007.11.14 20:40

    #4769
    Lajos
    Adminisztrátor

    Szia Doki69!

    Köszönöm szépen az értékes hozzászólást.
    Esetleg ha van ötleted a lóerõk megnövelésére egy ilyen katalizátoros autó esetében,
    akkor szívesen venném.
    Nem akarom minden áron tönkretenni az autót, csak kíváncsi vagyok milyen lehetõségek vannak,
    persze normális kereteken belül.

    Elõre is köszönöm szépen.

    Üdv.:

    Kovi

    #4791
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gábor!

    A kat-os modellnél nehézkes a dolog, a már említett lambdás figyelés miatt. Itt bármilyen sufnitunungot ‘észe vesz’ a lambdaszonda és beavatkozik…
    Ha a katalizátort meg is hagyod(vagy versenykat-ra cseréled), mögéje építhetsz egy abszorpciós, kis fojtású kéményt…Mivel a fõ fojtás a kat marad,talán nem zavarja meg az efféle ‘turpisság’ a rendszert…
    Másik kérdés, hogy menny plusz lõerõt szeretnél…Bár ezt biztonsági okokból nem szeretném taglalni…

    #4944
    Lajos
    Adminisztrátor

    Szia doki 69!

    Köszönöm szépen a válaszodat.
    Igazából korábban azért kérdeztem ezt mert nagyon megtetszett
    egy katalizátoros 16 V-es. De sajnos nem jött össze és így nem tudtam megvenni.
    Valójában én katalizátor nélkülit szeretnék venni, remélem a közeljövõben találok
    megfelelõt, mert már nagyon régóta szeretnék egyet.
    Azonban az jobban érdekelne, hogy hogyan lehet felhûzni egy katalizátor nélküli motorját
    különösebb komoly motorba történõ beavatkozás nélkül.

    Elõre is köszönöm.

    Üdvözlettel:

    Kovács Gábor

    #4948
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gábor!

    Kézrátételes motortuningról még nem hallottam! :laugh:

    Ne haragudj meg de a saját kis ötleteit senki sem fogja Neked kiadni ingyen, feltételezve, hogy a dolog érdekében a másik félnek a kísérletezés mennyi munkaidejébe, és tönkretett alkatrészébe került! Ezzel Te is így lennél, szerintem!
    A másik fõ dolog, a biztonság! Láttam már olyat, amikor a ‘halálra’ lekönnyített lendítõkerék szétrobbant és ‘elvitte’ a vezetõ gyerek két lábát bokából! (Igaz, ez egy Lada volt…) Õ ezek után csak tolókocsival közlekedhetett!
    Tehát! A magasabb teljesítményre való minden átalakítás jelentõsen csökkenti a motor élettartalmát és növeli a fajlagos üzemanyag fogyasztást! Egy autó vagy megy és fogyaszt, vagy nem megy és nem fogyaszt! Nincs átmenet! Senki nem fogja válalni a felelõsséget a nem szakszerû átalakításokért Helyetted!

    Ebben az ügyben keress meg egy tuningcéget, ahol a munkájukért (remélem) garanciát (is) vállalnak!

    #4953
    Lajos
    Adminisztrátor

    Saját tapasztalat:
    A motorban eddig több mint 300ezrem van és még nem tökéletes.:S [img size=499]https://www.vwdepo.hu/media/kunena/attachments/legacy/images/13.jpg[/img]

    Attachments:
    #4954
    Lajos
    Adminisztrátor

    a kompresszió 1:10rõl 1:12,5re lett növelve [img size=499]https://www.vwdepo.hu/media/kunena/attachments/legacy/images/14.jpg[/img]

    Attachments:
    #4961
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVw Steve!

    Egy probléma már látszik a hengerfejen! Ugyanis a szívócsatorna átmérõjét szabad növelni, de polírozni viszont nem!
    Ha megtörtént a gépi kimunkálás,utána homokszóróval ‘meg kell támadni’ a szívócsatornát, hogy kissé érdes legyen. A sima, polírozott felületen kicsapódik a benizn és kész…Bõvebbet az Autotechnika c. lap kb.két évvel ezelõtti számában találsz….

    #5062
    Lajos
    Adminisztrátor

    Doki! Ez a kicsapodás miben fog megnyilvánulni? Nagyobb fogyasztás? Nehezebb hidegindítás?

    #5091
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW, Steve!

    Pontosan úgy van ahogy írtad, kiegészítve egy kis teljesítmény csökkenéssel…:(

11 bejegyzés megtekintése - 1-11 / 11
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.