Kezdőlap › Fórumok › Technikai segítség › Motor › Turbónyomás probléma
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2008-12-27-03:05 #10537
Lajos
AdminisztrátorSziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni:
Van egy 1.9 Tdi-m, ALH, még a 90 lovas. 102e van benne.
Mostanság olyanokat csinál, hogy menet közben elmegy a turbónyomás, és szívó D lesz belõle.
Bár ha újraindítom a motort, akkor megint van turbó, de ez így nem az igaz…Találkoztatok már esetleg ilyennel?
Elõre is köszönöm,
Peti
2008-12-28-00:18 #10563Lajos
AdminisztrátorHali!
Anno volt egy 1.9 TDI (110LE) B5-ös passatom. Hasonló probléma jelentkezett nálam is.
Gyorsításnál elment az erõ a motorból és mint ahogy te is írtad csak a motor újra indítása oldotta meg a problémát.
A turbó "mozgat" egy membránt, ami a megfelelõ üzemanyagellátásért felel. Gyorsítás során ez a membrán felakadt és a motor nem kapott megfelelõ mennyiségû gázolajat.
Mint kiderült, a membrán mozgató mechanika elkoszolódott és a fennakadását is ez okozta. Alapos tisztítást követõen a hibajelenség megszünt.
Véleményem szerint nálad is valami hasonló probléma lehet. Nem a turbóval lesz a gond.Remélem az áltlalm leírtak segítenek megoldani a problémádat.
Üdv.
Márton
2008-12-28-13:26 #10578Lajos
AdminisztrátorÜdVW Péter!
A motor ECU-ját ki kellene olvasni! Különös tekintettel a turbónyomás és a legköri nyomás értékeire!
Lehetséges hibák:-turbógeometria mozgatási hiba(csak geometriás turbóknál)
-szívócsõnyomás érzékelõ(MAP) szenzor hiba vagy csõ kilyukadás
-eltömõdött szívócsõsor
-EGR szelep hiba
-ECU hiba2009-01-10-01:57 #11286Lajos
AdminisztrátorSzia!
Köszönöm a tippet, megpróbáltuk de nem sikerült… 🙁
Üdv
Peti
2009-01-10-02:01 #11287Lajos
AdminisztrátorSzia Doki!
A csöveket kicseréltük valamint a szelepet kitakarítottuk, de semmi. Kb. 3000-nél megint elmegy a turbó.
Viszont a következõket hibakódokat sikerült kiolvasni:
P3105 vagy 19561.Tudsz benne segíteni hogy mi ez?
Köszönöm,
Peti
2009-01-10-15:40 #11298Lajos
Adminisztrátor🙁
2016-09-08-13:26 #52991Csery Zsolt Zsoltee
FelhasználóSzia bocsi a zavarásért ..nekem is ez a gondom amit írtál motor ALH…sikerül feltárni a hibát? Lègyszíves írd meg üdv. Zsolt
2016-09-24-14:29 #53026Arni87
FelhasználóSziasztok
Nemrég vásároltam egy Golf IV. 1.9 pd (101le) autót. Az eladó azt mondta nekem , hogy az utóbbi félévben csak kb heti egyszer használták, hogy nem menjen tönkre, mert már megvolt az utódja. Emiatt én lecseréltem az olajat (castrol Edge TD) + szűrőket, és kb 500km-et használtam kíméletesen, max 2500 rpm-ig pörgettem. Ma viszont jól bemelegítetten egy órás városi dugóba, utá3na még mentem vele kb 20 kmet és gondoltam kicsit meghajtom. 3.ig 3200 alatt elváltottam, majd 4.be 3500-nál szinte minden erejét elvesztette. A sebességet tartotta, de a gyorsulása mint egy 1000-es suzukinak maximum. Ezután visszalasítottam 50 re és megpróbáltam megint gyorsulni vele, de nagyon erőtlen volt. Ezután félreálltam vártam 2-3 percet leállítottam, egyből újra indítottam. Az ereje visszatért. Majd megint kipróbáltam a gyorsulást max 3000ig pörgetve, de 5. ben gondoltam amit bír, nyomtan neki. Amit elérte a kb 3200as fordulatot ez olyan 150kph ismét olyan érzés volt mintha megállt volna a turbó, nem tudott gyorsulni tovább. Ez mitől lehet?
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.