www.boxergarazs.hu

Turbónyomás probléma

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Motor Turbónyomás probléma

8 bejegyzés megtekintése - 1-8 / 8
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #10537
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!

    A segítségeteket szeretném kérni:
    Van egy 1.9 Tdi-m, ALH, még a 90 lovas. 102e van benne.
    Mostanság olyanokat csinál, hogy menet közben elmegy a turbónyomás, és szívó D lesz belõle.
    Bár ha újraindítom a motort, akkor megint van turbó, de ez így nem az igaz…

    Találkoztatok már esetleg ilyennel?

    Elõre is köszönöm,

    Peti

    #10563
    admin
    Adminisztrátor

    Hali!

    Anno volt egy 1.9 TDI (110LE) B5-ös passatom. Hasonló probléma jelentkezett nálam is.
    Gyorsításnál elment az erõ a motorból és mint ahogy te is írtad csak a motor újra indítása oldotta meg a problémát.
    A turbó "mozgat" egy membránt, ami a megfelelõ üzemanyagellátásért felel. Gyorsítás során ez a membrán felakadt és a motor nem kapott megfelelõ mennyiségû gázolajat.
    Mint kiderült, a membrán mozgató mechanika elkoszolódott és a fennakadását is ez okozta. Alapos tisztítást követõen a hibajelenség megszünt.
    Véleményem szerint nálad is valami hasonló probléma lehet. Nem a turbóval lesz a gond.

    Remélem az áltlalm leírtak segítenek megoldani a problémádat.

    Üdv.

    Márton

    #10578
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Péter!

    A motor ECU-ját ki kellene olvasni! Különös tekintettel a turbónyomás és a legköri nyomás értékeire!
    Lehetséges hibák:-turbógeometria mozgatási hiba(csak geometriás turbóknál)
    -szívócsõnyomás érzékelõ(MAP) szenzor hiba vagy csõ kilyukadás
    -eltömõdött szívócsõsor
    -EGR szelep hiba
    -ECU hiba

    #11286
    admin
    Adminisztrátor

    Szia!

    Köszönöm a tippet, megpróbáltuk de nem sikerült… 🙁

    Üdv

    Peti

    #11287
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki!

    A csöveket kicseréltük valamint a szelepet kitakarítottuk, de semmi. Kb. 3000-nél megint elmegy a turbó.

    Viszont a következõket hibakódokat sikerült kiolvasni:
    P3105 vagy 19561.

    Tudsz benne segíteni hogy mi ez?

    Köszönöm,

    Peti

    #11298
    admin
    Adminisztrátor

    🙁

    #52991
    Csery Zsolt Zsoltee
    Felhasználó

    Szia bocsi a zavarásért ..nekem is ez a gondom amit írtál motor ALH…sikerül feltárni a hibát? Lègyszíves írd meg üdv. Zsolt

    #53026
    Arni87
    Felhasználó

    Sziasztok

    Nemrég vásároltam egy Golf IV. 1.9 pd (101le) autót. Az eladó azt mondta nekem , hogy az utóbbi félévben csak kb heti egyszer használták, hogy nem menjen tönkre, mert már megvolt az utódja. Emiatt én lecseréltem az olajat (castrol Edge TD) + szűrőket, és kb 500km-et használtam kíméletesen, max 2500 rpm-ig pörgettem. Ma viszont jól bemelegítetten egy órás városi dugóba, utá3na még mentem vele kb 20 kmet és gondoltam kicsit meghajtom. 3.ig 3200 alatt elváltottam, majd 4.be 3500-nál szinte minden erejét elvesztette. A sebességet tartotta, de a gyorsulása mint egy 1000-es suzukinak maximum. Ezután visszalasítottam 50 re és megpróbáltam megint gyorsulni vele, de nagyon erőtlen volt. Ezután félreálltam vártam 2-3 percet leállítottam, egyből újra indítottam. Az ereje visszatért. Majd megint kipróbáltam a gyorsulást max 3000ig pörgetve, de 5. ben gondoltam amit bír, nyomtan neki. Amit elérte a kb 3200as fordulatot ez olyan 150kph ismét olyan érzés volt mintha megállt volna a turbó, nem tudott gyorsulni tovább. Ez mitől lehet?

8 bejegyzés megtekintése - 1-8 / 8
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
www.kedvezmenyesbiztositas.hu

TLX_125x125_web

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close