üzemanyagszûrõ!

Kezdőlap Fórumok Technikai segítség Motor üzemanyagszûrõ!

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 19
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #8503
    admin
    Adminisztrátor

    sziasztok üzemanyag szürö csere elött állok,mivel mindenki szereti otthon csinálgatni a dolgait,ezért tanácsot kérnék ez ügyben hogy mit ne csináljak mondjuk és milyen praktikákat tudtok mondani nekem ez ügyben!2es golfom van gtd 1.6os jr motorkod 83as!csak pár dolgot mire ügyeljek,elöbb melyik vezetéket kössem le ilyesmik nehogy felrobbanjak:D köszönöm elöre is!sziasztok üdVW!

    Módosította: jééé, Idõpont: 2008.09.08 04:22

    #8511
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW József!

    A gázolaj nem robban!:)
    Tehát fogod az új gázolajszûrõt, kicsavarod az M6-os csavart belõle(tömítésre vigyázni) és feltöltöd tiszta gázolajjal . Esetleg egy kis kétütemû motorolajat is csepegtetsz bele(nem Arolt), ha jót akarsz!
    Ezután lelazítod a szûrõ tartóbilincsét valamint a két csõ bilincsét.
    Az új szûrõn megkeresed ,hogy melyik csõ mellett mutat a nyilacska befelé, ide fog csatlakoznia tank felõl jövõ csõ, a kifelé mutatóhoz az adagoló felé menõ csövecskét fogod ráhúzni.
    Lekötöd a csöveket, a szûrõt kiemeled a helyérõl, behelyezed az új szûrõt, rögzíted, megfelelõen bekötöd a csöveket, bilincseket meghúzod és az M6-os furaton színültig töltöd a szûrõt gázolajjal. Visszacsavarod az M6-os csavart.
    Indítasz és vagy 5 percig hagyod alapjáraton pöfögni a gépet. Akkor lehet leállítani,ha már az adagoló visszafolyó csövén is hab- és buborékmentesen áramlik a gázolaj…A csere 20000 km-enként javasolt.
    Sok sikert!

    #9112
    admin
    Adminisztrátor

    szia Doki!!!

    Nos lecseréltem a gázolajszüröt most jutotam el odáig,de nagy meglepi volt a boltban amikor el kelett mennem kicserélni amizt adtak szüröt,ugyanis nekem nem a sima m6-os csavaros volt,hanem valami olyan hogy visszafolyik a gázolaj,ami meleg és az megy bele onnan a szüröbe…kérdezték miez??mondtam 1.6 gtd jr motor!lepõdés,d emondtam hogy ez elött amugy 1,9 td volt benne,valoszinü ez miatt maradt benne,de passz ezt te biztos jobban tudod:Dköszi a segitséget,amugy gyerekjáték volt lecserélni!

    #9128
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW József!

    Ez a probléma sokszor jelentkezik…Fõleg mikor valaki ‘korszerûsíti’ a vasat. Onnantól semmit sem ér az aláz-motorszám-évjárat együttes…Volt már úgy,hogy lefényképeztem és úgy mentem a boltba…:)

    #9131
    admin
    Adminisztrátor

    na ja soxor jártam már igy a kocsival amugy futómü ügyben föleg,mert kiderült hogy 3as golf futomüve van a kocsimba vr6 osé!és pislogtunk mikor mindent megvettünk hozzá és nem volt jo de kicserélték szerencsére a cuccokat!még kérdeznék valamit,melyet egy barátom kérdezett elöbb tölem
    högomba okozhat olyat hogy nem indul az autó,hidegen vagy melegen?
    üdvw!

    #9142
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW József!

    Igen, a hõgomba okozhat indítási nehézségeket. Akár akár dízel,akár injektoros benzinesrõl legyen szó…Egyedül a karbisnál nem számít…Mármint a nagy többségnél…:)

    #9148
    admin
    Adminisztrátor

    és pontosan hol vannak ezek a högombák és hogy tudjuk megnézni hogy müxenek e?ezeknek gondolom van biztositékuk is igaz?

    #9153
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW József!

    A hõgombáknak nincs biztosítékuk. Testzárlat esetén is csak ‘megfõtt a motor’ jelzést láthatunk a mûszerfalon…
    Ezek általában NTC (negative temperaure coaficciens) ellenállásokat tartalmaznak. Ezeknek a hõmérséklet függvényében csökkennek az ellenállásuk, így több feszültség jut a mutató mûszerre és az magasabb hõfok értéket fog mutatni. A régi motorokon (89 elõtt) a hengefejen található a hõgomba, az utastér fûtéscsõ csatlakozásánál (a dízeleken kettõ van; egy a mutatós mûszerhez,a másik az izzítás vezérlõ reléhez) található. M10X1 es menttel vannak rözítve.
    Az újabb mociknál már a hûtõ felé menõ vízcsõ csonkjában található, de némelyiknél még a hengerfej végén lévõ vízcsõben…Azokat egy biztosító patent rözíti és egy gumigyûrû tömíti, ami a gomba alatt van. Cserekor fontos a gomba színe,mivel ezzel vannak megkülönböztetve. Ezek kettõs jeladók, az egyik áramkör a mérõmûszeré, a másik a motorirányításé.
    CAN-BUS rendszernél már újra egyáramkörös a jeladó…

    #9177
    admin
    Adminisztrátor

    üdvw!

    értem megmondom akkor neki!

    más!hétfön reggel nem indult,minusz fok volt,délután indult,ráfogtam az üzemanyag dermedésére!aztán ma indult,reggel 8 körül plusz fokba,de elég neccesen.az akksi totál száraz volt,vettem 3ezerért az akksit,74 ah-ás!elöreálltam porszivozni,a végén ugye vissza parkolo,nehezen de beindult nyöszörgött,majd 1 perc zenehallgatás után,cd válogatás közben nem indult be lemeritettem az akksit is,aztán feltöltöttem ioncserélt vizzel,!aztán betettük cimbora akksiját az 1esböl a cy motorosbol,és azzal pöccre elsönek,de mikor valamiért lehuztuk a pozitiv sarut leállt,az övén kiprobáltuk és neki csak megemelkedett az alapjárat,és nem állt le mint nekem!!!ez miért van?

    Módosította: jééé, Idõpont: 2008.10.22 17:25

    Módosította: jééé, Idõpont: 2008.10.22 17:34

    #9184
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW József!

    Ezzel a sarulehúzós ‘töltésellenõrzéssel’ lehet hazavágni a feszültségszabályozót! Ha már a sarut leszeded,akkor inkább a negatívval próbálkozz!
    A saját autód beindulása után megpörgetted a motort annyira,hogy kialudjon a töltésellenõrzõ lámpa? Csak akkor van töltés, ha az kialszik!
    A másik Golfon azért emelkedett meg az alapjárat,mert megszûnt a generátor terhelése, vagyis le lett véve a saru….

    #9185
    admin
    Adminisztrátor

    igen utánna is olvastam hogy tönkrevághatja!de akkor az enyém miért állt le,a másik meg miért nem?a töltés elaludt..utánna huztuk le,mert járt a motor már kicsit!amugy ez mit jelent hogy ha lehuzzuk akkor miért állhat le?mert máshol is olvastam aki ilyen hibát kövtett el hogy lehuzta jáéro motornál a pozitivat,és neki is leállt,utánna töltött az akksin lehuzta az akksit járo mocinál,és csak döcögött,de nem állt le…:Dtöbbé nem csinálom igérem azaz a magamnak igérem…

    Módosította: jééé, Idõpont: 2008.10.22 18:31

    #9202
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW József!

    Kicsit furcsa a dolog, mert egy mágnesszelepes diesel motort egy lapos elemmel is be lehet indítani(annyira kicsi a mágnesszelep áramfelvétele), ha az indítást nem számoljuk…. Elképzelhetõ, hogy az akksid gyenge, vagy probléma van a generátorral, vagy a kábelkötegével…

    #9203
    admin
    Adminisztrátor

    jövö honapba motortérböl kábel csere,mert az összekötözgetett dolgokbol elegem van,mindenütt toldott foldott kábelek,de a generátort megvizsgáltatom!csak azért irtam,mert más is irt le különbözö forumokon ilyen jelenséget,és furcsa hogy nekem leállt a másik autó meg nem..na majd…köszi!!

    #9271
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki!

    amiket mondtál hõgombákat,van egy a motor oldalán,meg alatta a viz csöben,a motor oldalán ami van kék- fekete kábel,a vizcsöé pedig kék-fehér…nos ami a motor oldalában van,annak a végén van a saru(pöcse):Derre megy rá ugye a kábel,és nekem a gombában az a saru lötyög és le van hajolva,mert feszül a kábel…ez gondolom nem tul jo dolog mármint a lötyögés igaz?ha valoban nem jo,pontosan megtudnád mondani mi a gombának a neve?hogy keressem ha kikell cserélni!jr motorkód!
    szia!

    #9281
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW József!

    A hengerfej végén a kék-fekete szál az olajnyomásgombára csatlakozik, míg a kék-fehér a vízhõfokjeladóra. A másik vízgomba két helyen lehet: a hengerfej végén az utastérfûtés csonkján(másodikként), vagy a harmadik és negyedik henger porlasztócsúcsa közötti vízcsonkon.

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 19
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close