váltó

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 26
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #5156
    Lajos
    Adminisztrátor

    Üdvözlet!

    A napokban került egy 5 sebességes váltó a kocsimba(Golf Diesel, 1982). Eddig 4 sebességes volt benne. A váltórudazat nem lett kicserélve. A problémám, hogy elég nehezen lehet megtalálni a 5.-ket,gyakaran 3.-dik lesz belõle,ami elég kellemetle,.és a 4.-ik, és 2-ik sebességet is nehezebb elsõre megtalálni. Kérdésem: Ha kicserélem a rudaztot 5 sebességes rudazatra,akkor megoldódik-e a problémám? Gondolom nem véletlen árulnak külön 4, és 5 sebességes váltórudazatot. Illetve szeretném a váltó kulisszát is rendbe hozni, jelenleg elégé laza a helyén:ha pl. sebességben van,akkor is majdnem annyit mozog oldlara,mintha üresben lenne. Ezt hogyan lehet orvosolni?(Úgy néztem a váltókar alatti mûanyag van kikopva).
    A segítséget elõre is köszönöm!

    #5174
    Lajos
    Adminisztrátor

    Szerintem a rudazatban nagy különbség nincs, de majd ezt Doki biztosan pontosan kifejti. Egy biztos, a váltórudazat gumi és mûanyag perselyeinek cseréjével szinte új váltót kaphatsz és nem fog félrecsúszni a váltás. A felújító készletek nagyon olcsók és némi ügyességgel akár házilag is kivitelezhetõ a procedúra.
    A 2006/6 számban jött le egy cikk errõl a depóban.

    #5178
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Péter!

    Ahogy a Szerkesztõség írta, a rudazatban nincs különbség! A problémát a perselyek, karok kopása okozhatja! Sok esetben a javítókészlet alkalmazása sem megfelelõ, mivel a javító perselyek is lógnak a házban:S …Célszerû egy ügyes esztergályost megkeresni és vele legyártatni a pótalkatrészeket.
    A váltórudazat beállításában viszont van különbség! Elõször a váltókar talpának furatait kell (üresben!) egymáshoz igazítani. Ezután a váltórúd végén lévõ bilincset kell fellazítani és úgy beállítani, hogy a rúd másik végén lévõ kapcsoló ujj és a ház közötti távolság 4 sebességes váltó esetén 20, 5 sebességesnél 15mm.(Autodatás Golf I könyv 114. old)

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.01.03 18:25

    #5447
    Lajos
    Adminisztrátor

    Udvozlok mindenkit! Nemreg vettem egy 90-es 1.8-as jettat sajnos a valtoja eleg nehezen veszi az egyes fokozatot. Ha nem jar a motor akkor szepen veszi, de ha elindulok akkor mar szarakodik, es egybol kettobe is, a tobbi fokozattal nincs gond. Probaltam a kulisszat olajozni, meg a rudazatot elol, azokat a kis karokat(nem tudom mi a nevuk) zsirozni,de nem igazan lett jobb,talan egy kicsit javult. Remelem nem a veget jarja a valtom? A masik problemam a km ora szamlalo nem mukodik egyik sem, csak a sebesseg mero. Ha tudtok e temaban segiteni nagyon megkoszonnem. Udvozlettel Szocso!

    #5453
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW János!

    Ha járó motornál ‘nem veszi’ a váltód az egyes és a második fokozatot,akkor az nagy valószínûséggel az elkopott szinkronszerkezet miatt lehet! Ha a hátramenet kapcsolása is nehéz, akkor viszont a kuplungban kell a hibát keresni….
    A km-órád baja csak szétszedés után derül ki. Legtöbbször a számlálót hajtó fogaskerék törik ketté, vagy csak elreped(mert ez mûanyag:woohoo: ), vagy ‘elmászik’ a helyérõl.

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.01.27 15:25

    #5455
    Lajos
    Adminisztrátor

    Koszonom szepen a felvilagositast! Es vajon ezt a valto problemat lehet e hazilag orvosolni vagy nem? Van szerszamom is meg szeretek otthon butykolni .Lehet e kapni hozza alkatreszt vagy valto csere? A hatrameneti fokozatot jol veszi,ugyhogy kuplung problema akkor nem valoszinu. Udv mindenkinek Jani!

    #5478
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW János!

    Nehéz meló lesz fõleg gyári rajzok és adatok nélkül…Az alkatrészrendeléshez a váltó pontos kódja is kell! A kódot a kuplungház alján találod egy felöntött, legyalult felületen…
    Ilyen jellegû alktrészt szerintem csak a szalonban fogsz találni….Ha egyáltalán van hozzá katalógusuk..

    #5480
    Lajos
    Adminisztrátor

    Szia Doki! Koszi szepen a valaszt, most egy kicsit elbizonytalanodtam ,hogy biztos valto problemam van vagy megse,mert amikor irtad akkor tuzetesebben atneztem es igazabol a hatramenetet meg az osszes tobbit is,nem nehezen ,de szerintem nem ugy veszi ahogy vennie kene. Ezert lehet,hogy megiscsak kuplung baja van. A kuplungnal szerinted mi lehet a gond? kinyomocsapagy vagy tarcsa esetleg mas hiba is lehet? Addig is koszi a valaszt. udv Janos!

    #5484
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW János!

    Legelõször a kuplung holtjátékát kellene ellenõrizni! Ez a pedálon mérve 5-10mm. Ha ez jó és mégsem ‘szedi jól’ a sebességeket ,akkor lehet még a kuplungszerkezet ‘fáradt’, vagy a kuplungtárcsa szorul a nyelestengelyen…

    #9233
    Lajos
    Adminisztrátor

    Sziasztok!

    Nekem hasonló gondom van mint az elõttem szóló kollégának: Az 1-es fokozatot nehezen lehet betenni. Az összes többi OK. Olyan érzésem van, mintha a kart nem tudnám egészen annyira balra húzni, hogy az I-es fokozat helyére kerüljön. Megmondaná valaki, hogy milyen eljárás alapján, illetve milyen méreteket ellenõrizve kell beállítani a rudazatot? A választ elõre is köszönöm! Az autó: Golf II ’85 1.6 szívóD. A váltó 5-ös.

    #9236
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Róbert!

    A te váltódnál a mozgató rudazatot és a billentõ karok perselyeit kellene kicserélni! Ezek elkopnak,nagy a játékuk és ilyenkor csak a 3. fokozatot vagy a hátramenetet találod az elsõ helytt. Állítgatni nem érdemes, mert a cserék után ismét hiányozni fog egy fokozat(vagy az ötödik,vagy a hátramenet).

    #9244
    Lajos
    Adminisztrátor

    Köszönöm a választ. Hétfõn megrendelem a rudazathoz szükséges alkatrészeket, remélem tényleg csak ennyi baja van. Amúgy ma próbaképp a gömbökre tekertem egy-két réteg szigetelõszalagot és úgy pattintottam vissza a helyükre a rudakat. Mintha jobb lenne, de nem az igazi. Ha megjönnek az új rudak beszámolok az eredményrõl.

    #9254
    Lajos
    Adminisztrátor

    Sziasztok,

    A kérdésem a következõ lenne, nem régiben vettem egy 1,9 es TDI Borat 99-es évjáratú, 215.000km-el,
    akitõl vettem azt mondta most lett benne cserélve teljes kuplung szerkezet( kinyomó meg minden) a problémám hogy a vátó eléggé szorul szerintem, az 1 es és a hátramenet fokozat szoros nehezen kapcsolható, a kuplung pedálnak szinte nincs holtjátéka, amint egy 5mm megemelem már fog is…mik okozhatják ezt???
    Hogyan lehene ezen finomítani? A váltóolaj szintet hol tudom ellenõrizni és hol tudom utántölteni???

    A másik kérdésem:

    Van egy sípoló hang és a mûszerfalon felvillanó felkiáltójel zárójelben, ami az én szerény véleményem szerint fékproblémát sejtett, a fék fog…tehát marad az hogy kopott a betét????

    UI: Én Íroszágban élek, tehát az autó jobb kormányos.Már ha ez befolyásol valamit.

    Választ elõre is köszönöm…

    Dávid

    #9255
    Lajos
    Adminisztrátor

    ÜdVW Dávid!

    Próbáld meg a kuplung hidraulikát kilégteleníteni! Lehetséges, hogy levegõs és nem tud a kuplung kellõen kiemelni !
    A váltóolaj szintjét a váltó hûtó felé esõ oldalán vagy bal oldalt található 17 mm-res imbuszcsavar kicsavarásával lehet ellenõrizni és 75W-90-es jelzésû szintetikus váltóolajjal kell utántölteni!
    A zárójeles felkiáltójel fékbetét kopásra, vagy alacsony fékfolyadékszintre utal!

    #9288
    Lajos
    Adminisztrátor

    Kedves Doki!

    Meghajolva tudásod és a VW egyszerûsége elõtt szeretném elmondani, hogy a két faudi fejes rúd cseréje után (Áruk 440.- (áfával!) 🙂 a váltóm tökéletesen mûködik, pedig a perselyeket nem is cseréltem!

    Köszönöm!

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 26
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.