Váltó és egyéb apróságok

Kezdőlap Fórumok Golfosok törzsasztala Váltó és egyéb apróságok

  • This topic is empty.
15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 21
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #6714
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok

    Elõször is üdv mindenkinek.
    Szóval. Van nekem egy 88-as Jetta II-esem. 1.6-os TD. Lenne egy kis gondom a váltóval. Egyes fokozat helyett nagyon gyakran beszalad hátramenetbe. Ha jól tudom, akkor valahol ott a váltókarnál van egy kis mûanyag lap, ami arra szolgálna, hogy a váltókar lenyomása nélkül, ne tudjuk hátramenetbe rakni az autót. Meg tudná nekem mondani valaki, hogy pontosan hol van ez a kis mûanyag és hogyan tudom kiszedni? Mert csinálnék helyette másikat.
    A másik gondom, hogy második fokozatba szinte lehetetlen számomra berakni. (Apunak persze megy, õ 10 évig vezette az autót.) Ismerõsöm azt mondta, hogy ki kellene cserélnem a váltót kompletten. Vagy felújíttatni ezt. Van valakinek valami ötlete?
    Az utolsó kérdésem pedig az lenne, hogy meg tudná valaki mondani, hogy a mûszerfalba pontosan milyen ledet kell vennem? Mert az egyik ki van égve már nagyon régóta, de most ki lessz cserélve a mûszerfal és gondoltam, hogy akkor ezt is megcsinálom.
    Ja és a legfontosabb. Hétvégén meghúztam a küszöböt, lett rajta két szép horpadás, de a festék nem pattant le. Lehet kapni elõre és hátra ezeket a mûanyag sárvédõíveket. Van esetleg ezeknek egy középsõ része, ami a küszöböt takarja? És ha igen, akkor hol lehet beszerezni? Mert neten nem találtam sehol.

    Köszönöm a válaszokat elõre is.

    Üdv.: G@besz®

    #6719
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Gábor!
    Ha szerencsétek van, akkor csak a váltórudazat perselyeit kell kicserélni + a kulisszában lévõ perselyeket. Az anyagköltség jóformán aprópénz, és kis hozzáértéssel házilagosan is kivitelezhetõ a javítás.

    Nagyobb a gond, ha az egyes szinkrongyûrûje törött, ebben az esetben szét kell szedni a váltót.
    De Doki biztosan pontosabb infókat tud mondani és a másik két kérdésre is lesz javaslata.

    Üdv:

    #6722
    admin
    Adminisztrátor

    Szia…

    Amire te gondolsz a mûanyag ívek + küszöb spoiler létezik.De ehez jó ha nagylökös van az autón,úgy mutat szépen.A beszerzése rohast nehéz.Utángyártottat nem lehet venni csak gyárit,ami kb 100 ezer forint,minden kügyüvel együtt küszöb tartó léc stb….Ebben is van két féle vagyis az ívekben,maga a küszöbök egyformák,van GTI és G60-as ívek.A G60 ívek sokkal szélesebbek a GTI-nél…

    Nézz szét használt cuccoknál a neten ilyen ívekért.Mert én vettem újakat az én autómra a két elsõ ív 40 ezer ft (fire & ice)

    ennyit tudtam segíteni…A váltónál kulissza gond lesz sztem…

    #6724
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gábor!

    A váltódnál elõször az összes perselyt, tengelyt és kart kellene leellenõrizni,mert azok kopnak el a leghamarabb. Lehet kapni komplett javítókészletet is ,bár ennek az a hibája, hogy a váltótartó bakban általában a persely ‘eszi meg’ az alu tartóbak furatát és ebben az utángyártott persely is lötyögni fog. Ez a kis tengely és perselyeinek kopása az oka, hogy hol hátramenetben van az autó, hol pedig harmadik fokozatban az elsõ helyett…

    Ha viszont nehéz továbbra is az elsõ és a második fokozat kapcsolása, akkor a váltón belül lesz a gond…

    A mûanyag küszöbtakaró talán Hans Pries által utánygyártottban létezhet, vagy szalonban tudsz rendelni aranyáron…

    A mûszerfalba már sokféle LED-et forgalmaznak, de arra figyelj ,hogy zöld színû fólia van a foglalat alatt! Ezt el kell távolítanod, ha másfajta színû megvilágítást szeretnél! Nagyon sok gagyi is forgalomban van, aminek nincs élettartama…

    #6775
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok

    Köszönöm a gyors válaszokat. Hát akkor a váltó egyenlõre marad úgy ahogy van, én sajnos nemtudom szétszedni. (még). Köszönöm a tippeket a mûszerfalhoz.

    Üdv.: Gábor

    #6791
    admin
    Adminisztrátor

    Pedig valahogy kezdeni kell…it egy ember sem született nyelestengellyel a kezében,de egyre többen megpróbálták!:woohoo: :woohoo: :woohoo:
    Egy a lényeg-ne félj tõle—-emberek rakták össze!Dokumentáld ahogy szeded szét és rajzolni sem árt néha és ami a legfontosabb…érdekeljen is a dolog!

    Hali.G.

    #6793
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW!

    Gabriel!

    Ott a pont! Bár nem jó a saját váltón tanulni,legfeljebb másikat kell venni…:(

    Gábor!

    Aránylag használható váltó rajzot és szerelési utasítást a Golf II-esek könyvében találsz! Ajánlott ‘szakirodalom’ és a webáruházból beszerezhetõ! Valamint nem szégyen használni!;)

    #6804
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok

    Köszönöm a tancsákot, el is szánom magam lassan a beavatkozásra. 🙂
    Láttam ma pakson egy Golf II-est. Az érdekes az volt, hogy a felni ami rajtavolt, az 5 csavaros.
    Hogy lehet ezt megoldani? Van 4×100-ról osztókörmódosító 5 lukasra? Vagy valami nagyobb dolgot kell cserélni?

    #6813
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gábor!

    Biztosan létezik, mivel láttad. Ez csak ügyes esztergályos kérdése!
    De lehet az is, hogy gyárilag 5 furatos a kerékagy, mert a nagy teljesítményû motoros változatokon volt olyan.(Rallye G60)

    #6820
    admin
    Adminisztrátor

    Köszi a válasz Doki!
    Remélem nemgond, hogy kérdezõsködöm. Az érdekelne, hogy a 91-es golf 2-es nagy lökhárítója rámegy a jettára? Az elsõ az szerintem tuti, mert az orruk az ugyanaz. De a hátsóval mi a helyzet?
    Annyi kérdésem lenne, de mindig csak egy-egy jut eszembe. :S

    #6829
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gábor!

    Az elsõ lökhárítókban nincs különbség!(Golf-Jetta). A hátsók eltérnek, mert a kerédob távolsága más. A felfogatási pontok ugyanazok.
    A ’88 elõtti széria elsõ sárvédõin nincs rajta a nagy lökhárítóshoz való furat, így ott egy kicsit ‘barkácsolni’ kell!

    Módosította: Doki69, Idõpont: 2008.05.19 18:23

    #6846
    admin
    Adminisztrátor

    Jó reggelt Doki 69!
    A szükség nagy úr…én anno az elsõ váltójavitásomat a Röppentyû és a Gömb utca sarkán az útszélén végeztem el.Az érdekessége csak annyi,hogy egy automata váltóról volt szó,a hátramenettel volt a gond.Igy a távolból kissé merésznek tüntem de bejött!:)
    Ha vesz egy rossznak kikiálltott váltót akkor azt olcsón megússza…feltéve ha nem azt játsza el,hogy ;aha meg van a hiba,kicseréli és nem annak néz utána,hog mi is okozhatta!!!

    Más.
    Doki,az 1.3-as hidros motoroknál hidegen vagy melegen kell megnézni a hidrotõke1 mm-es mozgását???Hidegen olyan mint ha nem menne az elsõ hengerem,de amint bemelegszik javul a helyzet de hallani és érzeni az egyenletlen járást!Köszi

    Üdv.G.

    #6848
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Gabriel!

    Ebben az adatban valami hiba van! Ugyanis melegen, olajjal feltöltött hidrotõkének kell 0,1-0,15 mm-res hézagnak lennie, míg üresen(olaj nélkül) minimum 0,7 mm ez a méret,ha a bütyök nincs emelésen….

    #6850
    admin
    Adminisztrátor

    A könyv szerint ha nincs emelésen akkor a szelep nyitásig 0.1 mm lógásnál cserélni kell a hidrot(én irtam rosszul az 1 mm)csak azt nem tudom,hogy ezt hidegen vagy melegen kell megskubiznom!?
    Köszi a segitséget,Doki!:)

    Üdv.G.

    #6859
    admin
    Adminisztrátor

    Szia Doki!

    Köszi a választ! Az én Jettám 88-as, úgyhogy akkor elvileg megvan elöl a furat, amirõl beszélsz. De ezekszerint akkor a Gold-é nem lessz rajta valami szép. 🙁 De Jetta nagylököst manapság találni nagyon nehéz és drága mulatság. 🙁 Keresgéltem hasznaltauto.hu-n, vatera-n, sõt még itt is, de semmi. 🙁
    Azért köszönöm a választ.

15 bejegyzés megtekintése - 1-15 / 21
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close