Kezdőlap › Fórumok › VW Depo offline › Kérdezz, felelünk! › vége a 98-asnak?
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2007-07-01-12:43 #4319
admin
AdminisztrátorSziasztok!
Valami ilyesmit rebesgetnek mostanában hogy meg akarják szüntetni a 98-as oktánszámú benzin forgalmazását.Lehetséges ez?Mi lesz azokkal akiknek a gyári elõírás szerint 98-ast kell tankolniuk?Mint pl az én GII GTI-m is ezt igényli.Igaz sok kútnál nemlehet már kapni most sem 98-ast de viszont több helyen láttam hogy vannak különbözõ fajta 95-ös variációk pl. shell és OMV.Ezek miben térnek el a sima 95-tõl és miben a 98-tól?Ha megszünik a 98-as mit lehet tankolni majd helyette??A motornak mennyire tesz jót ha 98 helyett 95öt tankolunk?
elõre is köszi a választ!;)
Módosította: bubu6, Idõpont: 2007.07.01 10:44
Módosította: bubu6, Idõpont: 2007.07.01 10:46
Attachments:2007-07-01-15:12 #4320admin
AdminisztrátorNos, a 98-as oktánszámú benzint már most sem nagyon találod meg a kutaknál, csak elvétve forgalmazzák. Az ok, hogy nagyon kicsi rá a kereslet, ezért nem éri meg a cégeknek árusítani.
Ellenben minden üzemanyagtöltõ állomáson megtalálható valamelyik prémium 99, vagy 100 oktános termék – Evo, V-Power, Carrera stb.. – ezekkel nyugodtan helyettesíthetõ a 98-as. Bár áruk jóval magasabb, viszont használatukkal elkerülhetõ az elõgyújtás utánállítása, (modernebb, elekronikus vezérlésnél persze a kopogásérzékelõ megoldja a problémát), hiszen meglesz a magasabb kompresszió viszonyhoz kívánatos plusz oktánszám.
Sokan persze inkább a marketinget sejtik a 100 közeli, magas oktánszámú üzemanyagok mögött és néhány független sajtó elemzés bebizonyította, hogy sajnos gyakran van is alapja a kételyeknek.
Jók a tapasztalatok az adalékolt 95-ös termékekkel. Ezekbe olyan adalékokat kevernek, melyek javítják az égést és a kompresszió tûrést, ezért feledtethetik a hiányzó 3 oktánszámot.
Tesztelj le néhány ilyen terméket, a tankolás után figyeld meg, nincs-e rendellenes szelephang, mit tapasztalsz a gyorsítások alkalmával, változott-e a fogyasztás, stb…Kíváncsian várjuk a tapasztalatokat.
Üdv: VW depo szerk.
2007-07-05-11:45 #4323admin
AdminisztrátorSziasztok
A sajtó információi szerint (lóerõ,irott sajtó stb.)az AGIP nál marad a 98 as benzin.
2007-07-05-19:37 #4324admin
AdminisztrátorHelló!
Én a II-es GTI 16v-mbe most tankoltam 95-öst, majd írok a tapasztalataimról, hogy történt-e valami változás a menettulajdonságaiban.2007-07-15-11:47 #4342admin
AdminisztrátorAz elmúlt pár alkalomnál kipróbáltam a bizonyos kagylós kutas extra adalékkal ellátott 95ös benzint.Változást egyenlõre még nem észleltem!
2007-07-26-21:45 #4372admin
AdminisztrátorSziasztok!
Van egy apróság!
A benzinnél csak járulékos adat az oktánszám, ami a pontos kopressziótûrést adja meg!
Annyi viszont igaz, hogy a kisebb kompressziótûrésû (azaz oktánszámú) benzintõl kopogásos (öngyulladás) égés keletkezik a motor hengereiben. Az újabb kopogásérzékelõs motorok ebben az esetben csökkentik az elõgyújtási értéket automatikusan. A többi motornál nekünk kell megtenni mégpedig az alapelõgyújtási érték csökkentésével. Azaz forgásiránynak megfelelõen mozgatjuk a gyújtáselosztót 3-5 fokkal. Ezután stroboszkóppal ellenõrizzük.
Beállítási értékek az Autodata cd-n és más ilyen adathordozókon. Esetleg a zöldkártyás ismerõsöket kell meginterjúvolni…A másik probléma az hogy nagyon silány a magyar üzemanyagok minõsége. Ezen nem lehet adalékokkal minden tekintetben segíteni. A legfontosabb az, hogy a fajlagos égéshõje kevés az üzemanyagoknak. Tehát jóval kisebb munkát tudnak végezni. Lásd: VW Depo 2006/9 szám Üzemanyag, Te drága c. cikket!
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.