vége a 98-asnak?

Kezdőlap Fórumok VW Depo offline Kérdezz, felelünk! vége a 98-asnak?

  • This topic is empty.
6 bejegyzés megtekintése - 1-6 / 6
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #4319
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!

    Valami ilyesmit rebesgetnek mostanában hogy meg akarják szüntetni a 98-as oktánszámú benzin forgalmazását.Lehetséges ez?Mi lesz azokkal akiknek a gyári elõírás szerint 98-ast kell tankolniuk?Mint pl az én GII GTI-m is ezt igényli.Igaz sok kútnál nemlehet már kapni most sem 98-ast de viszont több helyen láttam hogy vannak különbözõ fajta 95-ös variációk pl. shell és OMV.Ezek miben térnek el a sima 95-tõl és miben a 98-tól?Ha megszünik a 98-as mit lehet tankolni majd helyette??A motornak mennyire tesz jót ha 98 helyett 95öt tankolunk?

    elõre is köszi a választ!;)

    Módosította: bubu6, Idõpont: 2007.07.01 10:44

    Módosította: bubu6, Idõpont: 2007.07.01 10:46

    Attachments:
    #4320
    admin
    Adminisztrátor

    Nos, a 98-as oktánszámú benzint már most sem nagyon találod meg a kutaknál, csak elvétve forgalmazzák. Az ok, hogy nagyon kicsi rá a kereslet, ezért nem éri meg a cégeknek árusítani.

    Ellenben minden üzemanyagtöltõ állomáson megtalálható valamelyik prémium 99, vagy 100 oktános termék – Evo, V-Power, Carrera stb.. – ezekkel nyugodtan helyettesíthetõ a 98-as. Bár áruk jóval magasabb, viszont használatukkal elkerülhetõ az elõgyújtás utánállítása, (modernebb, elekronikus vezérlésnél persze a kopogásérzékelõ megoldja a problémát), hiszen meglesz a magasabb kompresszió viszonyhoz kívánatos plusz oktánszám.

    Sokan persze inkább a marketinget sejtik a 100 közeli, magas oktánszámú üzemanyagok mögött és néhány független sajtó elemzés bebizonyította, hogy sajnos gyakran van is alapja a kételyeknek.

    Jók a tapasztalatok az adalékolt 95-ös termékekkel. Ezekbe olyan adalékokat kevernek, melyek javítják az égést és a kompresszió tûrést, ezért feledtethetik a hiányzó 3 oktánszámot.
    Tesztelj le néhány ilyen terméket, a tankolás után figyeld meg, nincs-e rendellenes szelephang, mit tapasztalsz a gyorsítások alkalmával, változott-e a fogyasztás, stb…

    Kíváncsian várjuk a tapasztalatokat.

    Üdv: VW depo szerk.

    #4323
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok

    A sajtó információi szerint (lóerõ,irott sajtó stb.)az AGIP nál marad a 98 as benzin.

    #4324
    admin
    Adminisztrátor

    Helló!
    Én a II-es GTI 16v-mbe most tankoltam 95-öst, majd írok a tapasztalataimról, hogy történt-e valami változás a menettulajdonságaiban.

    #4342
    admin
    Adminisztrátor

    Az elmúlt pár alkalomnál kipróbáltam a bizonyos kagylós kutas extra adalékkal ellátott 95ös benzint.Változást egyenlõre még nem észleltem!

    #4372
    admin
    Adminisztrátor

    Sziasztok!

    Van egy apróság!

    A benzinnél csak járulékos adat az oktánszám, ami a pontos kopressziótûrést adja meg!
    Annyi viszont igaz, hogy a kisebb kompressziótûrésû (azaz oktánszámú) benzintõl kopogásos (öngyulladás) égés keletkezik a motor hengereiben. Az újabb kopogásérzékelõs motorok ebben az esetben csökkentik az elõgyújtási értéket automatikusan. A többi motornál nekünk kell megtenni mégpedig az alapelõgyújtási érték csökkentésével. Azaz forgásiránynak megfelelõen mozgatjuk a gyújtáselosztót 3-5 fokkal. Ezután stroboszkóppal ellenõrizzük.
    Beállítási értékek az Autodata cd-n és más ilyen adathordozókon. Esetleg a zöldkártyás ismerõsöket kell meginterjúvolni…

    A másik probléma az hogy nagyon silány a magyar üzemanyagok minõsége. Ezen nem lehet adalékokkal minden tekintetben segíteni. A legfontosabb az, hogy a fajlagos égéshõje kevés az üzemanyagoknak. Tehát jóval kisebb munkát tudnak végezni. Lásd: VW Depo 2006/9 szám Üzemanyag, Te drága c. cikket!

6 bejegyzés megtekintése - 1-6 / 6
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close