Kezdőlap › Fórumok › Elektronikai tippek, trükkök › Vento alapjárat probléma?
- This topic has 7 hozzászólás, 1 résztvevő, and was last updated 12 years, 9 months telt el by
admin.
-
SzerzőBejegyzés
-
2008-05-13-13:43 #6717
admin
AdminisztrátorNos adott egy Vento 1.9 TD (AAZ) kocsi. 1996.12.21. gyártású.
Hidegen az autó nagyon alacsony alapjáraton jár. Az izzítást legalább 10-15 percig adja neki, ami nem természetes.
Azt már kiveséztük, h ha kivesszük a izzítórelét, akkor valamivel jobb a helyzet. (a kocsi egyenletesen jár, nem dadog stb., csak alacsony a ford.szám)Elektromos barátom elvitte mûhelybe, szétszedték a relét, de látszólag nincs semmi baja.
Miután az izzítást abbamaradt és meleg a motor semmi hiba nincs. Okozhatja ezt valami más még a relén kívül, vagy próbáljak vadászni egyet a bontóban? Van egy másik ventom is, szintúgy diesel, de abban nem ilyen relé van :S
Másik jelenség, hogy hidegen lök egy nagy fehér füstöt a gép, de ez üzemmelegen eltünik. Csak hideg motornál van. Víz, olaj nem fogy.
2008-05-13-20:19 #6723admin
AdminisztrátorÜdVW Balázs!
Ez komoly baj az 1.9 TD motoroknál, ugyanis az izzítás vezérlõt(a biztosíték tábla tetején) kicserélni nem tudod. Csak az újabb szériánál(’93-tól) van lehetõség, hogy az izzítórelé helyére a régi, ’88 elõtti relét téve megszûnik a 6-9 perces utóizzítás. Emiatt mennek az izzítógyertyák is tönkre évente, minõségtõl függetlenül.:(
Az izzítás vezérlõ egységnél egyszerûen ki kell vágni a fordulatszám érzékelést (W jelû láb vagy vezeték), ekkor már csak 2-4 percig tart az utóizzítás, ha viszont az indításérzékelõ szálat(50) is megszakítod, akkor nem lesz utóizzítás, de szerintem nincs is szükség rá.
A hideg motor fehér füstje a hibás elõbefecskendezési szög(általában kevés) beállítására, vagy a fellazult alsó vezérmûkerék ‘kiverõdése’ miatt késõ vezérlési idõre(ekkor az adagoló és a vezérmûtengely is késik) utal.
Célszerû minél hamarabb ezt ellenõrizni mert a fõtengely vége(horony) és a vezérmûkerék is tönkremegy és ekkor általában ‘összekuszálja’ a vezérlést, aminek javítása általában 6 számjegyû összeg!:S2008-05-13-21:19 #6730admin
AdminisztrátorKöszönöm, rárepülök a témára és ha tudok valamit akkor itt megírom.
Még egy kérdés. A vezérlésnél milyen feszítõ görgõ található? Mert olyat láttunk nem 1 kocsin, mint ami a gömbölyû passatokban található, automata önbeálló, de a szakik azt mondják, hogy olyan kell, mint ami a 2es golfokaon található.
Módosította: mobala, Idõpont: 2008.05.13 19:22
2008-05-14-14:45 #6752admin
AdminisztrátorÜdVW Balázs!
A feszítõ görgõ évjárat és motorszám függõ! A korai szériáé tényleg egyezik a Golf I-II-es szériával,de az újabbak viszont a korai TDI-vel egyformák. A felfogató tõcsavarban is különbség van, ugyanis a régieket M10-es, míg az újabbakat M8-as tõcsavar rögzíti..
2008-05-14-14:59 #6754admin
AdminisztrátorIgen, ezen dilemmáztunk.
Ezt jó tudni, mert mi fõleg idõsebb kocsikkal találkoztunk, de most hirtelen egy 95-ös és egy 96os vento is megérkezett a családba. És az gond szerinted, ha kicseréljük a feszítõ görgõt? A régi fajtára? Mert kicseréltük.
2008-05-14-21:02 #6764admin
AdminisztrátorÜdVW Balázs!
Szerintem nem jó dolog az M8-as tõcsavarra M10-es furatú feszítõgörgõt szerelni.Esetleg még úgy volna értelme, ha egy perselyt is gyártatnátok a tõcsavar és a görgõ közé…
De a felelõsség a Tiétek!2008-05-15-00:28 #6770admin
AdminisztrátorRendben! Mi tõcsavarostól cseréltek. Valszeg kókány munka volt, mert M10-as csavarra volt hegesztve M8 és így tették fel az újabb görgõt. 🙂 Érdekes megoldás volt, mivel "szakmûhelyben" kivitelezték.
2008-05-15-22:05 #6781admin
AdminisztrátorÜdVW Balázs!
Szép munka!:sick: Ma már semmi sem lehetetlen…:(
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.