www.boxergarazs.hu

Vento alapjárat probléma?

Kezdőlap Fórumok Elektronikai tippek, trükkök Vento alapjárat probléma?

8 bejegyzés megtekintése - 1-8 / 8
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #6717
    admin
    Adminisztrátor

    Nos adott egy Vento 1.9 TD (AAZ) kocsi. 1996.12.21. gyártású.

    Hidegen az autó nagyon alacsony alapjáraton jár. Az izzítást legalább 10-15 percig adja neki, ami nem természetes.
    Azt már kiveséztük, h ha kivesszük a izzítórelét, akkor valamivel jobb a helyzet. (a kocsi egyenletesen jár, nem dadog stb., csak alacsony a ford.szám)

    Elektromos barátom elvitte mûhelybe, szétszedték a relét, de látszólag nincs semmi baja.

    Miután az izzítást abbamaradt és meleg a motor semmi hiba nincs. Okozhatja ezt valami más még a relén kívül, vagy próbáljak vadászni egyet a bontóban? Van egy másik ventom is, szintúgy diesel, de abban nem ilyen relé van :S

    Másik jelenség, hogy hidegen lök egy nagy fehér füstöt a gép, de ez üzemmelegen eltünik. Csak hideg motornál van. Víz, olaj nem fogy.

    #6723
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Balázs!

    Ez komoly baj az 1.9 TD motoroknál, ugyanis az izzítás vezérlõt(a biztosíték tábla tetején) kicserélni nem tudod. Csak az újabb szériánál(’93-tól) van lehetõség, hogy az izzítórelé helyére a régi, ’88 elõtti relét téve megszûnik a 6-9 perces utóizzítás. Emiatt mennek az izzítógyertyák is tönkre évente, minõségtõl függetlenül.:(
    Az izzítás vezérlõ egységnél egyszerûen ki kell vágni a fordulatszám érzékelést (W jelû láb vagy vezeték), ekkor már csak 2-4 percig tart az utóizzítás, ha viszont az indításérzékelõ szálat(50) is megszakítod, akkor nem lesz utóizzítás, de szerintem nincs is szükség rá.
    A hideg motor fehér füstje a hibás elõbefecskendezési szög(általában kevés) beállítására, vagy a fellazult alsó vezérmûkerék ‘kiverõdése’ miatt késõ vezérlési idõre(ekkor az adagoló és a vezérmûtengely is késik) utal.
    Célszerû minél hamarabb ezt ellenõrizni mert a fõtengely vége(horony) és a vezérmûkerék is tönkremegy és ekkor általában ‘összekuszálja’ a vezérlést, aminek javítása általában 6 számjegyû összeg!:S

    #6730
    admin
    Adminisztrátor

    Köszönöm, rárepülök a témára és ha tudok valamit akkor itt megírom.

    Még egy kérdés. A vezérlésnél milyen feszítõ görgõ található? Mert olyat láttunk nem 1 kocsin, mint ami a gömbölyû passatokban található, automata önbeálló, de a szakik azt mondják, hogy olyan kell, mint ami a 2es golfokaon található.

    Módosította: mobala, Idõpont: 2008.05.13 19:22

    #6752
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Balázs!

    A feszítõ görgõ évjárat és motorszám függõ! A korai szériáé tényleg egyezik a Golf I-II-es szériával,de az újabbak viszont a korai TDI-vel egyformák. A felfogató tõcsavarban is különbség van, ugyanis a régieket M10-es, míg az újabbakat M8-as tõcsavar rögzíti..

    #6754
    admin
    Adminisztrátor

    Igen, ezen dilemmáztunk.

    Ezt jó tudni, mert mi fõleg idõsebb kocsikkal találkoztunk, de most hirtelen egy 95-ös és egy 96os vento is megérkezett a családba. És az gond szerinted, ha kicseréljük a feszítõ görgõt? A régi fajtára? Mert kicseréltük.

    #6764
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Balázs!

    Szerintem nem jó dolog az M8-as tõcsavarra M10-es furatú feszítõgörgõt szerelni.Esetleg még úgy volna értelme, ha egy perselyt is gyártatnátok a tõcsavar és a görgõ közé…
    De a felelõsség a Tiétek!

    #6770
    admin
    Adminisztrátor

    Rendben! Mi tõcsavarostól cseréltek. Valszeg kókány munka volt, mert M10-as csavarra volt hegesztve M8 és így tették fel az újabb görgõt. 🙂 Érdekes megoldás volt, mivel "szakmûhelyben" kivitelezték.

    #6781
    admin
    Adminisztrátor

    ÜdVW Balázs!

    Szép munka!:sick: Ma már semmi sem lehetetlen…:(

8 bejegyzés megtekintése - 1-8 / 8
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.
www.kedvezmenyesbiztositas.hu

TLX_125x125_web

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close