Kezdőlap › Fórumok › Technikai segítség › Motor › Volkswagen Polo 1.4 EPC+rángat indítás után
- This topic is empty.
-
SzerzőBejegyzés
-
2008-10-06-16:39 #8903
Lajos
AdminisztrátorSziasztok!
Egy 2003-as Volkswagen Polo 75 1.4 16V Comfortline, 45e km-el, kb. 2 hónapja
hidegindítás után, elsõ terhelésnél kigyullad az EPC lámpa, de a motor egyenletesen jár és húz.
Legutóbb viszont hideg esõs idõben, indítás után rángatva járt, mintha az egyik henger nem menne.
Egy perc várakozás újraindítás után már jól járt. Gyertyacsere még nem volt.
Kérdésem hogy cserélni kellene-e vagy gyújtást állíttatni, vagy egyebet?köszi,
Levente2008-10-06-20:53 #8912Lajos
AdminisztrátorÜdVW Levente!
A gyertyacsere 30000km-enként ajánlott! Ha csak ez a baj,akkor szerencséd van. Ha hengerenkénti gyújtásos a moci,akkor az egyik trafó rendetlenkedik, de lehet, hogy nem bírja átütni a megnövekedett gyertyahézagot!
A motorirányítást sem ártana kiolvastatni!2008-10-22-23:32 #9189Lajos
AdminisztrátorSziasztok! Nekem is ilyen autóm van. Már hónapok óta kigyullad az a "csap" – kinézetû lámpa (kipufogórendszer vagy mi?), azt pár újraindításután eltünik. Néha kigyullad mellé az "EPC" is. Aztán mostanában ha lassítok és visszateszem üresbe, akkor leáll a motor. Most már egy rövidebb út alatt is többször elõfordul ez. Töbször leáll akkor is, ha lassításnál 2-be rakom vissza. Na ezek után szoktak kigyulladni a lámpák, de mondom eddig pár újrainditás után elaludtak. Az utóbbi pár napban azonban mindkét lámpa folyamatosan világit. Az autó ennek ellenére jól megy, nincs különösebb probléma. Mi lehet a baj és mit tegyek? Járhatok vele így, vagy nagyobb károsodás lehet. Nem akarom feleslegesen szerelõhöz vinni, mert ott lehúzzák az embert. Az anyósomnak dettó ugyanez a kocsija van, neki is szórakoztak a lámpák, elvitte szervizbe, azt mondták h lambda szonda, kicserélték, – 40.000 Ft, azt azóta is kigyulladnak a lámpák és még rángat is neki. Elõre is köszi!
2008-10-23-13:05 #9201Lajos
AdminisztrátorÜdVw Miki!
Legelõször is keress fel egy diagnosztikás gurut! Keressétek meg a hibakódo(ka)t, de az élõ adatokat is nézzétek meg!
Legfõképpen a lambda mûködési érték a fontos, de az elsõ 4 X4 adatból sok minden kiderül!
A lambdaszondát akkor kell cserélni ,ha nincs feszültségváltozása,vagy a fûtõszála szakadt. Ha csak az érték tér el, de változik, akkor a hiba a motorban van (gyújtás, benzinnyomás, hamis levegõ, stb)! -
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.