Nem kérdés, hogy az európai Cal-Look rajongók legfontosabb eseménye 2005-ben az augusztusi DAS Drag Day találkozó volt.
Nem kérdés, hogy az európai Cal-Look rajongók legfontosabb eseménye 2005-ben az augusztusi DAS Drag Day találkozó volt. A harmadik alkalommal megrendezett, a belgiumi DAS (Der Autobahn Scrapers) klub által szervezett eseménynek tavaly a németországi Bitburgi Motorpark adott otthont.
Tavaly valóban csupán Drag Day volt és nem egy egész hétvégét betöltő program, mivel az időjárás nem volt kegyes a résztvevőkhöz. Sokan már péntek délután megérkeztek, majd a szombati kezdő nap is barátságos napsütéssel telt. Vasárnap viszont egész nap szakadt az eső, így senki sem tudott javítani gyorsulási részidején.
A rossz idő miatt igazából egy napra zsugorodó eseményre talán most voltak kíváncsiak a legtöbben. A résztvevők és a látogatók egész Európából gyülekeztek. A német, francia, belga, svájci, norvég és dán Cal-Look-klubok mellet elsőként vettek részt az angolok hat Cal-bogárral, melyek saját lábukon érkeztek az eseményre. Köztük volt Richie Webb 69-es sárga kabriója, melynek turbós, 2332 köbcentis Typ 1 motorja hihetetlen 10,09 másodperccel teljesítette a negyed mérföldet. Marko Manis szürke 63-asával, melynek hátsójában egy 2,1-literes WBX (vízhűtéses) turbo motor van, rendesen odapirított az aszfaltnak. A diszkókat megszégyenítő füstfelhő hosszú ideig kavargott a nézelődők között.
Nem hiányozhatott Pete Englezos Top-Chop Fiat 600-a sem, amiben egy Typ1 bogármotor feszítette a karosszériát _– az egyik néző ötletesen mini bogárra keresztelte az egyedi verdát. A norvégok is jól szerepeltek, a dánok közül Magne Baevre motorja viszont felmondta a szolgálatot. Egy kis szerencsével sikerült egy 1600-as blokkot szereznie, majd fantasztikus gyorsasággal új motort épített és a Typ1-es kisegítő motorjával indult is tovább. A németek is büszkélkedhettek gyors autókkal, többek között Theo Stahl 2,2-literes turbo Typ1-ese 10,3-as idővel teljesítette a hagyományos negyedmérföldes távot.
Rossz idő ide, vagy oda kétszáz léghűtéses torpedó gyűlt össze, és akinek nem volt elég az aktív versenyautók által szolgáltatott folyamatos akció, a drag versenyek mellett még számos érdekes látnivalót élvezhetett. Én mindenesetre elmondok néhány imát, hogy az idén augusztusban rendezendő Drag Day-en ha lehet, ne essen az eső.
VW depo 2006/5
Kapcsolódó galéria
{gallery}deportya/dasdrag{/gallery} |
Szólj hozzá Te is! {mos_fb_discuss:10}