Mindenki tudja, miről van szó. A rust rozsdát jelent. Pár éve egy minden addigi autóépítési trenddel szembe menő stílus kezdte bontogatni szárnyait. A Rat-look, vagyis a patkány kinézet elemeit ma már senkinek nem kell részletezni, sőt, a stíluson belül is különböző utakon indultak el a követők. Az általános találkozókon megvitathatták egymással, hogy az eredetiben hagyott, a maga természetében lekopott festés az ideális patkány arculat, vagy a házilagosan, készakarva lerozsdásított, esetleg a primer-look, vagyis az alapozóval konzervált karosszéria az igazi.
A németországi Jena közelében lévő motokrossz pályán most végre randevút adhattak egymásnak a radikális retro rajongók. Egy olyan találkozót szerveztek, ahová csak rozsdás és kellően „megzakkant”, „lepattant” vasak hajthattak be. Az autó márkája nem volt érdekes, ennek ellenére mégis a Volkswagenek uralták a mezőnyt és csak kevés kopott Opel, vagy Ford látogatott ki az eseményre, viszont meglepően sok trabantos döntött úgy, hogy ebben a stílusban építi(?), hagyja meg öreg csotrogányát. Ezen kívül a kétkerekűek sem maradtak ki a rozsdakupacból, sok choppert és még mopedeket is kihoztak a nosztalgia közlekedést kedvelők.
Az autók kiállítása csak egy része volt a show-nak, emellett a fontos retro relikviák és az öregekhez való alkatrészek börzéje jelentett további izgalmakat a Rust’n’Roll 2010 résztvevőinek.

Semmit a szemnek, mindent a kéznek – a motortér rejtve marad

A régi púpos Wartburg új rajongókra lelt

Kaszni kínzás – Ha nem rozsdásodik eléggé, akkor házilag maratják le a festéket bizonyos helyekről, esetleg az egész kaszniról


Leginkább a régi Bogarak Cosmic felnijeit juttathatják eszünkbe a kettes alatt lévő hatalmas gurigák. Aki tudja, hogy milyen, az írjon.
A bogarasok nagy számban vettek részt a rendezvényen, és nemcsak a patkányok, de retro-look képviselői is eljöttek