www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Audi S-modellek világpremierje Frankfurtban

Néhány nap múlva az Audi Frankfurtban első ízben tárja a nagyközönség elé új S-modelljeit, amelyeket az erő és a modern idők gazdaságosságának igényes ötvözete jellemez. A négykarikás márka „downsizing” stratégiája például az S6 esetében akár 25 százalékkal is alacsonyabb tüzelőanyag-fogyasztásban és az eddigieknél is jóval sportosabb menetteljesítményekben nyilvánul meg.

 

Atletikus karakter, diszkrét „understatement” és bőséges felszereltség – az Audi újraalkotta S6 és S6 Avant modelljeit. Mindkettő a mindennapok sportautójának koncepciója jegyében született, amely a praktikus tulajdonságok tekintetében sem kényszerül semmiben kompromisszumra. Új motorja, egy V8-as, négy liter összlökettérfogatú biturbó hatalmas erejét a mai kor követelményei szerinti, igen kedvező üzemanyag-fogyasztással párosítja.

 

Az Audi S6 és S6 Avant

 

Hajtásrendszer

 

Az S6 és S6 Avant orrában az új 4.0 TFSI erőforrás 309 kW (420 LE) teljesítményű változata dolgozik, amely kettős feltöltésű, nyolchengeres konstrukcióként az 1.400 és 5.300 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig 550 newtonméter forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. A korszerű aggregáttal az S6 álló helyzetből mindössze 4,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, míg e gyakorlat az S6 Avant számára is csupán 4,9 másodpercet igényel. Végsebességüket – puszta „formalitásként” – az elektronika korlátozza 250 kilométer/órára.

 

A 4.0 TFSI immár a legfelső teljesítménykategóriákba hozza el az Audi „downsizing” stratégiáját, amely az első modell 5,2 literes, V10-es aggregátjához képest akár 25 százalékkal kedvezőbb tüzelőanyag-fogyasztás mellett kínál még sportosabb menetteljesítményeket. Az S6 esetében az átlagérték 9,7, míg az S6 Avant számára 9,8 liter 100 kilométerenként, amelyekkel az Audi ismét egyértelműen élen jár vetélytársai körében.

 

E kiváló eredményből számos technika is kiveszi a részét, köztük a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) és az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System) rendszerei, illetve a „cylinder on demand“ néven is ismert, új henger-menedzsment. Amikor a V8-as erőforrás részterhelési tartományain négy hengerét lekapcsolja, az aktív zajsemlegesítő rendszer (Active Noise Cancellation System; ANC) lép működésbe.

 

Az utastér zajszintjét a mennyezetkárpitba épített négy mikrofon felügyeli, s számítógép elemzi részletesen. Amennyiben a hangzásképben kifejezetten zavaró elemeket fedez fel, a hangrendszer hangsugárzóin át megfelelő „anti-hangot” küld az utastérbe, amely a zavaró hanghatással interferálva egyszerűen kioltja azt.

 

Az elektronikus szabályzású motortartó bakok célzott ellenimpulzusokkal csillapítják az alacsony frekvenciatartományba tartozó lengéseket. A motor kellemes hangzás kísérte, rendkívül kulturált járásához mindezeken túl hang-aktuátor, a kipufogórendszer belső visszacsapó szelepei, a motor fedőborítása, illetve a hétfokozatú S tronic sebességváltóban működő, a röpsúlyos tömegközéppont-eltolás megoldásával kiegészített kettőstömegű lendkerék is hatékonyan hozzájárul.

 

Erőátviteli rendszerével az S6 és az S6 Avant tovább növeli „A haladás technikája” eredményezte előnyét. A motor villámgyors működésű, hétfokozatú S tronic sebességváltón át továbbítja hatalmas forgatónyomatékát, a quattro állandó összkerékhajtás pedig önzáró központi differenciálművel és a kerekenkénti nyomatékszabályzás rendszereivel dolgozik. Kívánságra az Audi sport-differenciálművével teszi teljessé mindezt, amely a hátra érkező forgatónyomatékot aktívan osztja el a hátsó kerekek között.

 

Futómű

 

Mindkét új S modell már alapfelszereltségében kínálja az „adaptive air suspension” rendszerét, amely csillapítás-szabályzással kiegészített, feszes hangolású légrugózásként 10 milliméterrel mélyebbre süllyeszti a karosszériát. E korszerű technika rendkívül pontos irányíthatósági tulajdonságokról gondoskodik, mégpedig a kényelem kárára kötött kompromisszumok nélkül. A nagyteljesítményű fékek mind a négy keréken belső szellőzésű tárcsáin „S6” feliratú, matt fekete nyergek ülnek. Kívánságra az Audi szénszál-erősítésű kerámia féktárcsákat is szállít.

 

Az S6 és az S6 Avant már szériakivitelében modell-specifikus, öt párhuzamos küllős alumíniumöntvény keréktárcsákra (8,5 J x 19) szerelt, 255/40 méretű gumiabroncsokon gördül. A kínálatban hét további, 19 és 20 col peremátmérőjű design is szerepel, közülük négy a quattro GmbH ajánlataként. Különösen exkluzív hatást kelt az ötküllős „Rotor” design, impozáns 20-colos méretével és titánhatású felületeivel.

 

Az „Audi drive select” berendezése mindkét új S modellben a szériafelszereltséget bővíti. A fejlett menetdinamikai szabályzórendszer többek között a gázpedál jelleggörbéjét, az S tronic sebességváltó kapcsolási pontjait, az elektromechanikus szervokormány rásegítését és az „adaptive air suspension” légrugózás karakterisztikáját módosítja, mégpedig a vezető által az ötféle válaszható üzemmód útján megadott utasítás szerint. Az extrafelszerelésként rendelhető sport-differenciálmű és az áttételét a pillanatnyi sebesség függvényében változtató dinamikus kormányzás szintén integrálható e rendszerbe.

 

Az Audi S7 Sportback

 

Az Audi S7 Sportback hajtásáról a 309 kW (420 LE) teljesítményű, 550 newtonméter maximális forgatónyomatékú 4.0 TFSI formájában ugyanazon erőforrás gondoskodik, mint az S6 és S6 Avant modellekéről. A biturbó V8-as álló helyzetből mindössze 4,9 másodperc alatt gyorsítja fel az ötajtós kupét 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig az elektronikus határoló 250 kilométer/órában korlátozza. A részterheléskor az Audi fejlett „cylinder on demand“ henger-menedzsmentjét alkalmazó, rendkívül kulturált járású nyolchengeres átlagosan már 9,7 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként.

 

Ezen iránymutató gazdaságosságban tekintélyes részt vállal a könnyű karosszéria. Az alumínium-hibrid építési mód szerint készült konstrukció tömege mintegy 15 százalékkal alakul alacsonyabban a vele összevethető acélszerkezetekénél. Különösen könnyű komponensei közé tartozik a csomagtér-ajtaja is, amely már alapkivitelben elektromos mozgatású. Alatta 535 literes csomagtartó tárul fel, amely a hátsó üléstámlák lehajtásával egészen 1.390 literig bővíthető.

 

Erőátvitel és futómű

 

Az Audi S7 Sportback erőátviteli rendszerében a dinamikus karakterű, hétfokozatú S tronic sebességváltó és az önzáró központi differenciálművel illetve kerekenkénti nyomatékszabályzással működő quattro állandó összkerékhajtás dolgozik. E korszerű rendszer kívánságra az Audi sport-differenciálművével is kiegészíthető, amely a hátra érkező forgatónyomatékot aktívan osztja el a hátsó kerekek között.

 

Az „adaptive air suspension sport” légrugózás éppúgy az S7 Sportback alapfelszereltségét bővíti, mint az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer. A 19-colos keréktárcsák mögött mind a négy keréken nagyméretű, belső szellőzésű féktárcsák rejtőznek, matt nyergüket elöl „S7” felirat díszíti. Kívánságra az Audi szénszál-erősítésű kerámia féktárcsákat is szállít.

 

További igényes futómű-opcióként 19 és 20 col peremátmérőjű keréktárcsák, illetve az áttételét a pillanatnyi sebesség függvényében változtató dinamikus kormányzás is szerepel a palettán.

Az Audi S8

 

A 2012 tavaszán a piacra érkező Audi S8 az Audi S-modelljei családjának új feje nagyméretű és nagy erejű luxuslimuzinként mutatkozhat be. Az új 4.0 TFSI itt nem kevesebb, mint 382 kW (520 LE) teljesítményt, s az 1.700 és 5.500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig 650 newtonméter maximális forgatónyomatékot küld főtengelyére. Menetteljesítményei ennek megfelelően igencsak mély benyomást keltőek: a 100 kilométer/óráig tartó sprint álló helyzetből mindössze 4,2 másodpercet igényel, az elektronikus szabályzás 250 kilométer/óránál vet véget a gyorsításnak.

 

Mindennek ismeretében annál meglepőbb tüzelőanyag-fogyasztása, a tetszetős hangú, kulturált járású V8-as biturbó ugyanis átlagosan mindössze 10,2 benzinnel, azaz jóval kevesebbel is beéri, mint közvetlen vetélytársai. Az új technika atmoszférikus, 5,2 liter hengerűrtartalmú V10-es elődjét még 13,2 literes kombinált érték jellemezte 100 kilométerenként, az újdonság tüzelőanyag-fogyasztása így 51 kW (70 LE) teljesítménynövekmény mellett közel 23 százalékkal mérséklődött.

 

Az Audi S8 e kiváló értékei mögött az Audi gazdaságosságnövelő műszaki megoldásainak modulrendszerű koncepciója rejtőzik, többek között a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) és az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System) rendszereivel. Fontos szerepet játszik az új fejlesztésű „cylinder on demand“ technika is, amely részterhelés során négy hengert lekapcsolva elsősorban a mérsékelt tempójú autópálya-szakaszokon fejtheti ki hatását. A lehetséges zavaró zajokat és rezgéseket hatékony akusztikai megoldások egész csomagja tompítja, köztük az Audi új aktív zajsemlegesítő rendszerével (Active Noise Cancellation System; ANC).

Az Audi S8 nyolcfokozatú tiptronic sebességváltója szintén sikerrel ötvözi a sportosság és a gazdaságosság erényeit. Fejlett szabályzása révén e váltómű lehetőség szerint mindenkor alacsony fordulatszámot nyújtó, hosszú áttételű fokozatokat alkalmaz, ám a vezető utasítására adott esetben rendkívül gyorsan és lágyan vált vissza. A motor erejét a quattro állandó összkerékhajtás felé továbbítja, amely itt önzáró központi differenciálművel és az Audi hátsó sport-differenciálművével egészül ki. Utóbbi révén dinamikus vezetés közepette a hátra érkező forgatónyomaték nagyobbrészt a kanyar külső ívén gördülő kerékre irányul, valósággal a kanyarba préselve a hatalmas limuzint.

 

 

Futómű

 

Az új Audi S8 futóműve tekintetében is élen jár. Szériafelszereléseinek egyike a modell-specfikus hangolásban szereplő „adaptive air suspension”. E csillapítás-szabályzással kiegészített légrugózás három állásban szabályozza a karosszéria magasságát, s igen széles skálán kínálja a vezetés élvezetes élményét. Működése tökéletes harmóniában áll az ugyancsak az alapfelszereltséget bővítő dinamikus kormányzással, amely áttételét és rásegítése mértékét egyaránt a pillanatnyi sebesség függvényében határozza meg, s a kanyarok határtartományain apró, szinte alig érzékelhető kormányzási beavatkozásokkal segíti a jármű stabilizálását.

 

Az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer e két említett technikát éppúgy tevékenységébe foglalja, mint a motormenedzsmentet, a nyolcfokozatú tiptronic sebességváltót és a sport differenciálművet. Ennek során a vezető határozhatja meg, hogy e komponensek milyen karakterisztika mentén működjenek, amihez a „comfort”, az „auto”, a „dynamic”, az „individual” és az „efficiency” üzemmód áll rendelkezésére.

 

Az ugyancsak a szériafelszereltséghez tartózó, 9J x 20 méretű „S” keréktárcsákra 265/40 dimenziójú gumiabroncsok kerülnek, de az Audi kívánságra öt további designt is kínál, közülük négyet 21 col peremátmérővel. A belső szellőzésű féktárcsák átmérője elöl 400, hátul 365 milliméter, a matt fekete nyergeken elöl „S8” feliratok jelennek meg. Kívánságra az Audi darabonként több mint öt kilogrammal könnyebb szénszál-erősítésű kerámia féktárcsákat is felszerel, amelyeken antracitszürke nyergek dolgoznak. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) sport-üzemmódot is kínál, amelyben a motor pillanatnyi teljesítményét kizárólag a gázpedál állása határozza meg.

 

 

Az AUDI Konszern 2010-ben összesen mintegy 1.092.400 Audi járművet értékesített. A vállalat 35,4 milliárd euró forgalom mellett 3,3 milliárd euró működési eredményt ért el. Az Audi termelési helyszínei között szerepel Ingolstadt és Neckarsulm (Németország), Győr, Changchun (Kína), valamint Brüsszel (Belgium). Aurangabadban (India) 2007 végén az Audi A6, 2008. október elején az Audi A4, 2010 júliusában pedig az Audi Q5 CKD-gyártása is megkezdődött. A brüsszeli gyárban 2010. májusa óta az új Audi A1 gördülhet le a szerelőszalagról. A vállalat eddig a világ több mint 100 piacán jelent meg. Az AUDI AG 100 százalékos tulajdonú leányvállalata többek között az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., az Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Olaszország) és a quattro GmbH (Neckarsulm/Németország). Az Audi jelenleg világszerte mintegy 60 ezer dolgozót foglalkoztat, közülük 46.600-at Németországban. „A haladás technikája“ hosszú távú biztosítása érdekében a négykarikás márka 2011 és 2015 között összesen 11 milliárd euró beruházását tervezi, túlnyomórészt új modellek fejlesztésébe. Az Audi jelenlegi modellportfolióját 2015-ig jelentősen, összesen 42 modellre kívánja bővíteni.

 

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close