www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Bömbölő Bambínó

ImageAz utóbbi években számos VW otthagyta lenyomatát a kaliforniai nosztalgia autózás homokján. 


Az utóbbi években számos VW otthagyta lenyomatát a kaliforniai nosztalgia autózás homokján. A korábbi DKP-tagként is működő Johnny Salgado két nevezetes bogárral is kivette részét a stílusirányzat fejlesztéséből. Most ezt a gránátvörös „bébit” mutatjuk be, amit nevezzünk csak úgy: Bömbölő Bambínó

Mielőtt azonban kiveséznénk ezt a kis aszfalt banditát, nézzük meg, miért is csodálták annyira Johnny előző, fekete ‘67-es évjáratú bogarát?
Jó néhány tényezőt felsorolhatnánk, de mindenképpen azzal kezdjük, hogy 12.63 másodperc alatt csusszant át negyedmérföldön – nem mindennapi osonás egy utcai autótól még ma sem, hát még 1999-ben… Az erőművet állóhelyzetben is megbámulták a népek. A 2386 köbcentis potroh 216 lóerőt fejtett ki hatezres fordulaton!

Persze a külső megjelenés is tekintélyt sugárzott. Fekete fényezés, orr lógató póz (a hátsó slickeknek is köszönhetően) és az akkoriban méltatlanul mellőzőtt, polírozott Centerline-ok emelték a kis páncélosok (a kaliforniai Der Kleiner Panzers Klub) sorába. Az élet azonban nem áll meg, Johnny megnősült és eladta a ‘67-est. Egy darabig még megtartotta belőle a 2,4 literes szörnyet, de aztán attól is meg kellett szabadulnia, mert az új „rancshoz” pénzre volt szükség. Nem telt el azonban sok idő, hamarosan újabb bogárépítésen kezdte törni a fejét. 

Az elkövetkező két évben két ‘67-essel és egy ‘66-ossal is próbálkozott, de egyikben sem volt elég potenciál ahhoz, hogy álmai Cal-Lookerévé váljon.
Aztán egyszercsak előkerült ez a ‘64-es… A Recycler (újrahasznosító) című helyi újságban akadt rá. – 375 dolcsiért vettem. Szeméttárolónak használták, ezért félig volt rakva lim-lomokkal. Ezzel együtt egész jó és főként eredeti állapotban volt. – emlékszik Johnny. – Egyszer el is lopták az akkori tulajtól, de visszakapta, aztán egy évig állt egy tölgyfa alatt. Barátommal Ray Schumacherrel közösen fizettük ki, s az volt a tervünk, hogy miután rendbehozzuk, eladjuk.

Mégis, Johnny meglátta a gyémántot az ócskavasban és hamarosan kivásárolta Ray részesedését. Bár a ‘64-es évjárat csak hátrébb szerepelt személyes bogár-toplistáján, de úgy gondolta, nem hagyhat ki egy ennyire egyben lévő öreg Volkswagent! Mindez 2001 őszén történt. Ezután felvette a kapcsolatot Buddy Hale-lel, akinek a neve az USA nyugati partján egyet jelent a kiemelkedő minőségű Bogarakkal és fényezési munkákkal. Buddy és Johnny megállapodtak a gránátvörös fényezésben (L358), ami csupán egy évig, az 1958-as modellévben díszítette a wolfsburgiakat.

E szín különlegessége, hogy a fényviszonyoktól függően néha barnás árnyalatot mutat. A különböző újrakrómozott elemek, a rozsdamentes díszlécek a BFY-tól, az export lökösök a Wolfsburg Westtől származnak. 2002 tavaszára az autó kész volt, hogy belül is új ruhát kapjon. A tűt és a cérnát az Octavio’s Kustom 1 kárpitos műhelyben vették kézbe. Az utóbbi években számos gyönyörű VW készült itt. Johnny kérése az volt, hogy egy kicsit legyen más, de alapvetően a régi, klasszikus hatást adja a belső.

Így hát az ülés és az oldalkárpit fekete, műbőr steppelése szélesebb lett, kissé a régi személyvonatok üléspárnájára emlékeztet. A vörös és fekete kölcsönhatást tovább erősítve a műszerfal csontszínű gombjait standard bogárból származó feketékkel cserélték fel. Ezen kívül szinte semmi extra nincs a műszerfalon, még egy korabeli rádiót sem szereltek be. Az utastér két népszerű Cal-Look kiegészítője az eredeti Empi GT fakormány és az elmaradhatatlan Berg-váltókar.

Mivel barátunknak igencsak kellemes emlékei voltak a fekete ‘67-es, 2,4 literes teljesítményét illetően, ezért pontosan tudta, hogy kit fog megbízni következő erőművének összeszerelésével: Wiks Motor Service, Los Angeles, Nevada. A cégtulajdonos Adam Wiks egy évtizede még sikeres gyorsulási versenyző volt, manapság off-road körökben elismert motor-tuner. A „street-legal” 2332 köbcentis, 6300-as fordulaton 183 lóerőt kifejtő dínó megépítéséhez új, Typ1 stílusú alumínium blokkot használt.

A meggyőző erő előállításához 84 mm löketű Berg főtengelyt (Typ4 középső csapágyazással), egy pár CB044-es polírozott, nagyszelepes hengerfejet, Scat H-hajtókart, 94mm-es Mahle dugattyúkat, teljes MSD 6AL indítórendszert és egy hagyományosabb Engle W140 vezérműtengelyt szerelt össze, utóbbit szoros együttműködésben a nagy áttételű, Scat 1.25:1 himbasorral. Tipikus amerikai eljárás, hogy a rosszabb minőségű amcsi benzin miatt a sűrítést 8,5:1 arányúra mérsékelték.

Az eddigi felsorolásból látható, hogy Johnny a bogár-ipar legnevesebb gyártóinak termékeit hívta segítségül a projekthez. Nem volt ez másként a váltómű építőjének kiválasztásánál sem… A Der Transaxle ajtaján kopogtatott. Ez a cég a DKP-tagsággal is büszkélkedő Jim Kaforski vezetésével működik Kaliforniában. Itt egy ‘67-es gyári váltóművet raktak össze a gránátvörös számára – legalábbis egyelőre. Két pár Boge lengéscsillapító biztosítja a komfortos utazást, míg elöl állítható, keskenyített tengelytest tartja CB ültető tengelycsonkokat.

 

Johnny egy darabig eljátszott a gondolattal, hogy Mahle Baby Gasburner felniket tesz a Bogár alá, végül mégis hagyományos, Flat4 BRM-eket választott.
Idáig érve néhány olvasóban talán már felmerült a kérdés: miért nincs még egy darab DKP-matrica sem az autón? Nos, nemrég megszületett Johnny fia, Anthony, aki eddig nem sok időt hagyott a klubéletre, ezért az apa úgy döntött, hogy egy kicsit vár még az újbóli klubtagságra.

Addig is a bogár egy régi klub, a Der Zöttig Kaffers „tízparancsolata” szerint él. A tiszteletbeli tagságot a fekete ‘67-es új tulajdonosa, Greg Lane adományozta, aki a ’70-es években aktív DZK-tag volt. A két Cal-Look rajongó azóta is barátságban van, s gyakran együtt látogatják a VW-rendezvényeket. Hát nem semmik a Bogaraik, igaz?

Karosszéria: VW 1200, 1964-es évjárat, teljesen restaurált, L358 gránátvörös fényezés
Motor: Typ1, 2332 ccm, alumínium blokk, 84 mm löketű Berg főtengely, 94 mm Mahle dugattyúk, Scat H-hajtókar, megmunkált CB Performance 044 hengerfej, 42 mm szívó, 37 mm kipufogó szelepek, Engle W140 vezérműtengely, 48 IDA Weber dupla karburátor, Empi szívócső, krómozott Berg gázkar, Berg levegőztetővel kombinált olajbeöntő, MSD 6AL gyújtás, 41 mm A1 leömlő, A1 Megaflo kipufogódob, O-Berg olajszűrő, Pót olajhűtő ventillátorral
Futómű: keskenyített, állítható CB Performance első tengely CB ültető tengelycsonkokkal, hátul gyári magasság. Boge lengéscsillapítók, körben dobfékek, Flat4 BRM felnik 5,5×15 méretben, elöl 135/80, hátul 205/70 gumikkal
Köszönet: Marlene-nek, a feleségének a tartós türelemért, Darrennek és Bobnak a BFY-tól, Jay Schumachernek, Octavionak a Kustom 1 Kárpitnál, Adam Wiksnek és Greg Lane-nek

Kapcsolódó galéria

{gallery}deporond/bambino{/gallery}

Szólj hozzá Te is! {mos_fb_discuss:10}

 

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close