VW Depo Party nyereményautó: Golf GT Special

Mit is kell tudni a VW Golf GT Special különkiadásról? Többek között azt, hogy gyárilag 15-ös BBS kerekekkel szerelték, zöld hővédő üvegezése, sötétített hátsó lámpái vannak, belül pedig GTI ülésekben foglalhatunk helyet, ja és a legfontosabb: pont egy ilyet lehet nyerni a július 23-i VW Depo Party-n!


Mint az már sok éve hagyomány, a VW Depo Party-n most sem maradhat el a tombola sorsolás, s fő díjként idén is egy használt Volkswagennel utazhat haza a legszerencsésebb játékos. Mondhatni, most mázlink volt a legmegfelelőbb autó felkutatásában. A korábbi évekkel ellentétben nem kellett az internet előtt órákat eltöltve kutatnunk, majd további időt és üzemanyagot nem kímélve járni az országot, hogy a sokszor kedvezőnek tűnő vétel kiábrándító valósággá váljon.

Az „igazi” itt hevert a városban, szinte a lábunk előtt. Egy helyi kereskedésben pillantottuk meg, s nem sokat tétováztunk, azonnal lecsaptunk rá, még egy friss műszakit és az eredetvizsgát is beszámítottuk az árába.

Az 1989-es atlasz szürke (LP7V) GT Special különkiadás lényegében a korabeli GTI-k felszereltségével egyező jellemzőkkel bír. Igaz, 1.8 literes motorját nem hengerenkénti, csupán központi injektor eteti, így maximálisan 90 lóerőt és 137 Nm nyomatékot teljesít. Az autó eredeti fényezése csaknem makulátlan, jó kiállásából és hiánytalan eredeti felszereltségéből eredően rendkívül jó alap, vagy akár mindennapi közlekedési eszköz lehet a szerencsés nyertes számára.

A tesztvezetés alkalmával kellemeset kocsikáztunk. Szinte csak a jobb hátsó kerékcsapágy zúgása és az utólagosan beszerelt rádió zörgése adott némi menetzajt, műszakilag teljesen rendben lévőnek tűnik az 1,8 literes K-Jetronic-os motor. Jól húz, a futómű és a fékek is kellőképpen teszik a dolgukat. Viszont valószínű, hogy a kuplungtárcsát hamarosan érdemes lesz cserélni, mert nagyon fenn fog, továbbá a váltó rudazat és kulissza karmantyúinak cseréje is sokat dobna a sebesség fokozatok kapcsolhatóságának pontosságán. Utóbbi egy javítókészlet beszerzése után szinte újjá varázsolható. Az első szélvédő kissé karcos, továbbá az ülés síneket érdemes lesz zsírozni, mert az első ülések előre-hátra mozgatása nehézkes. Az üléstámla állító bovdent is a helyére kell akasztani, mert jelenleg nem dönthetőek előre az ülések.

Karosszériáját tekintve a GT az eredeti fényezést viseli magán, szépek a hézagok, tehát szinte biztos, hogy nem volt törve az autó, viszont néhány helyen kisebb, bosszantó horpadások jelzik, hogy huszonkét év azért nem múlt el nyomtalanul. (A feltárt hibákat a találkozóig igyekszünk majd kijavíttatni!)

A hátsó kalaptartó nincs kivágva a csomagtartó kárpit tiszta és a belső világítás is működik az elsősegély láda felett. Tehát összességében rendkívül egységes, a gyári rádiójától eltekintve hiánytalan autóról beszélhetünk, ami tökéletes alap mind a hobbi, mind az átlag használatra. Már most irigyeljük egy kicsit a nyertest.

A VW GOLF GT Special széria jellemzői


– gyártási idő: 1987–1991-ig különböző verziókban
– fényezések: L041 fekete, L52M éjfekete, LA5Y Heliosblau Metallic, LA5U Royalblau Metallic, L94E Oakgrün Metallic, LP7V Atlasgrau Metallic, LP9V fekete metál
– 5 sebességes váltó
– egyrészes, 6×15-ös BBS könnyűfém felnik 185/55 R15-ös gumikkal
– zöld hővédő üvegezés
– részben sötétített hátsó lámpák
– fóliázott „Special” felirat a C-oszlopon
– szürke, piros, kék színes csíkok keresztben a szövet kárpitozású első sport üléseken. Hátsó ülések az elsőkhöz hasonló mintával, szürke szövet oldalkárpitok, szürke-ezüstszürke dekorációs csíkokkal, fekete műbőrrel kombinálva, fekete műbőr borítású A-, B-, C-oszlopok, fekete tető kárpit, tolótető, fekete szőnyegek, állítható fejtámlák, ülésmagasság állítási lehetőség a vezető ülésen, sötétített belső világítás késleltetett lekapcsolással, belülről állítható domború visszapillantó tükrök
– Gamma Rádió aktív hangszórókkal

www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .