www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Haszon személygépkocsi – VW Caddy

 A Giorgetto Giugiaro által formatervezett Golfot 1974 májusában, Münchenben mutatatták be a sajtónak. Négy évvel később a Golf alapjaira készült a platós Caddy első prototípusa. A Typ 147-es kódú kisteher gyártást nem tervezte az európai anyacég, de az amerikai energiaválság miatt megnőtt az igény a kis fogyasztású teherautókra.

A Giorgetto Giugiaro által formatervezett Golfot 1974 májusában, Münchenben mutatatták be a sajtónak. Négy évvel később a Golf alapjaira készült a platós Caddy első prototípusa. A Typ 147-es kódú kisteher gyártást nem tervezte az európai anyacég, de az amerikai energiaválság miatt megnőtt az igény a kis fogyasztású teherautókra. Ennek köszönhetően a VW tengerentúli leányvállalata 1979-ben forgalomba hozta a Pick-up nevű Volkswagen kis haszonjárművet!

Kis fogyasztása, jó kezelhetősége, komfortja miatt hirtelen nagy népszerűségre tett szert a Pick-up. Kinézetében az exportra készített Golf Rabbitra hasonlított, ezért Rabbit-Pickup néven is értékesítették, hangsúlyozva mozgékonyságát, fürgeségét a robosztus, lomha amerikai konkurenciával szemben! 1.6 és 1.8 literes benzines, valamint 1.6-os dízel motorral szerelték. A teherbírása ekkor még alig érte el a 350 kilogrammot.

Az amerikai gazdaság kilábalása az energiaválságból a Rabbit-Pickup hanyatlását eredményezte, ezért 1983-ban be is fejezték a modell gyártását!

Az európai kontinensen 1982-ben a jugoszláviai TAS cégnél kezdték meg a gyártást Caddy néven. A „Caddy” angol kifejezés, labdaszedőt, golfinast jelent, ezzel hangsúlyozták a kötődést az alapmodellhez. Nyitott platós, csővázas-ponyvás és dobozos kivitelben lépett piacra a már 545 kg teherbírású kisteherautó, amit később a piaci igényekhez alkalmazkodva a legkülönbözőbb gyári felépítmények követtek:

Lovassportok számára Szabadidő eltöltésére
Préselt szemét-tartó Betegszállító

 Méretei és teherbírása az öreg kontinensen is hamar piacvezetővé tette kategóriájában a Caddy-t. Alapfelszereltsége a Golf C-nek felelt meg és gyakorlatilag a vezetőfülkéig teljesen azonos is az egyes Golffal. Hátul merev híd progresszív hosszanti laprugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal és üreges gumirugókkal.

Egy-egy lengéscsillapító a hátsó híd előtt, ill. mögött ferdén beépítve, amivel a a Caddy Pritschenwagen motorja típustól függően akár 625 kg hasznos terhet is cipelhet.

A rakfelület 2,39 négyzetméteres, ami az 1835 mm-es hosszúságból és az 1305 mm-es szélességből adódik. A plató magassága 385 mm, míg a mindennapi fel- lepakolásnál csak 640 mm-re kellett emelni az árut.

 

A Caddy motorválasztéka és azok adatai:

A fogyasztás fél hasznos terhelésnél állandó 75% maximális sebességnél, 10% korrekcióval
Otto-motor Diesel-motor
l/100 km max. seb. km/h l/100 km max seb. km/h
55 kW kézikapcsolású váltóval (4 seb.) 8,3 140 39 kW kézikapcsolású váltóval
(4 seb.)
7,4 135
automata váltóval 9,4 140
70 kW kézikapcsolású váltóval (5 seb.) 9,5 162  
automata váltóval 10,7 152
4-hengeres Otto-motor 4-hengeres dízel-motor
Lökettérfogat: 1595 cm3
Sűrítés: 9,0:1

Max. forgatónyomaték: 125 Nm
Lökettérfogat: 1588 cm3
Sűrítés: 23,0:1

Max. forgatónyomaték: 95 Nm

Az extrák sora a legkülönbözőbb külső-belső és funkcionális felszereléseket vonultatta fel:

Halogén ködfényszóró Tető spoiler

 

Extra felszerelések felár ellenében:

  • Jelzőlámpa behúzott kézifékhez és folyadék-szinthez
  • Műbőr üléshuzatok
  • Állítható magasságú vezetőülés
  • Állítható magasságú kísérőülés
  • Pillangó ablak
  • Fényszóró-tisztítóberendezés
  • Halogén ködfényszórók
  • 65 A max. generátor
  • 90 A max generátor
  • 54 Ah-s akkumulátor
  • Komplett rádió-berendezések
  • Erősített hűtőventillátor
  • Ciklon-szűrő
  • Szekrényes felépítménynél: biztonsági üveg helyett hátsó ajtó üvegszállal erősített műanyagból
  • Tetődoboz a vezetőfülkén
  • Vonóberendezés (támasztóterhelés 50 kg)
  • Növelt hátsótengely-terhelés (+50 kg)
  • Elmarad a rakodótér-ajtó (csak a platósnál)
  • Rögzítő fülek a rakfelületen (csak a platósnál)

A Caddy-koncepció egyetlen mondatban összefoglalható: „Egyszerre kényelmes személygépkocsi és haszonjármű, melynek különleges jellemzői: az átlag feletti menettulajdonságok és a messzemenő biztonság a kezelési kényelem csökkentése nélkül, valamint a nagy szállító-teljesítmény.”

Az európai gyártásnak a jugoszláviai háború vetett véget, 1992-ben lebombázták a VW szarajevói gyárát! Dél-Afrikában, kicsit más kinézetben, 2006-ig(!) gyártották VW Bakkie „álnéven”:

 

Caddy-galéria

d96 7123
Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close