Kultusza van

Nem elég, hogy ritka 2+2 üléses kupé, még G60-as motorral is szerelték, ráadásul USA-modell.

Autós berkekben kultusza van mindennek, ami kis szériás, sorozatának egyik legerősebb motorjával szerelt sportkocsi. Böröcz Péter Corradójára mindez igaz, sőt az is külön érdekessége az 1990-es kupénak, hogy még az eredeti fényezését viseli és valódi, amerikai exportra gyártott kivitel.


A tengerentúli piacra szánt modellek tudvalevőleg magasabb felszereltséggel és egy-két olyan kiegészítővel készültek, melyeket az anyaországi példányokon nemigen láthatunk. Ilyenek általában az oldalsó helyzetjelzők vagy az automata övfeszítős övek. Az itt bemutatott 1990-es Corrado időszakának legerősebb (a VR6 csak 1991-től jelent meg), egyben legdrágább Volkswagene volt, csaknem kétszer annyit kellett fizetni érte, mint egy nyolcszelepes GTI-ért… Vajon Péter hogyan jutott hozzá egy ilyen különleges autóhoz

– 2007 augusztusában vásároltam egy autóalkatrész kereskedőtől, aki ráadásul csak második autóként használta, tehát elég jól karbantartott állapotban őrizte meg. Kimondottan különleges Corrit, és csakis ezt a típust kerestem, ezért örültem meg ennek a gyári USA modellnek.

– Szerinted mitől különleges igazán ez az autó, esetleg változtatnál-e még valamin?
– Sérülésmentes amerikai változat, és nincs rajta mindenféle igénytelen tuning csak ültetés. Igaz, a gyári fény egy-két helyen kíván egy kis javítani valót, de már így is hosszú időt vett igénybe az építés, ennek az állapotnak az elérése. Szóval, szerintem így tökéletes, ahogy van, bár egy G60 phase3-as szettet még el tudnék rá képzelni…

– Esetleg ért valamilyen kritika az autóval kapcsolatban? Hogy tetszik a családodnak és a barátaidnak?
– Sok irigy ember van, de a közvetlen környezetemben mindenkinek nagyon tetszik, élőben sokkal jobban mutat, mint a képeken.

– Részt vett az autó valamilyen versenyen? Eredmények?
– Oklevelet már kaptam, amikor ki volt vonva a forgalomból… 🙂

– Milyen gyakran ülsz bele? Van kedvenc úticélod?
– Csak találkozókra és baráti összejövetelekre használom, második autóként, egy-két hetente ülök bele, tehát én sem fogom „leélni”.

– Korábbi projektjeid?
– Golf 2 GTI, Golf 3 GTI, Golf 3 VR6, Polo 9n 1.9 pdtdi

– Következő autód? Azt is átalakítod majd?
– Golf 4 GTI vagy Golf 5 2.0 TDI. Természetesen az sem lesz egyszerű…
 

ADATLAP

 Modell/évjáratVolkswagen Corrado G60/1990 (USA modell)
 Motor1781 cm³ G60 gyári alkatrészekkel újra építve, minden gyári értéken, 68-as töltőkerék, 12.000-es fordulatszám, Bypass szelep, új G-töltővel, amiben fogazott szíj van, Supersprint katalizátor helyettesítő cső, Bosal közép- és hátsó dob Porsche design véggel
 Futóműgyári Weitec GT állítható magasságú futómű, elöl 280 mm hűtött-, hátul 226 mm féktárcsák, Brembo betét, Textar tárcsa, piros féknyergek, elöl 7×17 ET55, hátul 8,5×17 ET50 Porsche 968 felnik, elöl 195/40/17, hátul 215/35/17 Hankook gumik, elöl 20 mm, hátul 30mm sztókörmódosító 4×100-ról 5×130-ra
Karosszériagyári amerikai kivitel, embléma nélküli hűtőrács
BelsőMomo D28 kormány, kiegészítő műszerek (volt mérő, nyomás mérő), ’95-ös VR6-os óracsoport, VR6 merevítős műszerfal beépítve
Autóhifisemmi, még fejegység sincs
KöszönetBudai Edvinnek, és mindenki aki segített az autó építésében!

Rendelje meg! Corradóról ebben a VW Depóban is olvashat

VW depo 2005/10

További tartalom

www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .