www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Love-Rider

 Mondhatjuk, Szalay Henrikkel évek óta kapcsolatban állunk. Egyes Golfját még 2005-ben mutattuk be a VW depo hasábjain, de már az akkori fotózáson világossá tette, hogy az autó hamarosan átalakul és szeretné, hogy az új megjelenéséről szintén számoljon be a depo. Aztán húzódott az ügy éveken át…

Mondhatjuk, Szalay Henrikkel évek óta kapcsolatban állunk. Egyes Golfját még 2005-ben mutattuk be a VW depo hasábjain, de már az akkori fotózáson világossá tette, hogy az autó hamarosan átalakul és szeretné, hogy az új megjelenéséről szintén számoljon be a depo. Aztán húzódott az ügy éveken át, mivel vagy az autó volt éppen szétszedve egy-egy újabb ötlet megvalósítása miatt, vagy mi nem értünk rá felkeresni a 18-ik kerületi VW-rajongót. A sors iróniája, hogy amikor végre tavaly év végén találkoztunk, az autó előző nap éppen megsérült, ráesett egy leszakadó faág… Az interjú ennek ellenére elkészült, a fotókat pedig Henrik bocsátotta rendelkezésünkre gazdag archívumából.

 

Mit kell tudni a klubotokról?
„Legendary South Side Underground Garage” (SSUG) néven ismerhetik a budapesti VW-sek. Nagyjából annyit tesz: délvidéki baráti kör. Tevékenységeink: jazz, hip-hop, trip-hop, down tempo, drum and bass zenélés és szerelés nálunk a pinyóban. :)

Kik végezték az átépítési munkálatokat?
Béres Márton a motor összeszerelésénél segített, Rónai Boris az elektromosságért volt felelős, jómagam pedig az összes krómózást és a fényezést végeztem, na és a megjelenés is teljes egészében az én ötletem. Ezen kívül a biztonságot adó kényelmes, gyári ülésekért köszönetet mondok Boogie-nak, aki feljavította nekünk az utazáshoz. Kicserélte a szivacsokat, s a kókusz-támlákat.

Szerinted mi a különleges a kocsidban?
Az, hogy nem állt be a sorba a többi közé, nem ragaszkodik a german style-ok kategóriájához. Inkább az USA Lowrider kultúrából építkezik… Különlegesség két ember számára, s nem a találkozók tömegeinek készült, hogy ott villantsanak vele. Egyébként meg 2005-ben megsérült, a tetőlap megnyúlt, így 2006-ban a tetőlap ki lett vágva és egy 1300 mm hosszúságú motoros üvegtető vette át a helyét, így ez az első csonkított tetejű Golf Mk1, a többi mind csak ezután jött, s ez tény!

Ki vagy mi inspirált arra, hogy átépítsd az autót?
A szerelem, amit a párom iránt érzek, s tudom, hogy mindketten vágyunk bizonyos helyekre, ahová el akarunk jutni. Ehhez kellet egy autó. Szóval egy LOVE-RIDER, alacsonyan dobogó szívvel…

Mivel nem vagy még elégedett?
Kevés az áramerősség, még mindig nem az igazi az elektromos rész, pedig rengeteget dolgoztunk rajta.

Mi hátráltatott a leginkább?
Mindent felpolírozni krómozás előtt rettentő sok időt vett igénybe. Például a teljes futóművet megcsinálni, olajdekli stb… Szóval sok-sok munkaóra volt átcsiszolni az egészet.

Min változtatnál, ha megtehetnéd?
A tervek szerint US Rabbit front kerül bele, így a projektoros D2S-es clear lámpának lőttek, amit majdnem 3 hónapig faragtam, hogy ne ázzon be és jó helyen a gyújtáspont, illetve a gyári csavarokkal lehessen állítani.

Szerinted, hogy sikerült?
Szerintem a szándék és a stílus 10 pont, a kivitelezés 5, szóval összességében 7 pontot adnék rá (én magam csináltam, s terveztem szinte mindent, vannak azért hibái, nem tökéletes), de ha azt nézem, olyan lett a színe amilyennek 2005 végén megálmodtam. És a külalak azt sugallja, amilyen zenei stílust képviselek: trip-hop.

 

Mit kell tudni erről a stílusról?
A trip-hop a ’90-es évek elején Bristolban, az Egyesült Királyságban kialakult zenei irányzat. Elsőnek DJ Shadow ’93-as EP-jét, az "In/Flux"-ot nevezték trip-hopnak, ő tekinthető a műfaj előfutárának a Portishead és a Massive Attack mellett. A stílus legfontosabb képviselői: DJ Shadow, Massive Attack, Moloko, Portishead, Tricky, Cut Chemist, Björk, Thievery Corporation, Amon Tobin, Morcheeba és Howie B.
Zeneileg: a trip-hop a downtempónál gyorsabb, hip-hoppos ütemekkel és jelentős mennyiségű elektronikus effekttel hozza létre a műfajra jellemző sötét, komor, mégis lírai, a hip-hoptól teljesen eltérő hangulatot. Nem ritka a jazzben használt rézfúvósok vagy szimfónikus zene alkalmazása sem, de találunk olyan előadó(ka)t is, aki(k) inkább noise-zal ötvözik zenéjüket. A zene sokszor csupán instrumentális, de ennek ellentéte sem ritka. Hangzása eredetileg lo-fi, sok művész máig torzítja saját felvételeit; a számok zajosak, karcosak, recsegnek. A Portishead tagjai például először magnószalagra veszik fel zenéjüket, majd azt digizik be. tulajdonképpen ezt az absztrakciós zenei hullámot művelem én lemezjátszók segítségével 10 éve. És ezt az autó is remekül tükrözi ebben a formában viszont 10-est érdemel.

Köszönet:

Szeretnék köszönetet mondani életem egyetlen igaz szerelmének, amiért töretlenül támogat, s melletem áll, legyen bármi hóbortom vagy célom, ő megérti s segítő kezet nyújt felém. Te vagy az én igaz, hű lelki társam. Szeretlek téged tudd, ezt az autót neked ajánlom, s neked építettem át (titokban kihegesztettem, s átfényeztem és mikor még írom, ezt nem is fedtem fel előtted), kis családi kocsink teljes megújulását meglepetésnek szánom, hogy nyaralásunk alkalmával ezzel mehessünk, együtt láthassuk idén nyáron az elsuhanó tájat, együtt nézzük a lenyugvó napot.
Várom a pillanatot, mikor kigurulunk, az erdők lombjaji fölénk hajolva ölelnek át minket, s szinte megérintenek közelségükkel ahogy surranunk a hegyi szerpentineken. Mezők, sárga búza táblák szegélyei összemosódó sárga csíkot húzva a fekete aszfalt pereme mellett.
Veled fogok odaérni, ahol szemünk elé tárul a végtelen óceán és a móló partján dixinek támaszkodva látjuk majd, ahogy az izzó, lenyugvó nap ragyogása után elénk tárul a csillagos égbolt. Hallgatjuk a tenger morajló énekét és összebújva gyönyörködhetünk benne, s ha fáznál, egyetlenem, tudd meg, megcsináltam a fűtést is… :-)
És már nagyon várom, hogy az erdőbe vigyen minket, hol oly’ sok állatot lesünk meg, ahol csak mi ketten lehetünk, mert te vagy minden vágyam, hogy veled élhessek, s hogy ezzel az autóval járjuk be a környező országokat. Sosem fogom tudni levenni a szemem rólad, mert számomra oly gyönyörű vagy egyetlenem, ezért mikor rám jönne ez a nézési roham, neked kell vezetned. :) :))
Ez a kis autó mindig a mienk lesz, örökké jó szolgálatot tesz, s vigyáz ránk. Családunk tagja, volt és lesz. Egy igazi LOVE-RIDER…
Ízig-vérig a szerelmes pár autója, a dallam és a tánc az elválaszthatatlan köteléke, egy életre szóló örök szerelem.
Mindig szeretni foglak téged, örökké: SSUGAME-GTi :) 

 

Tulajdonos:
Szalay Henrik (Budapest)

Karosszéria:
1978-as Golf GTI, oldalanként 40 mm-rel szélesített sárvédőívek, Golf 2 lökhárítók (élei elsimítva), teljes homlokfal polírozva, króm bevonattal ellátva, Audi kilincsek, hátsó ajtóról minden letisztítva, 1300 mm hosszúságú motoros üvegtető, Fawn Gold és Moorland Brown (egyedi 79% gyöngyház + 6 réteg lakk)

Motor:
hengerenkénti szívósor (polírozva), 924-es pillangószelep, teflonmagos K1 befecskendező rendszer, 16 bar redukciós benzinnyomás, huzalszálas fémcsövekkel, sport vezérműtengely, főtengely hajtókarok könnyítve, centírozva, minden alkatrész kézzel polírozva és krómbevonattal ellátva, Supersprint rozsdamentes hengerenkénti leömlő, Raceland gázgyorsító (rozsdamentes), Lívia exhaust rozsdamentes hátsódob

Futómű:
GAS (German Airride Systems) légrugós kivitel, 12 mm-es tefloncsöveken, 1 visszajelző óra, két külön légkör (160 mm állítási intervallum), kompressor RIA 550’s, első lengőkarok lekrómozva, kanyarstabilizátor lekrómozva, hátsó csonkállvány talpai visszagyalulva (síkköszörűvel). Elöl Golf Mk 3, hátul Golf Mk2 16V tárcsa fékek, (gyári fékerőszabályzó). Utcai viselet Borbet A 7,5" 215/40 R16 Dunlop SP 9000 gumikkal, bálitopán: 7"x13 ET16 Wire Wheels (latino crome player mexicana US) 165/55 R13 Pirelli Zero Rosso

Beltér:
két kesztyűtartós műszerfal, alsó polcrendszere fényezve (House of Color – Gold Snake), Billet lowrider kormány. Órák: egyedileg készített réz számlapok, a gyári mintájára gravírozott karakterekkel (savszinezett betűk) számlap aranyozva, mutatók ezüstözve, órakeret polírozva, krómozva. Világítása darabonkét 4 db xenon (fényképezőled). Ülések: gyári műbőrkárpit (US Rabbit), gyári barna kalaptartó, fémszegély krómózva, kézifékkar, pedálok, váltó, krómozva, nyitható "elefántfül ablakok" króm kerettel

Autóhifi:
Pioneer DEX-900R (high end) Pioneer végfok (1500 W) + Pioneer subláda, ajtókban 2×2 Blaupunkt GT hangszórók + Blaupunkt magas sugárzók, hátul két RCA kivezetés (aux) rajta 2 rackban 4 db Technics 1200-as direct drive lemezjátszó, hozzá Technics keverőpult ortofon hangszedőkkel és 3000 db lemezzel :D

 

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close