Megmentette a családot, ezért a Golf örök

A legtöbb embert elsősorban talán az autós találkozók és a barátok preferenciái terelnek a márkahűség irányába. Sokan családi örökségként maradnak meg a már bizonyított típusnál. A legkevesebben azok lehetnek, akiknél egy-egy drámai esemény alapozza meg a későbbi autószeretet irányultságát.

Pál Dávid azon kevesek közé tartozik, akiknél gyermekkorban nem az imádott játék- vagy versenyautó okozott „márka-tapadást”, hanem egy elég komoly baleset. Dávid addig nem figyelt fel a családi fauvékre – több is volt –, amíg az egyik kettesük totálkárosra nem tört.

Miután kiheverték a szerencsétlenség hatására kapott sokkot, szöget ütött a fejébe a gondolat: ha ez az autó az élete árán is megvédte a benne ülőket, akkor megérdemli a tiszteletet. – Na én akkor, még gyerekfejjel, úgy gondoltam, hogy most már minden Volkswagent mentsünk meg! – emlékezett Dávid.

A kettes is kitűnőre vizsgázott

Azt, hogy hány pontszámot kapna ma egy kettes Golf a törésteszten, inkább ne boncolgassuk. Már a maga idejében sem volt egy élversenyző ezen a területen. Talán annyit mégis, hogy a korabeli teszteken gyengébb eredményt ért el, mint a két generációval korábbi Bogár… Persze ez jó lecke volt a Volkswagennek, azóta folyamatosan javították ezeket a mutatókat, s jó ideje már biztonságtechnikai szempontból is vezetik a kompakt osztályt.

A lényeg, hogy Dávidnál viszont a kettes is kitűnőre vizsgázott. Mire elért abba korba, hogy ő maga is járműtulajdonos lehetett, gondolkodás nélkül egy Mk2-es Golfot választott első autónak. Egészen a legutóbbi időkig megvolt ez a kettes, lassacskán teljes mértékben átépítette. Motort, műszerfalat, tetőkárpitot, üléseket cserélt benne, fejlesztette a futóművét – hogy csak a lényegesebbeket soroljuk. Közben a Golf-szerelem is fokozódott, ami egy ötös GTI-ben manifesztálódott.

Mit sem tudott a benne lapuló szerencse-sütiről

– Sajnos a szabadidőm nem engedte, hogy száz százalékot fordíthassak mindkét Golfra, így a kettesnek mennie kellett – mesélte Dávid, aki egyébként külföldön dolgozik. Momentán konyhafőnökként keresi a kenyerét, de szívesen elmélyülne még jobban a járművek világában is. – Amit csak tudok, mindent megcsinálok magam a kocsijaimon, és folyamatosan fejlesztem a tudásomat – mondta, s belekezdett a két éve vásárolt Mk5 történetébe.

– Hajdanán külföldi autó volt, így teljes mértékben meg voltam elégedve az állapotával, 183 ezer kilométerrel vettem. Pedig a benne lapuló szerencse-sütiről ekkor még mit sem tudtam – idézte fel.

Saját maga vette kézbe a dolgokat

Történt ugyanis, hogy a megvétel után szokásos alap karbantartások mellé egy dióhéjas szeleptisztítással is kényeztetni kívánta az új szerzeményt. Miután az üllői cég elvégezte a munkát, közölték, hogy minden rendben, annyi van csak, hogy a benne lévő motor nem AXX-es GTI, hanem BHZ. Akik köpik  kódokat, azok már mondják is, hogy igen, az Audi S3 quattro 265 lóerős 2.0 TFSI erőlködője.

– Tényleg nagyon tudja szedni a lábait – jellemezte Dávid, hozzátéve: – Folyamatosan foglalkozom vele, és persze amit tudok, mindent magam csinálok rajta. Kezdetben a Barcsik Garage és Dukai Sándor egyengették az autó útját, de most már én magam megcsinálok mindent, amit csak lehet. Sajnos Sanyi is és Laci is messze van tőlem, innen a Balaton mellől nem mindig tudok felugrani hozzájuk, de telefonon bármiben segítenek, ha elakadok. Szóval, nálam ez a rajongás örök: volt, van és lesz is!

ADATLAP – VW Golf GTI

Tulajdonos: Pál Dávid (28)

Karosszéria: 2004/11 havi VW Golf GTI, Mk5 GTI Edition 30 lökhárítók és koptató, Maxton Design spoiler, LA7T (VW gyári szürke) fényezés

Motor: AXX 2.0 TFSI (200 LE), jelenleg: BHZ 2.0 TFSI (265 LE). Saválló Milltek kipufogórendszer, HG Motorsport szívócső, karbon légszűrőház, Pipercross sport légszűrő, VIS Motorsport nagynyomású üzemanyag-szivattyú, VIS Motorsport olajszivattyú mérleg tengely törlő-készlet, falazott PCV forgattyúsház-szellőztető szelep

Futómű: Eibach Pro kit futómű (állítható), TA-Technix állítható stabilizátor pálca az ültetés miatt, Motec 19-es felnik, Hankook 225/35 R19 gumik

Beltér: Mk7 GTI kormány, érintőkijelzős fejegység, teljes LED belsőtér világítás

Köszönet: a páromnak, amiért mindig támogat ebben a hobbiban

Oszd meg a közösségi oldalakon!

www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close