Íme a legfrissebb képek és infók a 2009. július 25-i VW depo Party-n kisorsolásra váró Mk2 Rabbit-ről!
Mivel ausztriai vérvonallal rendelkezik, ezért nem Golf, hanem Rabbit, ahogy a jobb hátsó lámpa alatti feliraton olvasható. De nem is ez a lényeg, hanem a nyolcadik VW depo Party-n kisorsolandó Volkswagen kitűnő állapota és egyéb erényei. Nézzük sorban!
A megtalálás körülményei nem voltak felhőtlenek, de ezt már megszoktuk a korábbi évekből, amikor tombolafődíjat kerestünk. (Kivétel ugye a tavalyi Pirelli GTI…) Először is elautózgattunk úgy 25-30 ezer forintnyi üzemanyagot, amíg az eladásra kínált ezernyi Golf 2-esből kiválasztottuk az itt látható fehér kétajtósat. Persze ezret azért nem tudtunk megnézni, mivel mindössze egy kábé 150 kilométer sugarú körön belül tapogatóztunk. De sajnos a „vidéki megkímélt verda” szlogen újból megdőlt. Néztünk autót Egerben, illetve Heves és Szolnok megyei kistelepüléseken is, de az állapotuk elég lehangoló volt, illetve itt-ott komoly karambolos sérülés jeleit mutatták.
Aztán következett a budapesti pászta – nem kevésbé megterhelő kerületről-kerületre járni –, ahol szintén voltak kiábrándító példányok. Például egy fiatal srác büszkén mutatta milyen jó hangja van a sportkipufogónak, közben meg Golfjára ki lehetett volna rakni az „Omlásveszély” táblát, mert a gitt tenyérnyi darabokban foszladozott a kocsiról. Egy piros TDI-t már majdnem el is hoztunk – legalábbis telefonon már megegyeztünk, mivel előző nap már kipróbáltuk az autót, s nagyon tetszett –, de várni kellett a tulajra – csaknem másfél órát… Mire megérkezett, addigra újabb vevők is kerültek valahonnan és pechünkre ráígértek a korábban kialkudott árra. Övék lett. Na, mindegy, hátul úgyis sérült volt.
Hazafelé még benéztünk Gödöllőre és láss csodát, az Autócentrum Gödöllő VW kereskedésben ott állt Ő. Kipróbálni ugyan nem tudtuk, mert éppen kuplungot cseréltek benne, de az látszott, hogy az elkoszolódástól eltekintve szinte érintetlen. 2002-ben adták be a kereskedésbe, mivel új autót választott a korábbi gazda. A centrumosoknak meg annyira megtetszett, hogy befogták „szaladgálós” autónak. Hét évig így teljesített szolgálatot. Szóval sejthető, ha szüksége volt valamire, akkor a VW szakműhely nem odázta el a karbantartást.
Amit tudni kell: 1992-es, tehát az utolsó kiadású Golf 2. Motorja 1.6 benzines – mint említettük – éppen most cseréltek benne kuplung tárcsát meg szerkezetet, meg kinyomó csapágyat, ahogy kell ilyenkor, plusz a lendkerék is vadi új (nem utángyártott). Egy sor alkatrész felfedezhető még a motortérben, amiket ilyen korú autókban már gyakran nem találni. Vizsga 2011-ig, zöldkártya is OK, tehát mindenjel arra utal, hogy ez az autó nem zsákbamacska.
Kézfogás, gépátvétel, majd irány Cseke Zoli műhelye, ahol a belső nagy-, majd motortakarítás következik, néhány kisebb esztétikai fixálás (például belül hiányoztak a külső tükör mögötti belső takarólapok) ezek után TA Technix fix magasságú sport futómű kerül a régi helyére az RS Tuning Hungary jóvoltából (a képek még a munkák megkezdése előtt készültek).
A próbaút után elmondható, hogy az egyhatos benzines nem egy versenyautó, de mindennapi közlekedésre teljesen megfelel. Hála az Autócentrum Gödöllőnek, a váltás zökkenőmentessé vált, akár egy új autón, a kormánymű, a fékek is megfelelően működnek, az utastér meglepően csendes, egyszóval jó kis autót nyer, aki benevez a sorsolásba. (Újabb képeket teszünk fel az esztétikai szépítés és ültetés után!)
A TOMBOLA SORSOLÁS FŐDÍJA (VW DEPO PARTY 2009)
{gallery}deporond/tombg2{/gallery}