www.kedvezmenyesbiztositas.hu

„Van egy típushibája: elnyűhetetlen”

Nyugati autó kellett, mert a szocializmusban az király volt, akinek nyugati kocsija volt. Kéthavi keresetemből vettem is egy lejárt műszakival rendelkező VW Bogarat. Másnap levette a rendőr a rendszámát, mert nem volt a kocsin műszaki vizsga. Mehettem átíratni, ami további fél havi bérembe került. Volt egy nyugati roncsom, és boldog voltam.

Név: Lakatos József
Életkor: 59
Autó típusa: VW Bogár
Évjárata: 1956

Haverjaim biztattak, hogy majd segítenek rendbe rakni, de senki nem segített. A villamossági szerelőre viszont hallgattam, és az összes vezetékeket kitéptem a kocsiból, a fékeket szétszedtem, a festéket lekapartam. Nem gondoltam, hogy nem fognak segíteni. Mindent nekem kellett megcsinálnom. Abban az évben szereltem le a katonaságtól, és a szakmámban sem dolgoztam sokat a katonaság előtt. Karosszéria lakatosnak tanultam, így halvány fogalmam azért volt az autókról.

Sok alkatrészt becsempésztem a munkahelyemre, és munkaidő alatt, fusiban ezeket újítottam fel. Lakótelepen laktam, nem volt garázsom, de szerszámom se. Itt már ezerszer megbántam a kocsi megvásárlását. Aztán egy év alatt mégis megcsináltam a Bogarat, de a műszaki vizsga nem sikerült. Ennek ellenére jártam vele, ezért mindig megbüntettek. 

Majd egy év múlva vidékre költöztem, és ott végül találtam egy autószerelő-oktatót Bánhegyi József személyében, akivel jó barátságba kerültem. Ő egy VW Variant tulajdonosa volt. Neki köszönhetem, hogy 1985-ben sikerült levizsgáznia a kocsinak.

Teltek az évek és három év múlva visszaköltöztem Budapestre. A kocsit lefestettem, ez volt a második festése nálam. Az AFIT-ban melóztam, és a kismotoromat adtam a festőnek a munkáért. Új motor volt, de nem kellett többé. 1990-ben újra megnősültem, és műhelyt építettem. A kocsit újra felújítottam, és lefestettem, Már jobban ment minden. Nem kellett segítség semmihez. Kaptam is egy gerincsérvet. A motort ugyanis egyedül szedtem ki, és raktam fel a satupadra. Volt, hogy havonta kétszer… A kocsi minden alkatrésze volt a kezemben.

Ekkor már a középpontban kerültem a VW találkozókon, ismert VW tulajdonos lettem. Aztán kaptam még egy gerincsérvet, ezért leszázalékoltak. A kocsit is el akartam adni, de senkinek nem kellett. Így aztán a spórolt pénzemből alkatrészeket vettem, és elkezdtem a kocsit restaurálni – fekve…

Bevettem dupla adag fájdalomcsillapítót, és ülve, néha fekve, felújítottam rehabilitációból a kocsit. Két év kellett hozzá. Mindent én csináltam, a motort, a villamosságot, a festést, a kárpitozást. Most csak veterán találkozókra járok vele.

Az élet megállhat, de VW Bogár motorja soha. Minden VW Bogárnak van egy típushibája, mégpedig az, hogy elnyűhetetlen. Én rég a sírban leszek, amikor a kocsim ki tudja kinél, de róni fogja az utakat. 

Harminchat éve bogarazom, az autómat nem adom el. – Mégis, mennyiért adnám el? – szokták feltenni felém a kérdést. Mindig mondom, miért nem vett akkor, amikor lehetett kapni, hiszen a VW Bogár a világon a legnagyobb darabszámban gyártott autó. Sok barátot szereztem a VW bogarazás alatt. Ez nagyon nagy dolog!

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close