A Volkswagen bemutatta a jelentős mértékben felfrissített Golf modellt az új wolfsburgi márkaszékházában. Jellemzői: továbbfejlesztett dizájn, új motortechnikák, új vezetői segédrendszerek és új generációs infotainment rendszerek.
Az alsóközép-kategóriában a világon elsőként kezelhető akár gesztusokkal is a legfejlettebb, Discover Pro infotainment rendszer. A berendezés a 9,2 col képátlójú képernyőjével vizuálisan és koncepció tekintetében egyaránt tökéletesen illik a Golf modellekben szintén újdonságként megjelenő Active Info Display digitális műszeregységhez. Ezenkívül egyik első kompakt típusként az új Golf kívánságra részlegesen önműködő haladásra is képes, az új torlódási asszisztens a megálló és újrainduló forgalomban vezérli a járművet.
„Infotainment és hálózatba kapcsolt megoldások terén teszi a legnagyobb ugrást a Golf. Nincsen ennél intelligensebb, biztonságosabb és több összeköttetési lehetőséget kínáló kompaktautó” – magyarázta Dr. Herbert Diess, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának elnöke a világpremier kapcsán. A több mint 33 millió példányban értékesített sikermodell új kivitelének bemutatása egyúttal a Volkswagen márka történelme legnagyobb termékoffenzívájának nyitánya. Dr. Herbert Diess hozzátette: „Igazán rákapcsol a Volkswagen. Csupán a 2017-es évben több mint tíz új modellről vagy jelentős modellfrissítésről rántjuk majd le a leplet. A Volkswagen 2020-ig teljes termékpalettáját megújítja.”
Azt, hogy milyen lehetőségeket kínál ennek kapcsán a Golf, azt jól mutatja az is, hogy a vezetői segédrendszerek terén új mérceként szolgál. Olyan műszaki megoldások fokozzák jelentős mértékben a biztonságot, mint például a Front Assist automatikus vészfékrendszer az új gyalogosfelismerő rendszerrel, az új torlódási asszisztens és a szegmensben szintén újnak számító vészhelyzeti asszisztens. „A 2017-es modellévű Golf modellel a kompakt járművek körében első ízben tesszük elérhetővé az automatizált közlekedést” – mondja Dr. Frank Welsch, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „A Lane Assist sávtartó rendszer és az ACC távolságtartó sebességszabályzó fúziójával a torlódási asszisztens kívánságra akár 60 kilométer/óra sebességig képes átvenni az irányítást az igen megterhelő folyamatosan megálló, majd újra elinduló forgalomban. Ez a segédrendszer önállóan kormányozza, fékezi és gyorsítja az új Golf modelleket” – folytatta a főmérnök.
Ezeket az újdonságokat a továbbfejlesztett TSI motorcsalád egészíti ki. A új Golf modellekben debütál első ízben az új 1.5 TSI Evo – egy 110 kilowatt (150 lóerő)1 teljesítményű négyhengeres, turbófeltöltéses benzinmotor változó hengerlekapcsolással (Active Cylinder Management, ACT). Ezt egy BlueMotion-változat követi majd, a 96 kW (130 LE)2 teljesítményű erőforrás szintén rendelkezik majd az új ACT rendszerrel, valamint egy új vitorlázófunkcióval is. Ez utóbbi bizonyos esetekben a motort menet közben teljesen leállítja az üzemanyag-takarékosság fokozására. Dr. Welsch így összegezte a műszaki újdonságokat: „Mindez azt eredményezi, hogy az új Golf valós üzemelési körülmények között akár egy literrel kevesebb üzemanyagot fogyaszt a hasonló teljesítményű motoroknál. Ez a Smart Sustainability, azaz az intelligens fenntarthatóság. Ez a megfizethetőbb, mindenki számára elérhető haladás.” A Volkswagen ezenkívül a Golf GTI3 modelleket is erősebbé tette, a legendás modellváltozatok ezentúl 169 kW (230 LE)3, illetve GTI Performance kivitelben 180 kW (245 LE)4 teljesítményt nyújtanak majd. Új hétfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltó szolgál majd ezentúl a kiemelkedő hatékonyságú sebességváltóként, ez fokozatosan leváltja a Golf összes hatfokozatú DSG egységét.
A Volkswagen a három- és ötajtós Golf, a Golf Variant, valamint a Golf GTI3 és Golf GTE5 sportos változatok modellfrissítését a márka otthonát jelentő gyárban, Wolfsburgban mutatja be. Itt fejlesztették ki a Golf mind a hét nemzedékét, és az évente születő közel egymillió Golf legnagyobb része itt készül. A legújabb Golf a még pontosabb vonalakkal jellemzett dizájnjáról ismerhető fel. A módosítások sorában új lökhárítókat, LED-technikájú nappali menetvilágítást is tartalmazó új halogénfényszórókat, új első sárvédő íveket, minden változat esetében alapfelszereltségként kínált teljes egészében LED-technikájú új hátsó lámpákat és új könnyűfém keréktárcsákat is találunk.
A 2017-es modellévű Golf előértékesítése már december elején kezdetét veszi, a gazdagabb alapfelszereltség ellenére az alapára változatlan marad. A következő héten a Volkswagen a Los Angeles-i Autókiállításon a modellcsalád nulla helyi károsanyag-kibocsátású változatát is bemutatja a nagyvilágnak. Az új e-Golf6 a jelenleginél lényegesen nagyobb hatótávolságot kínál majd.
https://youtu.be/tNBSRszR8j4
- Golf 1.5 TSI Evo ACT BlueMotion (96 kW / 130 LE) – A jármű kereskedelmi forgalomban még nem kapható. Jelenleg nem rendelkezik európai típusengedéllyel, ezért nem tartozik a 94/1999/EK irányelv hatálya alá.
- Golf 1.5 TSI Evo ACT BlueMotion (110 kW / 150 LE) – A jármű kereskedelmi forgalomban még nem kapható. Jelenleg nem rendelkezik európai típusengedéllyel, ezért nem tartozik a 94/1999/EK irányelv hatálya alá.
- Golf GTI – A jármű kereskedelmi forgalomban még nem kapható. Jelenleg nem rendelkezik európai típusengedéllyel, ezért nem tartozik a 94/1999/EK irányelv hatálya alá.
- Golf GTI Performance – A jármű kereskedelmi forgalomban még nem kapható. Jelenleg nem rendelkezik európai típusengedéllyel, ezért nem tartozik a 94/1999/EK irányelv hatálya alá.
- Golf GTE – A jármű kereskedelmi forgalomban még nem kapható. Jelenleg nem rendelkezik európai típusengedéllyel, ezért nem tartozik a 94/1999/EK irányelv hatálya alá.
- e-Golf – A jármű kereskedelmi forgalomban még nem kapható. Jelenleg nem rendelkezik európai típusengedéllyel, ezért nem tartozik a 94/1999/EK irányelv hatálya alá.