www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Wolfsburgi kiruccanás

ImageEgy németországi villámlátogatás legérdekesebb pillanatait mondja el szóban és képekben Gábor és Laci.

Szeretnénk megosztani a magyar VW-rajongókkal egy wolfsburgi kiruccanás élményét. Gábor barátom tavaly ősszel azzal az ötlettel állt elő „mi lenne, ha megnéznénk Wolfsburgban a VW-múzeumot?”. A kérdés odáig fajult, hogy 2008. május 14-én délután 3 órakor elindultunk.

Szlovákián és Csehországon át megérkeztünk Überországba, és az indulás után kb. 12 órával begurultunk Wolfsburgba. Némi parkolóbeli csövezés után elindultunk a VW múzeumba (Diesel strasse!). Az út bal oldalán megláttuk a gyárkéményes VW jelet a múzeumnál kiderült, hogy a nyitvatartás péntektől (másnap) vasárnapig van (valamit elnéztünk a neten?).

 Elindultunk a városba kampajogni, azzal, hogy másnap visszajövünk. Kábé félórával később befordultunk, a dupla autótornyok felé, majd beléptünk az Autostadt területére. Itt rögtön egy STOP (ill. SMILE) tábla fogadott bennünket. Nyolc kiállító központ (VW, Museum, Audi, Seat, Bentley, Lamborghini, VW Haszongépjármű, Skoda), az autótornyok és a gyárlátogató busz várta látogatásunkat. Minden helyet végigjárva, más-más hatással bemutatott járművel találkoztunk.

A VW, Seat, és a Lambó látványos hang ill. filmvetítéssel is elkápráztatott minket. Nehéz visszaadni az élményeket, ezért inkább puszta tényeket közölnék a kiállított gépek felsorolásával és a teljesség igénye nélkül: G5 GTI, Passat R36, G5 R32, 6 millionen VW (G3), NSU, gyémánt Bogár és más öregek, Seat Cupra, Audi R8, Superb, RS8, Touareg, W12 Audi, stb.

A gyárlátogatás egy T5 méretű hosszú csuklósbusszal történt, melyben egy autó születésének folyamatát vetítették, ill. a karosszériás, fényező, és az összeszerelő üzem egy-egy részébe be is vitt a járgány. Épp Touranok és Tiguanok készültek, érdekes volt látni, ahogy egy FSI Tourant egy TDI Tiguan követ a sorban.

A gyártúrával végezve, megnéztük az autótornyokat közelebbről is. Itt éppen átvettek egy autót, egy másik pedig akkor jött ki a gyárból. A vásárlók az ügyfélcentrumban kapták meg a nullkilométeres járműveiket. Mi is átvettük az R8 kulcsait és indultunk…

 Este mászkálás a fesztivál téren, az autótornyok árnyékában. Az autómúzeumot el is felejtettük, mint kiderült, a gyártól teljesen függetlenül üzemel, viszont az Autostadtnak is van saját időháza, vagyis múzeum része. Másnap a városban bóklásztunk egy kis vásárlást is beiktatva, de eredménytelennek bizonyult az eladó G2-G3 keresés.

Később a szakdolgozatomhoz kapcsolódva vásároltunk némi bio­diesel üzemanyagot (hát igen, nem semmi az ára, és nálunk ilyen formában kapni sem lehet). Aztán elkezdtük számolgatni az utakon futó modelleket: egy bolyban 6 fekete G5; fekete G5 GTI-t egy fehér követ; Passat R36, A8 3.0 TDI, Polo Sedan! (2002-es dupla körlámpás), Golf, Golf, Passat, Jetta, R32, Golf 5, 3, 4, 5, 5, 2… orgazmus! Estefelé úgy döntöttünk, ideje visszamenni, majd jövőre újra hazajövünk.

Gábor és Laci (Tiszafüred)

További képek hamarosan… 

 

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close