Eddig túlsúlyban voltak a férfiak a VW depo hasábjain, pedig a gyengébb nem képviselői közül is sokan vezetnek bogarat.
Annak ellenére, hogy rendkívül sokan vezetnek bogarat a gyengébb nem képviselői közül, eddig túlsúlyban voltak a férfiak a VW depo hasábjain. A nők legtöbbször csak mint barátnők szerepeltek egy-egy fotó erejéig, valljuk be, inkább dekorációként. Ezen most változtatunk. Olyan hölgyeket mutatunk be, akik nap mint nap bogarat vezetnek, így megtudhatjuk, az ő számukra mi a fontos az autózásban, mi a fontos a bogárban?
Nő létemre pici korom óta megmagyarázhatatlan, misztikus vonzódás köt az autókhoz, megszégyenítve ezzel sok fiút – kezdi a mesélést Dina. – Aktuális a téma, hogy az emancipáció az elmúlt évtizedekben megsokszorozta a nők számát az utakon. A távolban feltűnő bogarakból is egyre többször lendül fel egy lány keze, cinkos mosoly kíséretében fogadva üdvözlésemet.
Ezzel együtt persze a negatív vélemények is megsokszorozódtak, ami a női vezetőket illeti. Vannak esetek, és nem is csodálkozom, mert tagadhatatlanul vicces látvány, amikor a gyengébbik nem a számára váratlanul meginduló többtucat lóerőt a kormánynál fogva próbálja visszatartani. Az is bosszantó és érthetetlen lehet egy férfi számára, amikor a mögöttünk nyomuló Kamaz helyett – aki dühösen próbál kikerülni minket – nekünk épp az alapozónk tökéletes fedése köti le a figyelmünket.
– Aztán itt vannak a női tulajdonosok… Sűrűn fellelhetők az autóhirdetésekben, vagy bemutatókban mintegy különlegességként a fullextra mellé odavetve. Mint megtudtam, a női tulajdonos keveset használja az autóját, nem indul padlógázzal, nem versenyez közúton a lámpánál álló golfos fiúval, és nem szaggatja szét az autóját elcsábulva egy jó salakos kanyarban, vagy a jeges áruházi parkoló láttán. (Természetesen tisztelet a kivételnek!) Cserébe sokszor a műhelyig csak vontatókötél végére kötve jut el szegény autó… Hát ez benne van a pakliban.
– Viszont női vezetőknek is van ám egy íratlan szabálya: eszerint a belső sávban „gyökkettővel” haladó fehér szuzukis sofőr kalapban a legritkábban nőnemű. És ha az autóimat ért baleseti statisztikát tekintem? Hát három esetből három sofőr nem a gyengébb nem képviselője volt, aki összetörte kedvencemet, és vele a lelkemet…
– Egyébként magam is megkaptam már a haveroktól, hogy igazi női autós vagyok.
Nem átallottam figyelmen kívül hagyni a szálkásra kopott kuplungbovden okozta specifikus tüneteket, amely hosszas szenvedés után pont az alagútban adta meg magát. És azt az esetet sem dicsekvésnek szánom, amikor az üres tank volt az oka, hogy csak segítséggel jutottam haza. Viszont nő létemre nem egyszer kényszerültem miniszoknyában, humoros megjegyzések és dudaszó közepette könyékig olajosan elidőzni a bogaram hátsó felében, meg abban a reményben, hogy azt a pár kilométert csak kibírja az egyik haverig. Sok van a környéken, csak egy telefon – no meg néhány sör –, és szívesen segítenek.