www.kedvezmenyesbiztositas.hu

A gyors lassulásért

ImageItt is a méret a lényeg, vagyis a jó fékhatás alapja a nagyobb féktárcsa. Íme, hogyan csináljuk Golfokon.

Golf 1 fékrehabilitációs cikkünkben megállapítottuk: ezen a téren is a méret a lényeg, vagyis a jó fékhatás alapja a nagyobb féktárcsa. Íme, hogyan kivitelezhető ez a többi Golfon és mi az, amit még ezen kívül tehetünk a gyors lassulásért. 

Brembo fék szett

Már az egyes Golfok esetében is a kerékagy és a féknyereg jelentette a legnagyobb problémát, ha módosítani kívántunk a rendszeren. A féknyerget nem lehet leszedni a kerékagyról a féktartókkal együtt, mert ez utóbbi a kerékagy öntvény része. Hallottunk már olyanról is, hogy valaki egyszerűen levágta a tartókonzolt és úgy hegesztette és fúrta ki újra, hogy az egyes Golf féknyergeit rá tudja csavarozni. Így lehetővé vált nagyobb féktárcsát beszerelnie.

A dízel és a karburátoros Golf kettesek minden modelljén hátsó dobféket találunk. Tehát itt adott a lehetőség egy kis „gyári tuningra” a GTI fék felhasználásával. Az igazán jó megoldást az 1989 után gyártott 16V GTI fékrendszerével érhetjük el. Ezen végre lecsavarozható a féktartó, tehát az agy és a féktartó közé távtartót szerelhetünk, így akár 285 mm-es sport féktárcsa is beszerelhető a 15 hüvelykes vagy nagyobb átmérőjű felnikhez.
A Corrado G60 megjelenésével még jobb gyári fékrendszer kínálkozott a kísérletező kedvű átalakítók számára.

305 mm-es Seat Cupra Brembo szett és fémszövetes tömlők

Itt a normál Golfokkal megegyező, négycsavaros kerékagyon 280 mm átmérőjű tárcsa található. (Csak PG motorkódnál 4-csavaros, a többi 5-csavaros. Minimum felniméret 15 coll.) A féknyereg lényegében ugyanolyan mint az 1989 utáni 16V Golfokon, de a tartókonzol kialakítása lehetővé teszi a nagyobb átmérőjű tárcsák alkalmazását. Ez a rendszer bármelyik 1989 utáni 16V Golfra passzol, a korábbi verziókra pedig a kerékagy és a féknyereg cseréjével szintén felszerelhető. Általában ez a legkedveltebb féktuning kettes Golfokon.

Hármas Golfokról a kerékagyak és féknyergek több fajtája is jó lehet, de amelyeket már igazán érdemes használni (GTI, VR6), ott az ötcsavaros kivitel miatt a felnit is cserélni kell. Fontos, hogy az összes 8-szelepes modellen a kerékaggyal együtt öntött féktartók vannak. Ha nagyobb tárcsákat szándékozunk feltenni, akkor legalább 16 hüvelykes felnikre lesz szükség ahhoz, hogy a tárcsa és a féknyereg között megfelelő hézag legyen. Több cég is gyárt 310 mm-es hűtött, hornyolt, perforált féktárcsát ehhez a kivitelhez. Mivel a kettes Golfok fékszervója eleve kitűnő, jó minőségű fékbetétek használatával ez a megoldás minden igényt kielégít.

A hármas és négyes Golfok gyári féke az esetek kilencven százalékában nem igényel komolyabb átalakítást. Cseréljük a tárcsákat és a fékbetéteket a lehető legjobb minőségű sport kivitelűekre, és máris kész a kitűnő fékrendszer. Léteznek megoldások extrém verseny körülményekre, igen mély zsebekhez szabva, de jóval olcsóbban is megúszhatjuk a Seat Ibiza Cupra R első tárcsafékeinek felszerelésével. Közvetlenül illeszkedik a Golf kerékagyhoz, brilliáns és hathatós megoldás.

A teljes cikk a VW depo 2007/3 számában olvasható

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close