Széles körű elismerést aratott a Volkswagen a 2009-es „Nemzetközi Év Motorja Díjak” szavazásán, kompakt, mégis erős 1,4 literes TSI erőforrásával, így a vállalat története során első ízben nyerte el e tekintélyes díjat. Ez a konstrukció a Volkswagen modellkínálatának jelentős részéhez rendelkezésre áll, többek között a Golf, a Scirocco és az Eos sorozatokhoz, de a Seat is ezt építi Ibiza Cupra modelljébe.
Széles körű elismerést aratott a Volkswagen a 2009-es „Nemzetközi Év Motorja Díjak” szavazásán, kompakt, mégis erős 1,4 literes TSI erőforrásával, így a vállalat története során első ízben nyerte el e tekintélyes díjat. Ez a konstrukció a Volkswagen modellkínálatának jelentős részéhez rendelkezésre áll, többek között a Golf, a Scirocco és az Eos sorozatokhoz, de a Seat is ezt építi Ibiza Cupra modelljébe. A turbófeltöltővel és kompresszorral működő, 1,4 literes aggregát az élen végzett az 1,0 és 1,4 liter közötti kategóriában, valamint az „Év Zöld Motorja” díjat is neki szavazták.
Dean Slavnich, az „Engine Technology International” szerkesztője, valamint a „Nemzetközi Év Motorja Díjak” társelnöke így kommentálta a döntést: „A nemzetközi zsűri körében nagy tetszést aratott a Volkswagen motorja, amely a „downsizing” koncepciójának valóságos mesterműve, egyben igazi konstruktőri különlegesség. Bizonyos vagyok afelől, hogy ez a konstrukció az elkövetkező évek során a magas fokú gazdaságosság és a kis hengerűrtartalom jegyében születő, teljesen új generáció számára szolgálhat majd példaképül.”
A 11. éves „Nemzetközi Év Motorja Díjak” átadási ünnepségére június 17-én, Németországban, a 2009-es stuttgarti „Engine Expo” rendezvény keretében került sor. A díjátadó az autóipar nagyjelentőségű évenkénti eseménye, ahol összesen 12 elismerést osztottak ki azon gyártók számára, akik a zsűri megítélése szerint kiemelkedő eredményeket értek el motorfejlesztési tevékenységük során.