Ahogyan a felnik az autó külsejét határozzák meg alapvetően, úgy a kormánykerék a belsőt.
Ahogyan a felnik alapvetően meghatározzák egy autó külső megjelenését, ez a belső tér esetében a kormánykerékkel van így. Az átmérője, a kialakítása továbbá az anyaga meghatározó az autó vezetésélménye tekintetében is.
Az utólagosan felszerelhető kormányok szinte kivétel nélkül két darabból állnak, a kormánykerékből és az agyból. Mivel a felszerelhetőséget alapvetően az agy határozza meg, ezért a kormánykerekeknek nincsen olyan erős típushoz való kötődése, mint például a keréktárcsáknak. A korai típusoknál inkább a polírozott fém, fa a későbbieknél inkább a festett, bőrrel varrott kombinációk terjedtek el.
Persze ma is gyártanak régi stílusú kormányokat sokszor a klasszikus márkák utánzataként. Talán a legkevésbé stílusosak az olyan kormányok, ahol a nemes fa / cseresznye, mahagóni / vagy ezek utánzata van kombinálva a műanyaggal. Ezt sok felső kategóriás autóhoz készült márkás kormánynál is megfigyelhetjük. A bogár zömmel 60-as 70-es évekbeli stílusához leginkább a korábban említett két típus illik.