www.kedvezmenyesbiztositas.hu

009-es ügynök

ImageA gyújtáselosztó nem tartozik a gyorsan kopó alkatrészek közé, az idő múlásával mégis előjönnek a hibák.

Annak ellenére, hogy a gyújtáselosztó nem tartozik a gyorsan kopó alkatrészek közé, az idő múlásával előjönnek a hibák, kiváltképp a bogár vákumdobozzal ellátott gyújtáselosztóján. Könnyű érzékelni a gyújtás meghibásodását, hiszen az autó nehezen indul, a motor egyenetlenül jár, rángat, az utógyújtás miatt a kipufogódobban robban be az üzemanyag mennydörgésszerű hang kíséretében. A másik intő jel, hogy az autó nem megy, viszont jóval többet fogyaszt a megszokottnál. Ha a gyertyák, a gyertyakábelek, a gyújtáselosztó megszakítója, a rotor és az osztóház deklije rendben találtatott, akkor csakis a vákumdobozban lehet a hiba.

A benne lévő érzékeny membrán idővel kikeményedik és így megváltoztathatja a gyújtás idejét. Ez főképp magas fordulatszámtartományban észlelhető. A vákumdoboz javítása olyan sokba kerülne, mint egy új elosztó. Ha nem az eredetiség a fő szempont, javasoljuk a centrifugális vezérlésű gyújtáselosztók alkalmazását. Progresszív és ikerkarburátoroknál elkerülhetetlen a csere, mert ezek a karburátorok néha nem rendelkeznek vákumcső csatlakozással és a magasabb fordulathoz is jól jön a röpsúlyos megoldás. Az egyik régóta bevált vákumnélküli gyújtás a Bosch által gyártott 009-es.

Ha a vákumos elosztónk cserére szorul költöztessük ki véglegesen a motortérből. Első lépésként húzzuk le a vákumcsövet. Azután vegyük le a megszakítóról az elosztó vezetékének saruját, majd húzzuk ki a gyertyakábeleket. (A káosz elkerülése érdekében jelöljük meg a gyertyakábeleket hengerek szerint.) Egy 10-es T-kulcs segítségével lazítsuk fel az elosztó bilincsét, majd vegyük ki a régi elosztót. A tömítést helyezzük át az új gyújtáselosztó tengelyére (ha kopott cseréljük) majd kenjük meg egy kis alupasztával és óvatosan rakjuk a helyére.

Figyeljünk arra, hogy a bemetszés a hajtótengely közepén legyen. A főtengely ékszíjtárcsáját állítsuk úgy, hogy a tárcsán lévő jelzés a motorblokk összetételének vonalával egyezzen, és az elosztó rotorja az elosztó házának jelzésére mutasson. Ha ez megtörtént, csatlakoztassuk a kábelt a kondenzátor sarujára. Ellenőrzőlámpa segítségével így beállíthatjuk a gyújtást.

Ha minden a helyén van lefixálhatjuk az elosztót a tízes T- vagy csőkulccsal. Helyezzük vissza az elosztó deklijét, majd pattintsuk vissza a bilincset. Tegyük vissza a gyertyakábeleket a gyújtás sorrendje szerint. Most már a gyújtásunk kizárólag centrifugálisan vezérelt, ezért az indítás előtt a normál karburátorok vákumcsövének csatlakozását mindenképpen zárjuk le. A legegyszerűbb megoldás, ha a vákumcsőből levágott kis darab egyik végét a karburátorra húzzuk, másik végét pedig csavarral zárjuk.

tapasztaltabbak a szerelés gyorsasága érdekében szétszedés előtt az elosztón az egyes hengert és az ékszíjtárcsát a gyújtás időpontjának jelzésére állítják. Így a régi elosztó kiszerelése után az újat csak a helyére kell tenni.

 

Kezdjük a munkát a vákumdoboz csövének eltávolításával. A vákumdoboz a gyujtáselosztó előtt, balra látható 

 

Óvatosan húzzuk le a gyújtáselosztó vezetékét a gyújtótrafó sarujáról 

 

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close