Íme egy olyan egyszerű hibakód kiolvasási módszer, mely a Golf 2 „RP” motorok hibáinak feltárásánál nyújthat segítséget.
Íme egy olyan egyszerű hibakód kiolvasási módszer, mely a Golf 2 „RP” motorok hibáinak feltárásánál nyújthat segítséget. Ezeket a 90 lóerős erőforrásokat Mono-Jetronic vezérlőegységgel látták el. Ez az elektronika felismeri a rendszerben fellépő olyan jellegű hibákat, mint például az érzékelők valamelyikének meghibásodása, vagy a csatlakozók bizonytalan érintkezéséből eredő kontakthibák. Ezeket már az első előfordulásukkor hibatárolóban rögzíti, egyidejűleg a műszerfalon kigyulladó lámpa jelzi, hogy a tároló rendellenességet regisztrált. Ez a sárga színű visszajelző csak az 1988. március–1989. július között készült modelleken található meg. Ha a hiba csak egyszer fordult elő – pl. kontakthiba – azt ugyanúgy rögzíti a vezérlőegység, mint a folyamatosan fennálló problémát – pl. egy szenzor tönkremenetele.
A tárolt adatok lehívása a következő feltételekkel lehetséges: megfelelő akkufeszültség, hibátlan biztosítékok (különös tekintettel a 17-es számú biztosítékra), továbbá a motor testcsatlakozásai és azok érintkezési ponjai is hibátlanok legyenek. Ha a műszerfalon nincs hibalámpa, akkor szükséges még egy LED-es ellenőrző, ennek hiányában magunk is egyszerűen készíthetünk ilyet.
Figyelem! Mivel a diagnosztikai kimenet csak alacsony áramú terhelést visel el, az ellenőrzést ne végezzük izzólámpás vizsgálókészülékkel, vagy izzólámpával, mert azok kárt tehetnek a kimenetben!
A Led-es ellenőrző elkészítéséhez 1db LED-re, 1 db körülbelül 1–1,2 kilo-ohmos ellenállásra, 1db piros és 2 db fekete színű, kb. 0,5 méter szigetelt rézvezetékre lesz szükségünk. Az ellenállás egyik végét a piros vezetékhez, a másik végét a LED hosszabb lábához forrasztjuk, a LED rövidebb kivezetéséhez forrasztjuk a fekete vezetéket. (1. ábra.) Maradt még egy fekete színű vezetékünk, ezt fogjuk testelésre használni.
A sárga színű diagnosztikai csatlakozó a motortérben, a gyújtótekercshez közel helyezkedik el. Ez közvetlenül a Mono-Jetronic vezérlőegységhez csatlakozik.
Kétféle vizsgálati módszer szerint járhatunk el. Az első eset, amikor a műszerfalon megtalálható a sárga hibalámpa. A gyújtás legyen kikapcsolt állapotban. Kapcsoljuk a fekete vezeték egyik végét a motortérben a sárga szinű diagnosztikai csatlakozóhoz, a másik végét hagyjuk szabadon, ügyelve arra, hogy semmihez ne érjen! A motort indítsuk be, és hagyjuk üresjáratban. A hibatároló lehívása közben nem szabad gázt adni, mert ezáltal a villogó kód kialszik!
Figyelem! Ha a motor nem indul be – pl. a befecskendező berendezés hibájából –, akkor az önindítót kb. 6 másodpercig működtessük, a gyújtást ezután ne kapcsoljuk le. A diagnosztikai csatlakozóhoz kapcsolt fekete vizsgálóvezeték szabad végét legalább 5 másodpercre testeljük, ezután távolítsuk el a testről. A műszerfalon a hibajelzőlámpának most villogni kell. A villogó jeleket számoljuk meg és jegyezzük fel. Segítségükkel leolvashatók a hibák. Mindegyik kód négy villogó jelcsoportból áll, egyenként maximum négy jelből. A villogó csoportok között 2,5 másodperc szünet telik el.
Az ábrán bemutatott példa a 2- 3- 4- 2 hibakódot illusztrálja. A villogó kód addig ismétlődik, amíg a gyújtást ki nem kapcsoljuk. Ha a villogó kód 4- 4- 4- 4-et mutat, már nincs hiba tárolva, az ellenőrzés befejeződött. Ha egy kód jelenik meg, a gyújtást kapcsoljuk ki, a hibát a táblázat alapján keressük meg, és hárítsuk el.