A másik eset, amikor a műszerfalra nem helyeztek el hibalámpát. A gyújtás legyen kikapcsolt állapotban. Kapcsoljuk a fekete vezeték egyik végét a motortérben lévő sárga színű diagnosztikai csatlakozóhoz, a másik végét hagyjuk szabadon, ügyelve arra, hogy semmihez se érjen hozzá!
Az elkészített LED-es vizsgálólámpa fekete vezetékét kössük szintén a sárga diagnosztikai kimenetre. A piros vezetéket csatlakoztassuk az akku pozitív sarujához. Ezt követően indítsuk a motort és hagyjuk alapjáraton. Gázt ne adjunk! Figyelem! Ha a motor nem indul be, akkor az önindítót kb. 6 másodpercig működtessük, ezután a gyújtást ne kapcsoljuk le. A diagnosztikai kivezetéshez csatlakoztatott fekete vezeték szabad végét legalább 5 másodpercig testeljük, ezután távolítsuk el a testről. A LED-nek most villogni kell.
A villogó jelek természete, leolvasása megegyezik az első esetben leírtakkal.
Az egység képes több hibát is tárolni, lehetőség van ezeket sorban egymás után kiolvasni. Ha a fent leírtak alapján egy hibát kiolvastunk, feljegyeztünk, azután újból legalább 5 másodpercig testeljük a sárga diagnosztikai kimenetet, a rendszer levillogja a következő tárolt hibát is – ha van. A vizsgálatot addig ismételhetjük, amíg meg nem jelenik a 4- 4- 4- 4- (nincs hiba tárolva) – vagy a 0- 0- 0- 0- (hibakijelzés vége) – kód. Az utóbbi esetben hosszú 2,5 másodperces a villogás.
Ha a hibát elhárítottuk, célszerű a tárolót törölni, így a jövőben bekövetkező estleges rendellenesség könnyebben behatárolható. Ennek menete a következő: a gyújtás legyen kikapcsolt állapotban, a fekete vizsgálóvezeték egyik végét csatlakoztassuk a motortérben a sárga diagnosztikai steckerhez, a másik végét testeljük. Kapcsoljuk be a gyújtást, legalább 5 másodperc múlva a testelést szüntessük meg. Ezzel a hibatárolót törültük. Végül hívjuk le újra a hibatárolót. Ha már több hibát nem mutat, tegyünk rövid, legalább 1 perces próbautat, majd ellenőrizzük újra a tárolót.
Ha valamelyik javítás során legalább 30 másodpercre megszüntetjük az akkufeszültséget, vagy lehúzzuk a vezérlőegység csatlakozóját, a hibakódok, valamint a dinamikus lambda szabályozási értékek kitörlődnek a rendszerből! Ezért ha a hibát helyreállítottuk, tegyünk próbautat, hogy a vezérlőegység a dinamikus alapértékeket újra rögzíteni tudja!
A kiolvasott hibakódok jelentése:
KÓD |
HIBAFORRÁS | LEHETSÉGES OKOK |
1111 | Vezérlőegység | Vezérlőegység |
1232 | Alapjárati szabályozó | Kábelköteg, sokpólusú csatlakozó, alapjárat szabályozó |
2121 | Fojtószelep-kapcsoló, -potenciométer | gázbowden beállítása, fojtószelepkapcsoló beállítása, kábel, fojtószelep kapcsoló, gyújtáselosztó vákuumdoboza, fojtószelep potenciómétere |
2122 | Nincs fordulatszámjel | Kábel, Hall-jeladó, gyújtómodul |
2212 | Fojtószelep potméter | Kábel, fojtószelep potméter |
2312 | Hűtőfolyadék hőfokadója | Kábel, hőfokszenzor |
2322 | A beszívott levegő hőmérsékletadója | Kábel, hőfokadó |
2341* | A lambda szabályozás nem működik | Szívó- vagy kipufogóoldali tömítetlenség, túl alacsony a sűrítés, hibás a gyújtásrendszer, üzemanyagnyomás / – pumpa, befecskendezőszelep, lamdaszonda |
2342 | Lambda szonda | Lambda szonda, kábel |
2343* | Keverékképzés | Rossz lambda szabályozás, szívó- vagy kipufogóoldali tömítetlenség, túl alacsony sűrítés, hibás gyújtásrendszer, üzemanyagnyomás v. -pumpa, befecskendezőszelep |
4431 | = 1232 | Nincs tárolt hiba |