www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Kettesben a VR6-tal

A Golf 2 mérete lehetővé teszi, hogy a gépháztető alá varázsoljuk a legendás VR6-os blokkot.

A második generációs Golfok méretnövekedésének köszönhetően a motortér is tágasabbá vált. Ez a tény lehetőséget kínál arra, hogy a gépháztető alá varázsoljuk a legendás VR6-os blokkot. Bár igen nagy munkáról van szó, mégis csábító a dolog, hiszen szinte alig kíván módosítást a karosszérián, nem is beszélve a hathengeres fantasztikus tulajdonságairól.

VR6 motoros kettes Golfok

Figyelem: A cikk nem maradéktalan építési leírás, csupán segítséget, tippeket ad az építéshez! A közölt adatok pontosságáért, az esetleg bekövetkező károkért, valamint a műszaki felügyelet ellenőrzése alkalmával fellelt rendellenességekért semmilyen felelősséget nem vállalunk!! Az átépítést minden esetben bízzák garanciát adó szakműhelyre! (A szerk.)

Az itt következő leírás nem tejeskörű átépítési útmutató, csupán annak gerincét, apróbb trükkjeit vázolja! A művelet kellő szakismeretet, gyakorlatot, szakmai tapasztalatot, szerszámozottságot igényel! Az átalakításokat legjobb szakműhelyekre bízni, ahol garantálják a végzett munka minőségét, így a közlekedésben való biztonságos részvételt!

Mielőtt hozzákezdenénk, legfontosabb az estleges karosszériahibák, korróziók kijavítása. Miután ez megtörtént elkezdhetjük a munkálatokat. Célszerű először az utastér kábelezésének kiszerelését elvégezni. Mielőtt a vezetékeléssel bármit is csinálnánk, alaposan tanulmányozzuk mind az eredeti, mind a beépítendő aggregát huzalozását (végezzünk feliratozást!).

Ennek megfelelően módosítsuk a vezetékelést ahol szükséges. Ha új műszerfalat (pl. Golf 3, Corrado) és kábeleket építünk be, elsőként szedjük ki a műszerfalat és az első szőnyeget, valamint – a jobb hozzáférés miatt – az első üléseket is. Azután távolítsuk el valamennyi kábelt az ajtónyitásérzékelők és az utastérvilágítás kivételével. Szereljük ki a biztosítéktáblát a tartóval, a gyújtáskapcsolótartót, valamint az irányjelző és a szélvédőmosó kapcsolókarját.

A következő lépés a motor, váltó, fék kiszerelése. Legelőször az akkumulátort szereljük ki, ezután szedjük ki a légszűrőházat, eressszük le a rendszerből a hűtőfolyadékot, emeljük ki a hűtőt a ventillátorral együtt. Vegyük le az első lökhárítót, a frontmaszkot a fényszórókkal és az első zárólemezeket. Vegyük ki a féltengelyeket, majd oldjuk a motor és a kipufogórendszer közötti kapcsolatot.

Ezután szereljük le a motorhoz, illetve a váltóhoz kapcsolódó alkatrészeket – pl.: kábelek, gázbowden, váltórudazat stb. – a megbontás után a benzincsöveket biztonságosan dugaszoljuk le. Ezután oldjuk a motor- és hajtóműtartó csavarjait, majd a motort és a váltót óvatosan kiemeljük. Végül kiszereljük a segédkeretet és a kormányművet.

A motor, váltó és a fékek beépítése

Elsőként a Golf 3 VR6, vagy a Corrado VR6 kormányművét építsük be a Golf 2 szervóművével együtt, figyeljünk a csuklókereszt helyes illeszkedésére. Ezután rakjuk helyére a Corrado VR6 első motortartóit, melyeket a segédkerethez rögzítünk. Ahhoz, hogy az erőforrást fixen, pontosan tudjuk beépíteni, apróbb módosításra van szükség a motortérben. A menetirány szerinti jobb odalon a hossznyúlványnál (a légszűrőház alatt) túl közel kerül a lemez a motor főtengelyénél elhelyezkedő nagy hajtókerékhez. Működés közben hozzá is érhet, emiatt zörejek hallhatók, valamint a motor is károsodhat! Ezért muszáj kivágni a lemezből egy kb. 2-3 cm mély, 5-10 cm hosszú darabot.

Ha ez megtörtént, azután tudjuk a motort és a kábelköteget a végleges helyére beépíteni. A féltengelyek Golf 2 GTI-től „fölfelé” használhatók, legideálisabb a G60-ét beszerezni. Ha az erőforrást már rögzítettük, kezdhetjük a kiegészítő alkatrészek beépítését, csatlakoztatását. Ha a G60, vagy a VR6 fékeket használjuk, a kerekek mérete minimum 15 coll legyen!

Ami a vízhűtőt illeti, erre a célra legalkalmasabb a G60, vagy a Golf VR6 hűtője, ha a 2,9 l-es blokkot használjuk. Ha a 2,8-as motorhoz a G60-as hűtőt párosítunk, akkor a felső hűtőcsövet a csatlakozócsonk szögéhez kell hozzáigazítani. Ez könnyen megvalósítható mérethelyes rézcsődarabok és megfelelő szögben hajló hűtőcsődarabok segítségével. A Golf 3 VR6 hűtő felhasználása esetén szükséges a hűtőmaszk módosítása.

Ha Golf 3 gázbowdent használunk, úgy illeszteni kell annak végződését a Golf 2 pedálcsatlakozó horgához, vagy Corrado VR6 bowdent alkalmazzunk. A kupplungkötélnél egy ellendarabot kell illeszteni a váltóhoz, Passat váltótámasz esetén ez nem szükséges.

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close