A Dakar Rally szervezői és a Volkswagen versenyzői támogatását 35 Amarok látja el, melyek végigkísérik a mezőnyt az argentin és chilei területeket érintő, összesen 9000 kilométeres útvonalon.
A Dakar Rally szervezői és a Volkswagen versenyzői támogatását 35 Amarok látja el, melyek végigkísérik a mezőnyt az argentin és chilei területeket érintő, összesen 9000 kilométeres útvonalon. Ezért a kísérő autók vezetőinek hasonló igénybevételre kell számítania mint a verseny többi résztvevőjének, csak nekik nem kell a stopper órával versenyezniük.
A futamok január 8-ig haladnak az Andokon keresztül Chile Csendes-óceáni partvidékéig, majd ezen a napon fordulnak vissza a versenyzők és kísérőik dél felé, a Buenos Aires-i célig vezető szakaszokra. Az új Amarok és vezetői számára az igazi kihívást az extrém útviszonyok és a magaslati terepek leküzdése jelenti, hiszen az útvonal a köves, száraz talaj mellett homokos, dűnés részeken halad, és az Andok hágóin keresztülfutva a világ egyik legszárazabb részét, az Atacama sivatagot is érinti. Maga a rally tehát az új Amarok számára is igen kemény tesztet jelent.
Carlos Sainz és Lucas Cruz 15.24 percre növelte előnyét a Dakar hatodik szakasza után, a második helyen továbbra is az A-Attiyah/Gottschalk, míg a harmadikon a Miller/Pitchford páros áll Wolkswagen Race Touaregjével. Az Atacama sivatagban futó 418 kilométeres szakasz állandóan változó talajon futott, melynek végén a versenyzők elérték a tengerparton fekvő depót. Sajnos a Neves/Maestrelli párnak egy borulás után fel kellett adnia a versenyt. A következő szakasz lesz a rali leghosszabb etapja a sivatagon visszafelé vezető 600 kilométeres speciállal.