www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Az Audi kiválasztotta Le Mans-i pilótáit

 Összesen három dízel versenyautóval áll rajthoz az Audi június 12-13-án a legendás 24-órás Le Mans-i verseny 78. futamán. Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója február 4-én Le Mans-ban (Franciaország) a rendező Automobile Club de l’Ouest (ACO) sajtókonferenciáján ismertette az Audi csapatnévsorát az év legjelentősebb sportautó-versenyére.

Összesen három dízel versenyautóval áll rajthoz az Audi június 12-13-án a legendás 24-órás Le Mans-i verseny 78. futamán. Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója február 4-én Le Mans-ban (Franciaország) a rendező Automobile Club de l’Ouest (ACO) sajtókonferenciáján ismertette az Audi csapatnévsorát az év legjelentősebb sportautó-versenyére.
 

Az Audi „topteam” tagjai az olasz Dindo Capello, a Le-Mans-i rekordgyőztes Tom Kristensen (Dánia) és a skót Allan McNish, akik együttesen 13 Le Mans-i győzelmet számlálnak, s 2008-ban e felállásban az Audi nyolcadik Le Mans-i diadalát ünnepelhették.

Tom Kristensen (42) nyolc győzelmével minden idők legsikeresebb Le Mans-i pilótája, akit az „Autosport“ brit szakmai magazin épp a közelmúltban választott az „Évtized Sportautó-versenyzőjévé“. Allan McNish (40) ugyanezen szavazás során a második helyen végzett. Dindo Capello (45) 29 összesített győzelmével az Amerikai Le Mans Sorozat (American Le Mans Series) dicsőségtábláját vezeti nagy előnnyel.

A második Audi R15 TDI volánja mögött Timo Bernhard (Németország), Romain Dumas (Franciaország) és Mike Rockenfeller (Németország) váltja majd egymást. Timo Bernhard (28) és Romain Dumas (32) a Porsche gyári versenyzőiként már tavalyi, első Le Mans-i Audi-bevetésük alkalmával is kifejezetten kedvező benyomást keltettek. Mike Rockenfeller (26) az Audi gyári pilótája, 2008-ban az Audi R10 TDI volánja mögött a Le Mans Sorozat (Le Mans Series) bajnoki címét hódította el, január végén pedig a daytonai (Amerikai Egyesült Államok) 24-órás futam összesített győzelmével indította sikeresen a 2010-es szezont.

 

A harmadik versenygép az egyaránt frissen szerződött Marcel Fässler (Svájc), André Lotterer (Belgium) és Benoît Treluyer (Franciaország) irányításával versenyez majd. Marcel Fässler (33) és Benoît Treluyer (33) már több ízben is rajthoz álltak Le Mans 24-órás futamán, míg André Lotterer (28) tavalyi Le Mans-i bemutatkozása alkalmával egy privát Audi R10 TDI volánja mögött hívta fel magára a figyelmet.

Mindhárom Audi R15 TDI az Audi Sport Team Joest színeiben indul, mégpedig a 7-es, 8-as és 9-es rajtszámmal. A harmadik autót hivatalosan „Audi Sport North America“ jelzéssel nevezik.

„Örömmel tölt el bennünket, hogy az ACO elfogadta nevezéseinket a világ legjelentősebb sportautó-versenyére, ahol ismét három autónkkal állhatunk majd rajthoz“ – hangsúlyozta Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója. „Nem titkolt célunk, hogy a Le Mans Serleg az idén újra Ingolstadtba illetve Neckarsulmba térhessen vissza. A három autó háromszoros esélyt jelent, s megítélésünk szerint mindhárom R15 TDI kiváló legénységgel indulhat harcba. E tekintetben köszönetemet fejezném ki a Porschénál dolgozó kollégáink felé, hogy Timo (Bernhard) és Romain (Dumas) személyében ismét legjobb pilótáik közül érkezhetett hozzánk kettő, akik első Le Mans-i szereplésük során is sok örömet okoztak nekünk.“

 

 

Mindössze 11 startból nyolc győzelem

Az Audi immár 1999 óta a 24-órás Le Mans-i versenyek állandó szereplője, s ez idő alatt máris nyolc alkalommal diadalmaskodott a klasszikus francia hosszú távú futamon – mégpedig mindössze 11 indulást követően. Kilencedik sikerével a négykarikás márka már a Ferrarit is beérné az örökranglistán, akinél rendkívül hosszú Le Mans-i története során csupán a Porsche büszkélkedhet több győzelemmel.

Az Audi szintén a hosszú távú részvétel mellett döntött Le Mans-ban. E viadal ugyanis nem egyszerűen a gyorsaságról, sokkal inkább a megbízhatóságról és a gazdaságosságról szól. Az LMP1-kategória emellett minden más versenyformánál több lehetőséget kínál az új, már a sorozatgyártáshoz közel álló technikák versenykörülmények alatti tesztelésére is.

Az Audi Le Mans-i sikertörténete ennek megfelelően már a kezdetektől szorosan kötődik a legkülönfélébb műszaki fejlesztésekhez. Az Audi 1999-ben rendkívül megbízható technikájának köszönhetően mindjárt az első indulását követően a dobogón zárt. 2000-ben mutatkozott be a számos tekintetben iránymutató Audi R8, amely több mint hat esztendőn át a sportautók mezőnyének meghatározó modelljeként, összesen öt Le Mans-i győzelmet aratott.

E diadalmenetbe érkezett 2001-ben a TFSI-motor. A közvetlen benzinbefecskendezés és a turbófeltöltés e kombinációját az Audi rövidesen a sorozatgyártásban is nagy sikerrel alkalmazta, az Audi AG modellpalettája napjainkban nem is képzelhető el nélküle.

A TDI-technika diadala

Világszerte címoldalakra került az Audi 2006-os Le Mans-i sikere, amely az első dízel verseny-sportautóval aratott győzelemként vonulhatott be a legendás verseny több mint 80 esztendős történelmébe. Akárcsak az Audi R8 versenygéppel, az Audi Sport Team Joest a forradalmi Audi R10 TDI technikával is sorozatban három Le Mans-i diadalt ünnepelhetett. Az Audi ezzel a világ egyetlen gyártója, aki mindjárt két Le Mans Serleggel is büszkélkedhet. Ezt ugyanis csakis a „Le Mans-i varázslatot”, vagyis a három egymást követő győzelmet bemutató csapatok tarthatják meg.

Az Audi a klasszikus francia hosszú távú viadal 2010-es futamán is TDI-motorjára épít, amely változatlanul a világ legsikeresebb, leggazdaságosabb technikájának számít. A konstruktőrök számos ponton továbbfejlesztették a tavalyi Audi R15 TDI versenygépet, amely így az „R15 plus“ belső projektkódot viseli. A dízel versenyautók második generációjának első képviselőjét 440 kW teljesítményű Audi V10 TDI-motor hajtja, s számos olyan különleges műszaki fejlesztést vonultat fel, mint a lítiumion-akkumulátor és a megnövelt feszültségű fedélzeti elektromos hálózat.

Bemutatkozás Le Castellet 8-órás futamán

A „roll-out” február végére várható az „R15 plus“ számára, márciusra pedig széles körű tesztprogram szerepel az Audi Sport Team Joest naptárában. Az első versenybevetés április 11-én, Le Castellet (Franciaország) 8-órás futamán lesz. A 24-órás Le Mans-i verseny „főpróbájaként” az Audi május 9-én három autóval a Spa Francorchamps-i (Belgium) 1000 kilométeres futamon is rajthoz áll.

A június 12-13-i, 2010-es 24-órás Le Mans-i versenyt követően az Audi két R15 TDI versenyautóval a tervek szerint az új szervezésű Le Mans Intercontinental Cup sorozatban is részt kíván venni, amely Nagy-Britanniában, az Amerikai Egyesült Államokban és Ázsiában rendezett futamokból áll. E kupa egyfajta előfutára annak a Le Mans-i sportautók számára összeállított világszintű versenysorozatnak, amely a 2011-es szezontól indulna útjára.

Az Audi Le Mans-i versenyzői csapatai – 2010

7-es rajtszámú autó:    Dindo Capello (I)/Tom Kristensen (DK)/Allan McNish (GB)
8-as rajtszámú autó:    Marcel Fässler (CH)/André Lotterer (D)/Benoît Treluyer (F)
9-es rajtszámú autó:    Timo Bernhard (D)/Romain Dumas (F)/Mike Rockenfeller (D)

Az AUDI AG 2009-ben összesen mintegy 950 ezer járművet értékesített. A vállalat 2008-ban 34,2 milliárd euró forgalom mellett 3,2 milliárd euró adózás előtti eredményt ért el. Az Audi termelési helyszínei között szerepel Ingolstadt és Neckarsulm (Németország), Győr, Changchun (Kína), valamint Brüsszel (Belgium). Aurangabadban (India) 2007 végén az Audi A6, 2008. október elején pedig az Audi A4 CKD-gyártása is megkezdődött. A vállalat eddig a világ több mint 100 piacán jelent meg. Az AUDI AG 100 százalékos tulajdonú leányvállalata többek között az Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Olaszország) és a quattro GmbH (Neckarsulm/Németország). Az Audi jelenleg világszerte mintegy 58 ezer dolgozót foglalkoztat, közülük 46.500-at Németországban. „A haladás technikája“ hosszú távú biztosítása érdekében a négykarikás márka minden évben több mint 2 milliárd eurót invesztál fejlesztésbe, s az Audi jelenlegi modellportfolióját 2015-ig jelentősen, összesen 42 modellre kívánja bővíteni. Az AUDI márka 2009-ben ünnepelte 100 éves jubileumát. A vállalatot August Horch alapította 1909. július 16-án Zwickauban, s családneve latin megfelelője alapján, Audi néven jegyeztette be.
A 2009-es gazdasági év eredményeit az AUDI AG Ingolstadtban, 2010. március 9-i sajtókonferenciáján hozza nyilvánosságra.

 

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

[instagram-feed]

AABCarLogo125x125

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close