www.boxergarazs.hu

Az Audi vezető pozícióban érkezik a budapesti DTM futamra

Hétvégén felzúgnak az Audi RS 5 DTM versenyautó motorjai a Hungaroring-i versenypályán, hiszen a DTM 26 év után tér vissza Budapestre. A címvédő bajnok, Mike Rockenfeller a pontverseny első helyezettjeként érkezik a szezon harmadik futamára a Hungaroringre, ahol már mindhárom gyártó pilótái találkozhattak a szezon előtti teszten.

 

Összesen 1633 kört, azaz 7154 kilométert tett meg az Audi nyolc versenyzője április elején a mogyoródi versenypályán. Most hétvégén pedig kiderül, hogy az új DTM (Német Túraautó-bajnokság) első magyar fellépésére való felkészülésként ki használta ki legjobban a hivatalos tesztnapokat. Az Audi legénység „üldözöttként” érkezik a Hungaroringre, hiszen a harmadik futam előtt a pilóták pontversenyében Mike Rockenfeller áll az élen, az Audi Sport Team Phoenix a csapatok értékelését vezeti, míg a márkák között az Audi az első.

 

Nagy várakozás övezi a 4,381 kilométeres körével a szezon második leghosszabb pályáján rendezett versenyt. „Mintha csak egy DTM versenyautóhoz tervezték volna” – hangzik a pilóták véleménye az igényes pályáról, amelyet vegyesen gyors és lassabb kanyarok, valamint izgalmas kombinációk jellemeznek. Különösen fontos lesz az időmérő edzés, hiszen jóformán a célegyenes végi féktáv kínálja az egyetlen előzési lehetőséget, vagyis egy jó rajthely döntő lehet.

 

A négykarikás márka piacvezető a prémium szegmensben Magyarországon, autói neve egyet jelentenek a sportos autózás élményével. „Az Audi RS 5 DTM olyan egyedi sportos autó, amellyel az Audi közvetlen kapcsolatot teremt DTM-versenyautója és a márka nagysikerű sorozatgyártású termékei között. Az RS rövidítés az Audi legsportosabb modelljeit jelöli, emellett a jelenlegi RS 5 és az RS 5 DTM igen hasonló menetteljesítményekkel rendelkezik, ezért is tökéletesen illenek egymáshoz. Az Audi pilótái sok rajongó támogatására számítanak a hungaroringi futamon” – mondta az esemény alkalmából Mátrabérci Sándor az Audi márkaigazgatója.

 

Idézetek a vezetőség tagjaitól:

 

Dieter Gass (az Audi Sport DTM vezetője): „Örülök a DTM budapesti visszatérésének. Tesztelhettünk már a pályán, és jó tapasztalatokat gyűjtöttünk. Alaposan felkészülve utazunk Magyarországra. A Hungaroring egy kiváló versenypálya, amely nagyon jól illik a DTM autókhoz. Biztos vagyok benne, hogy izgalmas versenyhétvégénk lesz, amelyen számíthatunk sok audis támogatására is.”

 

Hans-Jürgen Abt (az Audi Sport Team Abt Sportsline csapatfőnöke): „Budapest új pálya a naptárban. Remélhetőleg jó idő vár majd minket, ám az biztos, hogy remek lesz a hangulat, és egy új kihívással küzdhetünk meg. Hockenheimből és Oscherslebenből már elhoztunk néhány serleget, és most Magyarországon is mindent megteszünk azért, hogy végre a legnagyobbat is megszerezzük.”

 

Ernst Moser (az Audi Sport Team Phoenix csapatfőnöke): „Mindenkiben élénken élnek még a budapesti négy közös tesztnap tapasztalatai. Éppen ezért azt hiszem, hogy ott még szorosabb lesz a küzdelem, mint a szezon legtöbb más helyszínén. Az első két verseny jó teljesítményét szeretnénk folytatni Budapesten, amire aztán később is építhetünk.”

 

Arno Zensen (az Audi Sport Team Rosberg csapatfőnöke): „A hivatalos tesztnapokon gyorsak voltunk Budapesten, ez alapján optimistán állok a verseny elé. Valamikor a mi fiatal versenyzőinknél is megtörik végre a jég.”

 

Idézetek és adatok az Audi pilótáktól:

 

Mattias Ekström (35/S), Red Bull Audi RS 5 DTM #7 (Audi Sport Team Abt Sportsline)

  • 35 éves korával a DTM mezőny legidősebb pilótája

  • 17 győzelmével és két bajnoki címével minden idők legsikeresebb Audi DTM pilótája

„Egy remek pálya egy gyönyörű városban. Véleményem szerint szombaton a szezon legfontosabb időmérőjét futjuk majd, hiszen ezen a pályán előzni minden, csak nem egyszerű.”

 

Jamie Green (31/GB), Hoffmann Group Audi RS 5 DTM #21 (Audi Sport Team Rosberg)

  • Az oscherslebeni versenyt többször nagy előnnyel vezette

  • Eközben az Audi versenyzők közül a második leggyorsabb versenykört futotta

„Audi RS 5 DTM versenyautónk Budapesten is erős lesz. Ezért várom a hétvégét, az újabb lehetőséget egy jó eredményre. Még soha nem versenyeztem ezen a pályán. Nem túl egyszerű a pálya, előzni is nagy valószínűséggel csak a célegyenes végén lehet majd a DRS segítségével.”

 

Miguel Molina (25/E), Audi Sport Audi RS 5 DTM #8 (Audi Sport Team Abt Sportsline)

  • Oscherslebenben a leggyorsabb versenykört futotta

  • A szezon előtt igazolt vissza az Audi Sport Team Abt Sportsline legénységéhez

„A pálya jól fekszik az Audi RS 5 DTM-nek, ezt már a szezon előtti tesztek is bebizonyították. Bár dobogós helyezést eddig még nem sikerült elérni, az első két versenyhétvégén sok önbizalmat gyűjtöttem. Ezt a pozitív energiát viszem magammal Budapestre.”

 

Edoardo Mortara (27/I), Audi Sport Audi RS 5 DTM #15 (Audi Sport Team Abt)

  • Oscherslebenben DTM karrierje hatodik dobogós helyezését szerezte meg

  • Budapesten Audi RS 5 DTM versenyautója első alkalommal jelenik meg egy új matricázással

„Többek között két jó kvalifikációval megmutattuk már az első két versenyen, hogy autónk a különböző karakterisztikájú pályákon egyaránt erős. Így nem látom semmi akadályát annak, hogy Budapesten is az élen autózzunk. Oscherslebenben az idei szezon első pontjait is megszereztem, és ezt szeretném tovább folytatni Magyarországon is.

 

Nico Müller (22/CH), Audi Financial Services Audi RS 5 DTM #22 (Audi Sport Team Rosberg)

  • 2013-ban a Hungaroringen győzött a Renault World Series versenyén

  • A szezon előtti budapesti teszteken a leggyorsabb Audi pilótának bizonyult

„Budapesten mindig sok a rajongó, ami remek hangulatot biztosít ezen a pályán. Már a tesztnapokon is nagyon jól éreztük magunkat. Amennyiben így lesz a versenyhétvégén is, akkor semmi nem szól az ellen, hogy az első DTM pontokat megszerezzük.”

 

Mike Rockenfeller (30/D), Schaeffler Audi RS 5 DTM #1 (Audi Sport Team Phoenix)

  • A pontverseny élén érkezik Budapestre

  • A magyarországi teszteken kereken 200 kört teljesített

„Budapest egy nehéz és nagy igényeket támasztó pálya. Mindent megteszünk azért, hogy az időmérőre megtaláljuk a tökéletes beállításokat. Ez most nagyon fontos alapfeltétele annak, hogy ismét küzdhessünk az első helyért.”

 

 

Timo Scheider (35/D), AUTO TEST Audi RS 5 DTM #2 (Audi Sport Team Phoenix)

  • 141 versennyel a tarsolyában a legtapasztaltabb az Audi pilóták közül

  • A szezon előtt igazolt az Audi Sport Team Phoenix csapathoz

„Új futam, új lehetőség. Remélem, hogy Budapesten a szerencse végre mellém áll. Bár jól teljesítettem az első két futamon, ám mégsem értem el látványos eredményeket. Előnyös, hogy a tesztek tapasztalatai még élénken élnek bennünk, így rendezett gondolatokkal érkezünk majd Budapestre.”

 

Adrien Tambay (23/F), Playboy Audi RS 5 DTM #16 (Audi Sport Team Abt)

  • Oscherslebenben az időmérőn új pályarekordot állított fel

  • 2014-ben a Playboy férfimagazin színeiben indul

„A hockenheimi siker után az oscherslebeni verseny keserű szájízt okozott, hiszen ott egyértelműen jó esélyem volt egy újabb dobogós helyezésre. Ezért fogok most Budapesten harcolni.”

 

Az Audi DTM pilótái a 2014-es szezonban

Mattias Ekström (S): született: 1978. 07. 14., Falun (S); lakóhely: Salenstein (CH); nőtlen (partnere Heidi), fia Mats, lánya Hanna; magassága: 1,83 m; tömege: 79 kg; 1999 óta az Audi pilótája; DTM versenyek száma: 136; pole pozíciók: 19; győzelmek: 17; leggyorsabb körök: 12; pontok: 701; DTM-bajnoki címek: 2 (2004, 2007)

 

Jamie Green (GB): született: 1982. 06 14., Leicester (GB); lakóhely: Monaco (MC); nős, felesége Ginny, fiai Zachary és William; magassága: 1,78 m; tömege: 70 kg; 2013 óta az Audi pilótája; DTM versenyek száma: 95; pole pozíciók: 7; győzelmek: 8; leggyorsabb körök: 13; pontok: 396,5; DTM-bajnoki címek: 0

 

Miguel Molina (E): született: 1989. 02. 17., Barcelona (E); lakóhely: Lloret de Mar (E); nőtlen; magassága: 1,75 m; tömege: 64 kg; 2010 óta az Audi pilótája; DTM versenyek száma: 43; pole pozíciók: 2; győzelmek: 0 (legjobb eredmény: 3. helyezés); leggyorsabb körök: 2; pontok: 61; DTM-bajnoki címek: 0

 

Edoardo Mortara (I): született: 1987. 01. 12., Genf (CH); lakóhely: Genf (CH); jegyben jár; magassága: 1,82 m; tömege: 75 kg; 2011 óta az Audi pilótája; DTM versenyek száma: 32; pole pozíciók: 1; győzelmek: 2; leggyorsabb körök: 0; pontok: 121; DTM-bajnoki címek: 0

 

Nico Müller (CH): született: 1992. 02. 25, Thun (CH); lakóhely: Blumenstein (CH); nőtlen (partnere Lara); magassága: 1,85 m; tömege: 73 kg; 2014 óta az Audi pilótája; DTM versenyek száma: 2; pole pozíciók: 0; győzelmek: 0; leggyorsabb körök: 0; pontok: 0; DTM-bajnoki címek: 0

 

Mike Rockenfeller (D): született: 1983. 10. 31., Neuwied (D); lakóhely: Landschlacht (CH); menyasszonya Susanne; magassága: 1,75 m; tömege: 68 kg; 2007 óta az Audi pilótája; DTM versenyek száma: 73; pole pozíciók: 3; győzelmek: 3; leggyorsabb körök: 3; pontok: 331; DTM-bajnoki címek: 1 (2013)

 

Timo Scheider (D): született: 1978. 11. 10, Lahnstein (D); lakóhely: Lochau (A); nőtlen (partnere Jessica), fia Loris-Romeo; magassága: 1,78 m; tömege: 72 kg; 2006 óta az Audi pilótája; DTM versenyek száma: 141; pole pozíciók: 11; győzelmek: 6; leggyorsabb körök: 9; pontok: 418; DTM-bajnoki címek: 2 (2008, 2009)

 

Adrien Tambay (F): született: 1991. 02. 25., Párizs (F); lakóhely: Lochau (A); nőtlen; magassága: 1,81 m; tömege: 69 kg; 2012 óta az Audi pilótája; DTM versenyek száma: 22; pole pozíciók: 1; győzelmek: 0 (legjobb eredmény: 2. helyezés); leggyorsabb körök: 1; pontok: 74; DTM-bajnoki címek: 0

 

A DTM pilóták pontversenyének állása a tíz futamból a második után

1. Mike Rockenfeller (Audi) 30 pont

2. Christian Vietoris (Mercedes-Benz) 25 pont

3. Marco Wittmann (BMW) 25 pont

4. Mattias Ekström (Audi) 18 pont

5. Adrien Tambay (Audi) 16 pont

6. Edoardo Mortara (Audi) 15 pont

7. Augusto Farfus (BMW) 14 pont

8. Paul Di Resta (Mercedes-Benz) 12 pont

9. Timo Glock (BMW) 10 pont

10. Bruno Spengler (BMW) 8 pont

11. Miguel Molina (Audi) 8 pont

12. Timo Scheider (Audi) 8 pont

13. Martin Tomczyk (BMW) 8 pont

14. Gary Paffett (Mercedes-Benz) 4 pont

15. Joey Hand (BMW) 1 pont

 

A gyártók pontversenyének állása a DTM-ben

1. Audi 95 pont

2. BMW 66 pont

3. Mercedes-Benz 41 pont

 

A DTM csapatok versenyének jelenlegi állása

1. Audi Sport Team Phoenix 38 pont

2. Original-Teile Mercedes AMG 37 pont

3. Audi Sport Team Abt 31 pont

4. Audi Sport Team Abt Sportsline 26 pont

5. BMW Team RMG 25 pont

6. BMW Team Schnitzer 16 pont

7. BMW Team RBM 15 pont

8. BMW Team MTEK 10 pont

9. EURONICS/FREE MAN’S WORLD Mercedes AMG 4 pont

 

Az Audi mérlege a DTM-ben (1990 óta)

Bajnoki címek: 9 (16 szezon alatt)

Győzelmek: 65 (210 versenyen)

Pole pozíciók: 72 (174 időmérőn)

Leggyorsabb körök: 57 (210 versenyen)

Dobogós helyezések: 212 (210 versenyen)

 

Adatok a pályáról

Pálya hossza: 4,381 km

Versenytáv: 41 kör, azaz 179,621 km

Boxkiállás: 14. és 27. körök között

A pályán a DTM mezőnye utoljára 1988-ban mérkőzött meg.

 

Mattias Ekström a Hungaroringről: „A pálya rendkívül élvezetes és több izgalmas kanyarkombinációt kínál. A pályán sok a hullám, ami az autó beállítását megnehezíti, és szép kihívást jelent a mérnököknek és nekünk, pilótáknak is. A versenyen előzni nem lesz könnyű. Az egyetlen lehetőség az első kanyar előtt ígérkezik, amennyiben sikerül a másik autó mellé helyezkedni. Természetesen a DRS segít, ám a célegyenes igencsak rövid. Kedvenc részem a rajt/cél után a második kanyar, amely balra ereszkedik a domboldalon. Már 2002-ben és 2011-ben is jártam itt tesztpilótaként, és várom a DTM versennyel a visszatérést Budapestre. A hangulat a nézők jóvoltából és a városban egyaránt igazán különleges.”

 

PROGRAM

Péntek, május 30.

16:45-17:20 Roll-out

 

Szombat, május 31.

12:10-13:40 Szabadedzés

18:10-19:00 Időmérő

 

Vasárnap, június 1.

08:00-08:35 Boxkiállás-edzés

13:30 Verseny

 

TV-műsor

Szombat, május 31.

22:30 Időmérő (m2, felvételről)

 

Vasárnap, június 1.

13:15 Verseny (m1, élő)

 

 

Az AUDI 2013-ban összesen mintegy 1.575.500 Audi gépkocsit szállított ki ügyfeleinek. A vállalat 2013. januártól szeptember végéig mintegy 37 milliárd euró forgalom mellett 3,74 milliárd euró működési eredményt ért el, s a világ több mint száz piacán van jelen. Az Audi termelési helyszínei között szerepel Ingolstadt és Neckarsulm (Németország), Győr, Brüsszel (Belgium), Pozsony (Szlovákia), Martorell (Spanyolország), Kaluga (Oroszország), Aurangabad (India), Csangcsun (Kína), valamint Jakarta (Indonézia). 2013 vége óta a négykarikás márka Fosanban (Kína), 2015-től pedig São José dos Pinhaisban (Brazília) illetve 2016-tól San José Chiapában (Mexikó) is termel. Az AUDI AG százszázalékos tulajdonú leányvállalata többek között a quattro GmbH (Neckarsulm/Németország), az Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Olaszország), valamint a Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna/Olaszország) sportmotorkerékpár-gyártó. Az Audi jelenleg világszerte közel 73 ezer dolgozót foglalkoztat, közülük nagyjából 50 ezret Németországban. A vállalat 2014 és 2018 között összesen mintegy 22 milliárd euró beruházását tervezi, túlnyomórészt új modellek és hosszú távon fenntartható technológiák fejlesztésébe. Az Audi maradéktalanul eleget tesz közösségi vállalati felelősségéből származó kötelezettségeinek, s a hosszú távú fenntarthatóság követelményét folyamatai és termékei stratégiai feltételeként határozta meg. A hosszú távú cél a széndioxid-semleges mobilitás.

 

Oszd meg a közösségi oldalakon!

TLX_125x125_web

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

www.kedvezmenyesbiztositas.hu

TLX_125x125_web

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close