Három VW a Dakar 2011 dobogóján

Hatalmas éljenzés a Dakar 2011 céljában. A világ talán legnagyobb kihívást jelentő, több mint 9500 kilométeres versenyén immár a harmadik egymást követő évben diadalmaskodott a Volkswagen csapata. A buenos airesi ünnepségen az Al-Attiyah katari és Timo Gottschalk német páros állhatott fel a dobogó tetejére. A Volkswagen az egyetlen gyártó, amely a személyautó kategóriában egymásután háromszor vitte el a pálmát TDI motoros meghajtású autóival.

 

Hatalmas éljenzés a Dakar 2011 céljában. A világ talán legnagyobb kihívást jelentő, több mint 9500 kilométeres versenyén immár a harmadik egymást követő évben diadalmaskodott a Volkswagen csapata. A buenos airesi ünnepségen az Al-Attiyah katari és Timo Gottschalk német páros állhatott fel a dobogó tetejére. A Volkswagen az egyetlen gyártó, amely a személyautó kategóriában egymásután háromszor vitte el a pálmát TDI motoros meghajtású autóival.

A motorsport maraton 33-ik alkalommal megrendezett versenyének  győztese a Nasser Al-Attiyah és Timo Gottschalk páros, második helyre került Giniel de Villiers / Dirk von Zitzewitz (Dél-Afrika / Németország), majd Carlos Sainz / Lucas Cruz (Spanyolország / Spanyolország) végzett a harmadik helyen a 2,5 literes, 310 lóerős, állandó négykerékhajtású Race Touaregekkel.

A verseny befutója után így nyilatkozott Nasser Al-Attiyah:

Hihetetlenül nehéz szavakba önteni azt az érzést, hogy én lehetek az első arab versenyző, aki megnyerte a világ legkeményebb sivatagi rally-ját, a Dakart. Ezért a sikerért az egész csapat dolgozott három héten keresztül, lényegében éjjel-nappal. A győzelemben kiemelkedő szerepe volt Timo Gottschalknak, aki navigátorként segített hozzá a győzelemhez.

 


 

9. nap

 

Negyedik szakaszgyőzelmével tovább növelte előnyét az Al-Attiyah/Gottschalk páros. Carlos Sainz és Lucas Cruz szereplését nem kísérte szerencse, az etap második felében eltört jobb első felfüggesztés szerelése után csak nagy időkieséssel tudták folytatni a versenyt. Ezzel a de Villiers/von Zitzewitz páros 51’49”-es hátránnyal feljött az összetett verseny második helyére, Sainzék 1h 27’27”-es különbséggel harmadikok, a szakaszon második BMW-s Peterhansel pedig 1h 40’45”-es hátránnyal a negyedik a 11. etap után.

A Chilecito és San Juan közötti versenyben több mint 400 kilométeren keresztül a spanyol pár állt az élen, így a felfüggesztés törése a legrosszabbkor jött. Szerencséjükre a Miller/Pitchford páros segített a szerelésben így – mivel négyen rekordidő alatt megjavították a Touareget –az időhátrány nem vált végzetesen nagy különbséggé. “A mostani szakaszon is megpróbáltunk a legokosabban versenyezni –mondta Al-Attiyah – így óvatosabban vezettünk, hogy a táv második felére is jó pozícióban legyünk. Ez a taktika kifizetődőnek bizonyult. Most kényelmes előnyünk van, de ennek semmi jelentősége nincs, ha nem érsz be Buenos Aires-be. Még nem gondolunk a győzelemre, kemény szakaszok állnak még előttünk.

 

 

 


 

8. nap

 

Első szakaszgyőzelmét aratta az idei Dakaron a tavalyelőtti győztes Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz páros, 8’54”-es előzték meg az Al-Attiyah/Gottschalk kettőst, és 18’13”-el a Carlos Sainz/Lucas Cruz duót. A Chiléből Argentinába visszatérő 10. szakaszon így ismét három Volkswagen RT3 végzett az első három helyen. Az összetettben Al-Attiyahék 12’37”-re növelték előnyüket Sainzék előtt, de Villiersék a harmadik, Peterhanselék a negyedik, Millerék pedig az ötödik helyen állnak a versenyben.

A tizedik szakasz a Fiambalához közeli fehér dűnéken futott, és áthaladt a verseny legmagasabb pontján, a 4.725 méter magas San Francisco hágón. A végső sorrend drámai küzdelemben alakult ki, először Al-Attiyah vezetett Peterhansel előtt, a verseny második szakaszában viszont a többiek nyomvonaláról letérve de Villiersék találták meg az optimális útvonalat. Sainzékat nem kísérte szerencse, defekttel és a sérült sebességváltó okozta lassulással is meg kellett bírkózniuk a nehéz terep akadályain kívül.  Giniel de Villiers a befutó után elmondta, hogy navigátorával együtt kiválóan teljesítettek, és nagyon örül a kicsit későn jött, de mindenképpen fontos szakaszgyőzelemnek.

 


 

7. nap

Carlos Sainz ötödik szakaszgyőzelmével 3’18”-re csökkentette hátrányát. A kilencedik szakaszon 63 kilométer után befogta Al-Attiyah autóját, és 1’56”-el megelőzte a tegnapi győztest. A másik két RT3 a harmadik és az ötödik helyen végzett. Az összetettben élen továbbra is Al-Attiyah, Sainz, de Villiers a sorrend a negyedik Peterhansel és az ötödik Miller előtt.

A 207 kilóméteres szakaszon növényzettel borított kemény homokos dűnék, köves murvás részek és puhább homokos szakaszok váltakoztak. “Rövid, de kemény Dakar nap volt a mai, gyorsan fel tudtunk zárkózni csapattársunkhoz, és defektje miatt növelni tudtuk előnyünket – mondta Carlos Sainz – A homokos dűnéken azután Al-Attiyah egy kicsit hozott rajtunk. Holnap mi nyitjuk a szakaszt, a Fiambalá körüli dűnék mindig nehéz terepnek bizonyultak, de megpróbálunk ismét fordítani az eredményen.” A tizedik szakasz “kis Chilében” Chilecito-ban halad a fehér dűnéken az argentin határ felé.

 

 


 

6. nap

A négy Volkswagen győzött a tegnapi szakaszon, mely a Dakar egyik legnehezebb és 508 kilóméterével a leghosszabb résztávja volt.  Al-Attiyah harmadik szakaszgyőzelmével átvette a vezetést az összetettben is – 5’14”-el vezetnek Sainzék előtt, akivel felváltva haladtak az élen a versenyben, és a katari csak a 13. ellenörző pont után tudta bebiztosítani győzelmét. A másik két RT3 közül de Villiersék 48’45”-es hátránnyal az összetett harmadik helyre jöttek fel, és Millerék is előbbre léptek egy hellyel, és az ötödikek az összetettben. A versenyben vezető páros 1h33’30”-es előzi meg a negyedik helyre visszaesett Peterhanseléket. A mai szakasz Copiapo környékén zajlik rendkívül nehéz, egyfelől puha homokos majd köves talajú részek váltakozásával.

 


 

5. nap

A szombati pihenőnap után a 7. szakasszal megkezdődött a Dakar rali második felvonása, a versenyzők a 6. szakaszhoz hasonló terepen indultak vissza a chilei sivatagban. Ezen az etapon is remekeltek a Volkswagen Race Touaregek: a győztes Al-Attiyah/Gottschalk duó megelőzte a Sainz/Cruz kettőst, és a de Villiers/Zitzewitz páros végzett a harmadik helyen.

Millerék a szakasz elején elkeveredtek, és 39 perces hátránnyal értek célba. Az összetettben továbbra is Sainzék vezetnek, előnyük 1’22”-re csökkent Al-Attiyah előtt, ugyanakkor mindketten növelték előnyüket a harmadik Peterhansel előtt, aki 21’11”-el követi az éllovast. Kris Nissen, a Volkswagen Motorsport igazgatója a szerelők “pihenőnapon” végzett kiváló munkájának tulajdonította a hármas befutót. A 8. szakaszt Copiapo környékén tűzték ki, a homokdűnéket növényzet borítja, így inkább hegyeknek tűnő domborzati viszonyok között kell a versenyzőknek bizonyítaniuk

 


 

4. nap

Az ötödik szakasz után is a Volkswagen és Carlos Sainz vezeti a mezőnyt, az összetettben 3’45”-el vezetnek az ezt a szakaszt nyerő BMW-s Peterhansel előtt. Az Al-Attiyah/Gottschalk páros a szakaszon a második lett, az összetettben 7 másodperccel követik Peterhanslt a harmadik helyen. Jól szerepelt a másik két RT3 is, de Villiersék negyedikek lettek, így megőrizték ugyanezt a pozíciót az összetettben is, Millerék pedig etap-ötödik helyükkel három helyet léptek előre és a hetedik helyen állnak. A chilei sivatagban futó szakasz 3000 méter magasan kezdődött, és a végén egy 2,5 kilóméteres, 30%-nál meredekebb lejtővel ért le a Csendes-óceánhoz. Az utolsó részen több versenyző 220 km/h sebességet ért el. A hatodik szakasz újabb sivatagi erőpróba, ami nagy terhet ró a navigátorokra a lakatlan, kevés tájékozódási ponttal rendelkező terepen.

 


 

3. nap

A chilei Atacama sivatagon áthaladó  negyedik szakasz ismét Volkswagen győzelemmel zárult, így sorrendben negyedszer győzött a Volkswagen Race Touareg 3. Carlos Sainz és Lucas Cruz 50 másodperccel előzte meg az Al-Attiyah/Gottschalk duót, így előnyük 4’24”-re nőtt az összetettben. Az 3300 méteres magasságban induló etapon sokáig a BMW-s Peterhansel vezetett, de végül 1’22”-es hátránnyal a harmadik helyet szerezte meg, mögötte a de Villiers/von Zitzewitz páros ért be a negyedik, és a Miller/Pitchford egység pedig az ötödik helyen. Az összetettben de Villiersék megtartották 4. helyüket.

 

Kris Nissen a Volkswagen Motorsport vezetője kiemelte, hogy a Dakar történetében ez volt a 125. szakaszgyőzelem, és mind a 4 Volkswagen Race Touareg kiválóan teljesített.

 

 

 

 


 

2. nap

A Carlos Sainz/Lucas Cruz pár a második szakasz megnyerésével az összetettben a duplájára, 3’05”-re növelte előnyét a Dakar rali második, összesen 764 kilóméteres szakaszán, melyen az ugyancsak Volkswagenes Al-Attiyah/Gottschalk páros lett a második Stephane Peterhansel előtt. Al-Attiyah hátránya mindössze 14″-re csökkent a BMW-s versenyző mögött, a harmadik Volkswagenes páros, a de Villiers/Zitzewitz duo negyedikként zárt.

A Miller/Pitchford egység mai versenyét nem kísérte szerencse, mert autójuk megsérült az útvonalról történt letéréskor, és 40 perces hátrányt szedtek össze a szakaszon. Kris Nissen, a Volkswagen Motorsport vezetője szerint már látszik, hogy Peterhansel lesz a Volkswagenesek legnagyobb ellenfele, és megerősítette, hogy a szerelők a harmadik szakaszra helyrehozzák Millerék autójának sérülését, így továbbra is négy Volkswagen Race Touareg folytatja majd a Dakaron. 

 


 

1. nap

 

Volkswagenes győzelemmel zárult a Dakar rali első szakasza: a Carlos Sainz/Lucas Cruz páros nyerte az első etapot a Volkswagen Race Touareg-gel, 1’31”-el megelőzve a BMW-s Stephane Peterhanselt. A Victoria és Cordoba közötti, összesen 788 kilométeres szakaszon a Volkswagen csapat többi tagja is jól szerepelt, a Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk páros 2’16”-es hátránnyal a harmadik helyet hódította el, a Mark Miller/Ralph Pitchford egység 4’17”-es különbséggel végzett a negyedik helyen, míg a Giniel de Villiers duó 5’06”-es különbséggel az ötödik helyen zárt.

A nagyrészt murvás talajon futó  első szakaszt több vihar nehezítette, így a táv jelentős részét esőben, sáros talajon kellett teljesíteni a 222 kilométeres speciális résztávon, ahol a versenyzőknek mintegy 1000 méteres szintkülönbséget kellett legyőzniük.

„Rögtön nehéz körülmények között kellett a Dakar első szakaszát teljesítenünk – mondta Carlos Sainz. Már az első 30 kilométeren komoly esőbe kerültünk, az ablaktörlők még a leggyorsabb fokozatban is csak nehezen tudták eltávolítani a hatalmas mennyiségű vizet a szélvédőről. Természetesen nagyon jó az első szakaszt a leggyorsabban teljesíteni, de ennek a verseny jelenlegi szakaszában semmiféle komolyabb jelentőséget nem kell tulajdonítani.” – jegyezte meg Sainz. A második szakaszt hasonló terepen kell a versenyzőknek teljesíteniük, az útvonal nagyrészt mezőgazdasági területek poros útjain, majd nyílt terepen vezet Cordoba és San Miguel Tucumán sűrűn lakott területei között.

 

www.kedvezmenyesbiztositas.hu

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .